|

نکونام کدام بازیکنان خارجی استقلال را خط می زند؟

استقلال برای تعیین 1+5 سهمیه خارجی‌اش، کار سختی دارد و حالا آبی ها باید نام 6 نفر را در این لیست قرار بدهند.

لینک کوتاه کپی شد

تا همین لحظه که این گزارش نوشته می شود، مجموع بازیکنان خارجی‎شان که در تمرینات حضور دارند یا به این تیم لینک شده‌اند، 10 نفر هستند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ نکونام باید این فهرست را به 6 نفر کاهش دهد. آنطور که از خبرها شنیده می شود خط قرمز کشیدن روی نام کیوسفسکی دروازه بان بوسینایی و آلخوی جنجالی قطعی است. ظاهرا حضور سیلوا، ماشاریپوف، بلانکو و کاکوتا در این فهرست قطعی است و باید دید 2 نفر دیگر، چه کسانی خواهند بود؛ اندونگ و زیلیکیچ؟ یا حتی امکان دارد یکی از این دو نفر حذف شود که منتظر محمد اضافه شود؟ یا اینکه منتظر محمد حذف می شود؟ نکونام باید از بین اسامی چند نفر را خط بزند. کار سختی که با حضور دو بازیکن بوسنیایی، سخت تر هم شده است!

رافائل سیلوا

مدافع برزیلی از نیمه دوم لیگ 21 در استقلال حضور داشته و تنها نیمه اول لیگ قبل را از دست داده است. حضور سیلوا با توجه به اینکه خروج محمدحسین مرادمند قطعی شده و مذاکره‌ای هم با عارف غلامی انجام نشده است، قطعا در لیست استقلال باقی خواهد ماند. درباره سیلوا می شود گفت که او کیفیت خوبی نسبت به غلامی دارد و مشخص بود که به او ترجیح داده می شود.

جلال‌الدین ماشاریپوف

استقلال در تمام این سالهای اخیر و درست بعد از مجتبی جباری، همیشه به دنبال یک هافبک بازیساز بوده است. این خلا را در مقاطعی، هافبک‌های ازبک پر کرده‌اند: جپاروف و حالا ماشاریپوف. بنابراین شماره 77 تخت هر شرایطی ماندنی است و در ماندنش شکی وجود ندارد.

ودران کیوسفسکی

دروازه‌بانی که هنوز هم کسی نمی‌داند، اگر بازیکن استقلال است چرا معرفی نشده و در اردوی ترکیه حضور ندارد. نکونام با توجه به حضور حسینی و سعیدی‌فر و خالدآبادی، هیچ نظری روی این دروازه بان بوسنیایی ندارد پس قطعا نکونام او را نمی خواهد اما جدا شدن بازیکنی که قرارداد بسته است به این راحتی ها نیست. مدیران استقلال با این وضعیت، 2 راه دارند: قرض دادن او به تیمی دیگر که فعلا کسی خواهانش نیست و چانه زدن برای کاهش ضرر و زیان و رساندنش! از اعدام و ارقام مختلفی یاد می شود. از رقمهای بالای 500 هزار دلار تا 150 هزار دلار. گفته می شود که هلدینگ و باشگاه در حال رایزنی هستند هرچند خبر رسمی هنوز در این باره منتشر نشده است.

آلمدین زیلیکیچ

با قراردادی بین 500 تا 600 هزار دلار به استقلال پیوسته و البته با آپشن این رقم به 700 هزار دلار رسیده است درحالیکه قرارداد مالی فصل قبلش به 100 هزار دلار هم نمی‌رسید! البته باید در پایان جمله قبل، چندین علامت تعجب گذاشته می شد. نکونام، تلاش زیادی کرده و می‌کند تا او را هم از لیست خارج کند ولی هلدینگ به شدت مخالف است. جدا از گلی که دیروز زده، شنیده شده در بازی دوستانه قبلی استقلال در ترکیه، زیادی ضعیف بوده و کار تا آنجا پیش رفته که یکی از اعضای کادر فنی گفته حتی به درد تیم جوانان هم نمی‌خورد اما هلدینگ بعید است دست از این بوسنیایی، بکشد و همین ماجرا به نظر می رسد سرآغاز یک دعوای بزرگ باشد که کسی نمی تواند نتیجه اش را پیش بینی کند. او هم یا باید قرض داده شود یا اینکه مبلغ فسخ قراردادش پرداخت شود. این بوسنیایی ها به پاشنه آشیل هلدینگ و باشگاه تبدیل شده اند و البته نکونام هم چون فصل پیش از کوچکترین مساله ای انتقاد می کرد و حالا سکوت کرده، برای خودش هم یک پاشنه آشیل درست شده است.

گوستاوو بلانکو

مرد محبوب نکونام است که حالا با حضور رضاییان و ماندن جلالی، احتمال می‌رود حتی بیشتر از فصل قبل بدرخشد. بلانکو، بازیکنی کاملا حرفه‌ای است و این هم یکی دیگر از دلایل بقایش در استقلال برای لیگ 24 خواهد بود. البته که انتظارها از او بیشتر بود اما او با کیفیت نشان داد.

منتظر محمد

استقلال با این عراقی قرارداد 2 ساله بست. این قرارداد پس از قرض دادن به مس رفسنجان، 3 ساله شد و این یعنی منتظر محمد تا پایان لیگ 25 بازیکن استقلال است. نکونام، او را بهتر از زیلیکیچ می‌داند ولی بعید است منتظر محمد حتی یک بار، پیراهن استقلال را بپوشد. او دیگر حاضر نیست قرضی از استقلال برود و این یعنی آبی‌ها باید برایش مشتری‌ای پیدا کنند که بین 20 تا 25 میلیارد بابت رضایتنامه بپردازد. جدا از این نکونام کیفیت او را در تیم امید عراق و مس رفسنجان دیده اما به شیوه عجیبی او را نمی خواهد. دراین باره قبلا نوشته ایم اما مطمئنا استقلال در حال حاضر بازیکنی هم پست با منتظر محمد و هم کیفیت با او ندارد.

گایل کاکوتا

پیش پرداخت 20 هزار دلاری به او پرداخت و قرارداد نهایی بین طرفین هم امضا شده است. کاکوتا پس از قبولی در تست پزشکی، بازیکن استقلال است. با توجه به علاقه نکونام، کارنامه این هافبک و نوع بازی استقلال باید کاکوتا را جزو خارجی‌های فصل بعد لیگ برتر حساب کنیم. البته ویدیوهایی که از او منتشر شده نشان می دهد که او چقدر با کیفیت است.

دیدیه اندونگ

پس از منتفی شدن حضور علی کریمی، این هافبک اهل گابن وارد لیست بازیکنان درخواستی نکونام شده است. بازیکنی که فصل قبل در عربستان بازی کرده و سابقه حضور در فرانسه را هم دارد. قیمت اندونگ نسبت به مبلغی که قرار بود برای کریمی هزینه شود، حدود 200 هزار دلار کمتر هم هست. مذاکرات بین طرفین همچنان ادامه دارد. هر چند دیروز خبر آمد که حضور اندونگ هم کنسل شده است.

ایوان آلخو

نکونام روی جذبش اصرار داشت ولی مدیریت باشگاه و هلدینگ با حضور آلخو مخالفت کردند. رسانه های نزدیک به نکونام به هلدینگ و سمیعی تاختند و حتی این بازیکن محل اختلاف شدید سمیعی و نکونام شد، طوری که سمیعی با استقلال به ترکیه نرفت تا با توپ پر و به همراه شهریاری به ترکیه بروند. محل اختلاف رقم قرارداد بوده که البته نکونام توقع داشته به هر قیمتی گرفته شود(دو برابر قیمتی که باشگاه می خواسته به آلخو و مدیربرنامه اش بپردازد) اما باشگاه و هلدینگ سفت و سخت مخالفت کرده اند. آلخو هم ثابت کرده خیلی زود اصول محبوبیت در ایران را یاد گرفته: آنفالو کردن نکونام و فالو کردن مربی پرسپولیس! 

کوین یامگا

درحالیکه خروجش از فهرست استقلال قطعی بود، اظهارنظر رییس ایفمارک همه چیز را دوباره مبهم کرد. دکتر زهره هراتیان به فوتبالی گفته:«هیچ بندی وجود ندارد که کوین یامگا نمی‌تواند بازی کند. در ورزش‌های تماسی که احتمال مصدومیت وجود دارد و ممکن است چشم دیگر او هم آسیب ببیند، بهتر است فوتبال بازی کردن، کنار گذاشته شود اما اگر استقلال اعلام کند به این بازیکن نیاز دارد، می‌تواند با برخی ملاحظات پزشکی از او استفاده کند. عینک محافظ هم یکی از راه حل‌های این مشکل است.» این گفته‌ها در کنار عملکرد درخشان یامگا در تمرینات و دو بازی دوستانه باعث شده و همچنین اینکه او دو فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد و فسخش به این راحتی ها اتفاق نمی افتد، باعث شده تا دوباره احتمال حضور نامش در فهرست خارجی ها، بالا برود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها