|

عجیب‌ترین فوتبالیست یورو 2024!

در سن 36 سالگی، پس از بیش از دو سال دوری از تیم ملی، او برای حضور در جام ملت‌های اروپا به تیم ملی برگشته است.

لینک کوتاه کپی شد

زندگی برای ایلیچیچ هرگز آسان نبوده است. او پدرش را در جنگ بالکان از دست داد. مادرش، برادرش و او به اسلوونی گریختند و خودش در این باره می‌گوید: «من نمی‌دانستم معنی واژه پدر چیست و هم مدرسه‌ای‌هایم برایم توضیح دادند.»

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ استعداد درخشان او با تزلزل ذهنی‌اش در تضاد بود. مرگ ناگهانی داویده آستوری در زمان حضورش در فیورنتینا تا همیشه در خاطرش ماند. از آن بدتر این بود که بدترین ترس این بازیکن در طول عمرش مربوط به ورم غده‌های لنفاوی است. او می‌گوید : «می‌ترسم بخوابم و دیگر بیدار نشوم.

با این حال گاسپرینی توانست بهترین بازی ممکن را از او بگیرد. با چهار گل این بازیکن در دیدار برگشت لیگ قهرمانان ۲۰-۲۰۱۹ برابر والنسیا شرایط به بهترین شکل ممکن برایش تغییر کرد. این مربی درباره او گفت: «جوزیپ در بین بهترین بازیکنان حاضر در فوتبال اروپا بود. او می‌توانست برنده توپ طلا شود اما در طول دوران شیوع ویروس کرونا مدام نشانه‌هایی در خودش می‌دید. حالش خوب نبود و نمی‌توانست دور از خانواده‌اش باشد.»

برگامو به مرکز شیوع ویروس کرونا در اروپا تبدیل شد و لبخند و اشتیاق ایلیچیچ به بازی از بین رفت. پاپو گومز اضافه کرد: «او به کرونا مبتلا شد و بسیار سختی کشید. رو به افسردگی رفت. لحظاتی در زندگی است که مغزتان دیگر تحمل ندارد و در آستانه انفجار است.»

او حتی نتوانست در بازی مرحله یک چهارم نهایی برابر پاری سن ژرمن بازی کند. گاسپرینی به خاطر می‌آورد: «من یک هفته قبل از بازی به دیدنش در بیمارستان رفتم و شوکه شدم. او بیشتر از ۱۰ کیلو وزن کم کرده بود. مثل عروسکی بلندش کردم و گفتم با ما بیا. ورود به مغز انسان مثل ورود به جنگل است. حتی دکترها هم توضیحی برایش ندارند.»

2044236

این بازیکن دوباره به میدان برگشت و توانست در لیگ قهرمانان برابر لیورپول و منچستریونایتد گلزنی کند اما دیگر به آدم قبلی تبدیل نشد. او در سال ۲۰۲۲ به صورت دائمی آتالانتا را ترک کرد و گفت: «هدفم این است که به بازی در بالاترین سطح ادامه دهم. وقتی این روزهای بد تمام شود، زندگی من دوباره آغاز خواهد شد.»

ایلیچیچ در زمان حضور در ماریبور با اضافه وزن بسیاری دیده شد و مجبور شد تمرینات خاصی را انجام دهد. او گفت: «نیاز داشتم به خانه برگردم. از زندگی در خارج خسته بودم و در اسلوونی تنها یک باشگاه بود که می‌توانستم برایش بازی کنم. هنوز هیچ چیز تمام نشده است. این فقط بخش دوم زندگی حرفه‌ای من است. از هر اتفاقی استقبال می‌کنم. دوست دارم کمک کنم.

او با به ثمر رساندن ۹ گل و ارسال ۱۲ پاس گل در این فصل در ۳۶ سالگی راهی یورو شد و در این باره گفت: «می‌دانستم که می‌توانم به اینجا برسم. می‌دانستم که از جا بلند خواهم شد. می‌دانستم مشکل کجاست. کاری که باید را انجام دادم، خصوصا درباره شرایط فیزیکی خودم.»

ایلیچیچ پس از ۹۳۳ روز بار دیگر در دیدار دوستانه برابر تیم ملی ارمنستان برای کشورش به میدان رفت و تنها به چهار دقیقه زمان نیاز داشت که گل پیروزی‌بخش تیمش را بزند. سرمربی اسلوونی در این باره اظهار داشت: «فوتبال کار ماست و به شما پاداش می‌دهد. او به‌خاطر شایستگی قبلش اینجا نیست. او ۱۴ روز در بالاترین سطح تمرین کرد و من برایش بسیار خوشحالم.»

ستاره سابق آتالانتا که ۱۷ گل در ۸۱ بازی ملی به ثمر رسانده قرار است نقش جدیدی را در اسلوونی ایفا کند: «هر بازیکنی دوست دارد در یورو بازی کند اما اول از همه باید به این رقابت رسید. من از مربی برای این که به من اجازه داد که به رویایم برسم ممنونم. این کار ارزش زیادی برای من داشت. بخش دوم فوتبال من خیلی خوب بود و دعوت به تیم ملی نقطه اوجش بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها