|

چرا VAR به فوتبال ایران نمی آید؟

«نیامدن VAR به فوتبال ایران به یک جنجال بزرگ و تمام عیار تبدیل شده است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ لیگ برتر ایران به تازگی و با قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس به پایان رسیده است. با این حال، هفته پایانی مسابقات لیگ برتر، آبستن حوادث مهمی بود. در این راستا، جدال قهرمانی میان استقلال و پرسپولیس، به هفته آخر کشیده شد و از یک سو تیم استقلال با پیکان و در سوی دیگر، تیم پرسپولیس با مس سرچشمه رفسنجان، به طور همزمان بازی داشتند. در این چهاچوب، تساوی و یا باخت پرسپولیس و برد استقلال به معنای قهرمانی تیم استقلال بود و البته برد پرسپولیس نیز قهرمانی این تیم را مسجل و قطعی می کرد.

به گزارش شایانیوز؛ از این رو، تیم پرسپولیس در حوالی دقیقه 85 با گل گئورکی گولسیانی، توانست مس سرچشمه رفسنجان را شکست دهد و به مقام قهرمانی لیگ برتر دست یابد. با این حال، نکته مهم و محوری این بود که به زعم برخی ناظران و تحلیلگران، گلِ گولسیانی به مس سرچشمه، آفساید بوده و به اشتباه اعلام شده است. موضوعی که جنجال های زیادی را به راه انداخت و حتی خود گولسیانی نیز پس از قهرمانی پرسپولیس اذعان کرد که گلش آفساید بوده است. با این همه، بسیاری بار دیگر نسبت به طرح این گزاره اقدام کرده اند که اگر سیستم VAR در لیگ کشورمان استفاده می شد، نتیجه قهرمانی تغییر می کرد و استقلال قهرمان شده بود.

فوتبال

از این رو، برخی به طور خاص به سراغ تئوری های توطئه رفته و با گوشه کنایه می گویند که نیامدن سیستم VAR به فوتبال ایران معنادار است و در حقیقت دست های پنهان مانع از تحقق این گزاره می شوند. حامیان این تئوری توطئه معتقدند که برخی دست های پنهان در فوتبال ایران وجود دارند که وجود سیستم VAR در فوتبال ایران را به نفع خود نمی بینند و نمی توانند دستورکارهای مطلوب خود را به خوبی به پیش برند. با این حال، حداقل به 2 دلیل عمده هر چه سریعتر باید این سیستم وارد فوتبال ایران شود.

اولا، به هیچ عنوان برای پرستیژ فوتبال ایران خوب نیست که شاهد باشیم همچنان فوتبال حرفه ای ایران از یکی از ملزومات مهم برگزاری مسابقات لیگ برتر محروم باشد. توجه داشته باشیم که عدم استفاده از سیستم VAR سبب شده تا بازیکنان کشورمان نیز نتوانند به خوبی خود را با مقتضیات این سیستم هماهنگ کنند و در نتیجه این مساله شاهد آسیب دیدنِ فوتبال ملی از این نقیصه باشیم.

دوم اینکه حرف و حدیث ها در مورد نیامدن VAR به فوتبال ایران به قدری زیاد شده اند و ایجاد شائبه کرده اند که بهتر است هر چه سریعتر با ورود این سیستم به فوتبال کشورمان، به این قائله خاتمه داده شود. کما اینکه در فضای بی اعتمادی و تردید نمی توان صحبت از پیشرفت کرد و باید انتظار داشته باشیم که جنجال ها همچنان ادامه یابند. از این رو، بهتر است که مدیران مسوول در فدراسیون فوتبال کشورمان هر چه سریعتر فکری به حال این موضوع کنند و موانع در مسیر ورود سیستم VAR به قوتبال کشورمان را بردارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها