|

پرسپولیس با فروش عبدالکریم حسن چقدر به جیب زد؟

آن‌طور‌ که از جزئیات توافق پرسپولیسی‌ها با باشگاه قطری فاش شده الوکره پذیرفته میزبان پرسپولیس و تمام هزینه‌های اردوی این باشگاه در قطر باشد.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس در شرایطی مهیای شروع رقابت‌های لیگ برتر می‌شود که این روز‌ها مثل سایر مدعیان در بازار نقل‌و‌انتقالات به دنبال تقویت تیم خود است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از شرق، این تیم که با از دست دادن چند مهره کلیدی‌اش، روز‌های چندان درخشانی را سپری نمی‌کرد، به‌ تازگی عبدالکریم حسن، فوق‌ستاره قطری‌اش را هم به باشگاه الوکره فروخت تا رسما تعداد بازیکنان کلیدی که از دست داده به عدد انگشتان یک دست برسد.

با وجود آنکه مدیران باشگاه پس از جدایی علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و البته مهدی ترابی به‌ شدت مورد انتقاد قرار گرفتند، ولی این اتفاق درباره عبدالکریم حسن رخ نداده هیچ، بلکه دلیلی برای تمجید از این ترانسفر هم شکل گرفته است. ماجرا از این قرار است که پرسپولیس از کنار فروش عبدالکریم حسن به باشگاه الوکره قطر رقم درخور‌ توجه ۱.۳ میلیون دلار به جیب زده است.

بعد از فروش مهدی قایدی در سال‌های نه‌چندان دور به اماراتی‌ها با رقم ۱.۸ میلیون دلار، پرسپولیس حالا دومین باشگاهی است که می‌تواند یک بازیکن را از لیگ برتر ایران به لیگی دیگر بفرستد و عایدی خوبی کسب کند. البته این پایان ماجرا نیست و به نظر می‌رسد کاری که مدیران باشگاه پرسپولیس از فروش عبدالکریم حسن کرده‌اند می‌تواند بهانه خوبی برای تدریس در بازار نقل‌و‌انتقالات باشد.

آن‌طور‌ که از جزئیات توافق پرسپولیسی‌ها با باشگاه قطری فاش شده، پرسپولیس نه تنها رقم ۱.۳ میلیون دلار را به‌صورت نقدی دریافت خواهد کرد، بلکه باشگاه الوکره پذیرفته میزبان باشگاه پرسپولیس و تمام هزینه‌های یک اردوی این باشگاه در کشور قطر هم باشد. با توجه به نرخ ارز کنونی و هزینه‌های هتلینگ و سایر موارد، این موضوع هم دست‌کم بیش از ۱۵۰ هزار دلار به پرسپولیس سود خواهد رساند.

ضمن اینکه این‌بار پرسپولیسی‌ها، شبیه به کاری که در قرارداد‌های بین‌المللی می‌شود، بندی در توافق‌نامه گنجانده‌اند که اگر الوکره قطر، قهرمان لیگ فوتبال این کشور شد، این تیم باید ۱۴۰ هزار دلار دیگر به عنوان پاداش به باشگاه پرسپولیس بپردازد. پیش از این شایعه شده بود که پرسپولیسی‌ها برای فروش حسن رقم ۱.۶ میلیون دلار طلب کرده‌اند. از آنجا که قطری‌ها ۳۰۰ هزار دلار تخفیف گرفته‌اند، حالا به نظر می‌رسد مابقی این رقم به صورت آپشن و تسهیلات قرار است پرداخت شود.

هزینه اردو به‌علاوه پاداش احتمالی که قرار است از این فروش نصیب پرسپولیس شود، آن‌ها را به رقم مدنظر برای فروش این ستاره قطری نزدیک می‌کند. باید به این موارد این نکته هم اضافه شود که رقم دریافتی از فروش عبدالکریم حسن ارتباطی با سقف بودجه ندارد و این رقم می‌تواند مستقیم به سقف بودجه وضع‌شده اضافه شود. به این معنی که پرسپولیس حالا علاوه‌بر رقمی که پیش از این وضع شده بود می‌تواند معادل همین رقمِ فروش را در بازار نقل‌و‌انتقالات خرج کند.

هر چند بیشتر وقت‌ها کار‌های مدیریتی در فوتبال ایران جایی برای نقد است، ولی این‌بار و حداقل در این پرونده به نظر می‌رسد مدیریت صحیحی شکل گرفته است. این مدیریت وقتی کامل‌تر می‌شود که از عایدی حاصل‌شده به بهترین شکل برای برطرف‌کردن نیاز‌های باشگاه استفاده شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها