|

شکایت لیگ های اروپایی از فیفا

سازمان لیگ‌های اروپایی که نماینده سطوح فوتبال حرفه ای در انگلیس است گغته که به همراه اتحادیه بازیکنان شکایتی را به کمیسیون اروپا ارائه میکند

لینک کوتاه کپی شد

فیفا اعلام کرده که جام جهانی باشگاه‌ها از سال 2025 به 32 تیم افزایش می‌یابد و زمانی برگزار خواهد شد که رقابت‌های داخلی و بازی‌های بین‌المللی به پایان می‌رسد. نگرانی‌هایی در مورد فشار وارد شده بر بازیکنان در برنامه‌های شلوغ مطرح شده است. انجمن بازیکنان حرفه‌ای (PFA) در مورد موضع‌گیری علیه فیفا گفته است:

به گزارش «شایانیوز»  و به نقل از پارس فوتبال؛ در شکایت توضیح داده خواهد شد که رفتار فیفا، قوانین رقابت اتحادیه اروپا را نقض می‌کند و به ویژه شامل سوء استفاده از قدرت است. فیفا نقش دوگانه‌ای به عنوان هم تنظیم‌کننده جهانی فوتبال و هم برگزارکننده مسابقات دارد. این امر باعث به وجود آمدن تضاد بین منافع می‌شود. مطابق با قوانین اخیر دادگاه‌های اتحادیه اروپا، فیفا مستلزم آن است که فیفا از وظایف نظارتی خود به شیوه‌ای شفاف، غیر تبعیض‌آمیز و متناسب استفاده کند. رفتار فیفا در رابطه با تقویم بازی‌های بین‌المللی بسیار سطح پایین‌تر از الزامات است. 

فیفا هنوز 28 روز تعطیلی اجباری را در تقویم خودش جا نداده و لیگ‌ها و اتحادیه‌های بازیکنان ادعا می‌کنند که نهاد حاکم بر فوتبال جهان «از در نظر گرفتن لیگ‌های ملی و اتحادیه‌های بازیکنان در روند تصمیم‌گیری خودداری کرده است»، در حالی که همچنین تأکید می‌کند که «تقویم بازی‌های بین‌المللی اکنون فراتر از اشباع است و برای لیگ‌های ملی غیرقابل تحمل شده و برای سلامت بازیکنان خطرناک است».

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها