|

واکنش محمد ربیعی به اتهامات علیه او

سرمربی اسبق مس رفسنجان، در یک مصاحبه تلویزیونی به اتهام‌هایی که به او در پرونده فساد در این باشگاه زده شده، واکنش نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

محمد ربیعی یکی از افرادی است که پایش به پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان، در زمان صعود این تیم به لیگ برتر باز شده و به صورت مستقیم و غیرمستقیم، اتهاماتی به او زده شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ ربیعی که در چند وقت اخیر ترجیح داده بود، واکنش خاصی به این موضوع نشان دهد، دیشب و در مصاحبه با برنامه شب‌های فوتبالی، منکر هر گونه نقش در این پرونده جنجالی شد.

ربیعی گفته است:" من آبرویم را در این فوتبال قطره قطره جمع کردم و سال‌ها زحمت کشیدم. به هیچ کسی اجازه نمی‌دهم با آبرو، شخصیت و شرافت کاری‌ام بازی کنند. بسیار از کیفیت فنی که در آن 4 سال در مس رفسنجان ارائه دادم، قویاً دفاع می‌کنم. فکر می‌کنم یکی از پروژه‌های درست کاری‌ام بوده که آنجا انجام شده است."

البته که سرمربی فعلی ذوب آهن، منکر فساد در مس رفسنجان نشده منتها گفته که فساد در این باشگاه، فردی بوده و نه سیستماتیک.

ربیعی در ادامه صحبتهایش، به یکی از اتهام‌های زده شده به او یعنی اتهام آمریت در توزیع سکه‌ها، چنین واکنشی نشان داده است:" اصلاً این‌طور نیست. حتماً قول می‌دهم به وقت و با مستندات درباره همه جزئیات صحبت کنم. این حرف‌ که ربیعی گفته این سکه‌ها را بدهید کذب محض و غلط است."

بخش دیگری از صحبتهای سرمربی اسبق مس رفسنجان که می‌تواند قابل توجه باشد، توضیح او درباره کمک داوری به تیم سابق او بوده است:" اولین سال حضور ما در لیگ برتر 30 بازی در لیگ و یک بازی در جام حذفی داشتیم که در این 31 بازی حتی یک پنالتی برای تیم ما گرفته نشده است. این پرونده هم می‌گویند مربوط به همان سال است. پس این چه بحث داوری بوده که در 31 بازی حتی یک پنالتی برای آن تیم گرفته نشده است؟ به هر حال همه ما هوش و قدرت استدلال داریم."

البته که به نظر می‌رسد بحث داوری، مربوط به دورانی است که مس در لیگ یک حضور داشته نه لیگ برتر هر چند که ربیعی گفته، تیمش از ابتدای فصل تا انتهای آن، در صدر جدول حضور داشته و اینگونه به لیگ برتر صعود کرده است.

ربیعی به صحبت‌های رضا جاودانی عضو کمیته انضباطی هم واکنش نشان داد و گفت: "تا زمانی که دستگاه‌های نظارتی و قضایی چیزی را اعلام نکرده‌اند، بیان کردن و اتهام زدن و افترا زدن راحت‌ترین کار ممکن است. مگر می‌شود کسی که سمت حقوقی در فدراسیون فوتبال دارد چنین حرف‌هایی بزند؟ مگر غیر از این است که باید مستندات داشته باشند که هر گونه اتهامی بزنند؟ من آبرویم را قطره قطره در این فوتبال جمع کرده‌ام و سال‌ها زحمت کشیدم و اجازه نمی‌دهم که کسی با آبرو و شرافت کاری‌ام بازی کند. بسیار از پروژه فنی چهارساله‌ام در مس رفسنجان دفاع می‌کنم. اگر فسادی به صورت فردی اتفاق افتاده است، باید دستگاه‌های نظارتی وارد شوند. من حتما از مراجع قانونی پیگیری خواهم کرد. "

ربیعی درباره این که به هر حال حتما تخلفی در باشگاه مس کرمان صورت گرفته است که الان چند نفر از مدیران سازمان لیگ در زندان هستند گفت: "من مسئول فنی‌ام. من سرمربی تیم هستم. به هر کس اتهامی وارد کرده‌اند باید پاسخگو باشد. اگر اتهاماتی به من وارد کرده‌اند من پاسخگو خواهم بود. من سرمربی بوده‌ام و پروژه فنی دست من بوده است. این شائبه داوری مهم‌ترین مساله است که تمنا می‌کنم در این شش سال اخیر، کارشناسان داوری را بگذارید درباره تیم‌های ذوب آهن و مس رفسنجان را بررسی کنید. سال گذشته در صدر لیست اشتباهات داوری بوده‌ایم. تیم در نیم‌فصل لیگ یک، رتبه یک بوده و تا سه هفته مانده به پایان لیگ یک، در صدر جدول بوده است. در سال بعد در یک مقطع، در 5 بازی پشت سر هم 5 پنالتی برای تیم ما گرفته شده که بیش از 15 کارشناس تلویزیونی گفتند پنالتی بوده و حتی یک کارشناس نگفت پنالتی نبوده است! "

ربیعی درباره این که آیا به مرجعی برای پاسخگویی یا تحقیق درباره ماجرای مس رفسنجان احضار شده است یا نه گفت: "بنده به عنوان مطلع یک بار احضار شده‌ام. باز هم اگر از من بخواهند خواهم رفت. من همه جا سعی می‌کنم خودم کمک کنم به مبارزه با فساد. من پله پله آمده‌ام بالا و از مدافعان مبارزه با فساد هستم. اگر سکوت می‌کنم و حرفی نمی‌زنم دلیلی بر این نیست که هر کس اجازه دهد هرگونه اتهامی بزند. اما اگر مستندانی نباشد که هرگونه حرفی را بخواهیم بزنیم دور از شرع و اخلاق است. شاید کسی با من خصومت شخصی دارد یا گروه‌هایی با هم تسویه حساب شخصی دارند. اسم و آبروی افراد مهم است. اگر کاری کرده باشم و مجرم باشم قطعا پاسخگو خواهم بود. ولی در رسانه جایش نیست. بعضی وقت‌ها می‌بینم هر کسی خیلی راحت به خودش اجازه می‌دهد که قضاوت کند. من حداقل به خودم اجازه نمی‌دهم اینطور قضاوت کنم. من تمنا می‌کنم از مردم و از همه که اینقدر راحت اتهام نزنند تا چیزی اثبات نشده است. دستگاه قضایی ما جزو دستگاه‌های عالی رتبه است و سیستم نظارتی و نهادی نظارتی به کار خودشان واقف هستند و بعدش هر وقت چیزی اثبات شد، آن وقت هر برخوردی که دوست داشتند بکنند.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها