|

یا پرسپولیس قهرمان می شود یا استقلال اما در فوتبال آسیا چه گلی به سرمان خواهیم زد؟

بعد از رقابت هفته پایانی لیگ برتر، تیم های ایرانی باید برای لیگ قهرمانان آسیا برنامه ریزی کنند

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس اگر قهرمان شود عملکرد تیم استقلال هم قابل تحسین است  و می توان از این تیم به عنوان قهرمان یاد کرد. به این خاطر که در فصل سختی ها و مشکلات پا به پای پرسپولیس حرکت کرد و تا روز آخر بازی ها مدعی قهرمانی بود. ابتدای فصل این قدر برای استقلال سخت و نابسامان سپری شد که باشگاه در بیانیه ای اعلام کرد: حتی در صورت کسب عنوان چهاردهمی در لیگ برتر هم از تیم و کادر فنی حمایت خواهد کرد. استقلال خیلی از یارهایی که می خواست، نتوانست جذب کند تا جایی که مجبور شد بازیکنان لیست فروش خود را برگرداند و به این ها مصدومیت بازیکنان و مهر ه های کلیدی را هم اضافه کنید. بازیکنانی چون کوین یامگا – مهدی مهدی پور – آرمین سهرابیان که به نظر می رسد نزدیک به یک سوم بازی ها در ترکیب تیم نبود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی، قهرمانی به استقلال هم برسد این دیگر از جذابیت های فوتبال و از بدشانسی پرسپولیس است. جام برای آبی ها هیچ چیز از ارزش های خوب تیم پرسپولیس کم نمی کند. تیمی که همانند استقلال در میانه های راه با بابحران مالی و در نهایت جدایی سرمربی اش مواجه شد که این یک شوک برای تیم بود و حتی موجب شد تا سرخ ها امتیازات حساسی را از دست بدهند.

قهرمانی آبی ها بازی های خوب پرسپولیس با یحیی گل محمدی و اوسمار را از یاد نخواهد بود. ختم کلام اینکه اگر پرسپولیس قهرمان شود، می شود از استقلال هم به عنوان  تیم قهرمان یاد کرد و بالعکس. این دوئل شنبه به پایان می رسد و  مهمتر از آن لیگ نخبگان آسیا است. در یک چشم بهم زدن این مسابقات از راه می رسد و تیم های پرسپولیس و استقلال مهیای حضور در یک آزمون سخت تر می شود.

حسرت قهرمانی در فوتبال باشگاهی آسیا چندین دهه ای شده است. حالا و بعد از رقابت هفته پایانی، تیم های ایرانی باید برای لیگ قهرمانان آسیا برنامه ریزی کنند. وقتی در آسیا تیمی از امارات به قهرمانی آسیا می رسد چرا این عنوان نباید به فوتبال باشگاهی ایران برسد که از دیر باز یکی از قدرت های بلامنازع فوتبال آسیا بوده است؟ بدون شک همه دلیل قهرمانی العین در فوتبال باشگاهی آسیا تنها بازیکنان خارجی نبوده است و این تنها یکی از دلایل است. اگر اینطور بود پرسپولیس در سال های اخیر دو بار به دیدار پایانی رقابت ها راه پیدا نمی کرد. به خصوص در مسابقه ای که خفیف و به خاطر اشتباهات فردی فینال را از دست داد.

بدون شک یکی از دلایل این است که همه هم و غم تیم های استقلال و پرسپولیس لیگ برتر است. اینکه هیچ برنامه ریزی برای موفقیت در فوتبال باشگاهی آسیا ندارند و به خاطر هزینه های گزافی که حریفان متحمل می شوند که برخی از آنها به خوبی می دانیم جنبه تبلیغاتی برای کشورشان دارد، قهرمانی را دور از دسترس می بینند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها