|

کنفرانس خبری ژوزه مورایس جنجالی شد

مورایس پس از تساوی مقابل استقلال خوزستان مورد انتقاد خبرنگاران اصفهانی قرار گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

سپاهان در هفته بیست و ششم لیگ برتر برابر استقلال خوزستان قرار گرفت و موفق شد در نیمه اول با یک گل از حریف پیش بیفتد اما در نیمه دوم گل تساوی را دریافت کرد تا تنها یک امتیاز از این مسابقه کسب کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ ژوزه مورایس پس از این مسابقه در نشست خبری حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

صحبت‌های مورایس را در ادامه می‌خوانید:

* صحبت‌های ابتدایی؟

یکی از آن بازی‌هایی بود که در فوتبال اتفاق میفتد، مخصوصا در شرایطی که الان سپری می‌کنیم. دیدید که تیم حریف آمد تا بهترین خودش را نشان بدهد و صد درصد از جان مایه گذاشتند و هر امتیازی به خاطر شرایطی که در جدول دارند، برایشان مهم بود. دیدیم که آن خواسته را داشتند و با تمام روح و جسم و قلب‌شان تمام تلاش‌شان را کردند. سپاهان خوب شروع کرد و می‌شود گفت با یک شانس گلزنی و یک موقعیت شروع کرد؛ جایی که رامین تصمیم گرفت توپ را به کنار دروازه و کنار دروازه‌بان شوت کند که خب شاید می‌توانست بهتر عمل کند. ولی تیم همانطور ادامه داد.

موقعیت‌ها پیش می‌آمد اما وارد دروازه نمی‌شد، تا موقعی که شهریار مغانلو توپ را داخل دروازه کرد. تا آن موقع ما موقعیت داشتیم که گل زدیم. بعد وارد نیمه دوم شدیم و شروع به از دست دادن موقعیت کردیم. تیم استقلال از تنها موقعیتی که داشت، بهترین استفاده را کرد و یک گل فوق‌العاده قشنگ و زیبا زد. آن گل یک گل آرتیستی بود و می‌توانم بگویم که بازیکن شرایط خیلی سختی داشت و در شرایط خیلی سخت، آن گل خیلی زیبا را زد. ۱-۱ نتیجه‌ای است که می‌توانیم بگویم در فوتبال طبیعی است.

داور خیلی خوب عمل کرد و فکر می‌کنم تصمیماتش در نتیجه بازی هیچ تاثیری نداشت. از او بابت قضاوت خوبی که داشت، تشکر می‌کنم. صحبتی هم با هواداران داریم؛ متاسفانه روزی که آمدند و تشویق کردند، نتوانستیم بازی را ببریم. مطمئن باشید روز بهتر خواهد آمد.

* گفتند تنها موقعیت استقلال خوزستان. استقلال خوزستان دو موقعیت در نیمه اول داشت که سیو نیازمند را در پی داشت. نیمه دوم هم یک صحنه خیلی حساس داشت که سیاوش یزدانی توپ را درآورد. 

منظورم یکی از آن موقعیت‌ها بود. بله، اگر بخواهم بشمارم آنها سه موقعیت خوب داشتند که توانستند گلزنی کنند. چیز مهمی نیست. می‌توانم به تیم استقلال خوزستان تبریک بگویم. گلی بود که زدند و امتیاز کسب کردند. برایشان در بازی‌های آینده آرزوی موفقیت می‌کنم.

* سپاهان ترسناک اول چه شده که این بلا سرش آمده است؟ آیا در جام حذفی می‌توانند مقابل تیم‌ها نتیجه بگیرند؟

من نمی‌توانم حدس بزنم که در بازی بعدی چه نتیجه‌ای خواهیم گرفت، چه برسد جام حذفی. در مورد تیم ترسناک باید بگویم سپاهان تیم قابل احترامی است، مثل بقیه تیم‌ها که قابل احترام هستند. تیم استقلال بازی خوبی از خودش نشان داد و امتیاز خیلی مهمی را کسب کرد.

* منظورم از ترسناک، قوی بود. اول فصل همه فکر می‌کردند سپاهان قهرمان می‌شود.

بله، از لحاظ قوی من هم با شما موافقم. حالا بنابر دلایل و اتفاقاتی که افتاد، تیم سپاهان ضرر کرد. به خاطر اتفاقاتی که افتاد، تمرکزها پراکنده شد، ولی باید ببینیم چه پیش می‌آید. شما می‌خواهید من چه بگویم؟

2017188

* از آن اتفاقات ۳-۴ ماه گذشته است.

چهار ماه گذشته است. اوکی، چهار ماه گذشته است. چه می‌خواهید بگویید؟ می‌شود مستقیم و روراست حرف‌تان را بزنید؟

می‌دانید، وقتی شما مریض می‌شوید، زمانی را باید سپری کنید تا خوب شوید. وقتی خوب می‌شوید، دیگر قدرت قبل از مریضی را ندارید‌. باید زمان بگذرد تا بهبود پیدا کنید. اما متاسفانه هفته به هفته اتفاقات برای ما میفتاد و زمام برای بهبود نداشتیم.

* بازیکنان سپاهان طوری موقعیت از دست می‌دانند که انگار لیگ برایشان کم اهمیت شده است. آیا فکرشان روی جام حذفی است و می‌خواهند در جام حذفی قهرمان بشوند و لیگ را کنار گذاشته‌اند؟

فکر نکنم. بازیکنان بهترین خودشان را نشان دادند، در واقع چیزی که امکان‌پذیر بود. یک سری اتفاقات داخلی هست که اینجا جایی نیست که درباره آن صحبت کنم و مسائل خصوصی تیم است و مهم هم نیست. ما باید ساختار سازماندهی‌مان را بازسازی کنیم. ما همچنان در این فرآیند هستیم که تا امروز هنوز تکمیل نشده است. من باید بازیکنانم را تحسین کنم که با همه اتفاقاتی که افتاده، همچنان رفتار خیلی بهتری از خودشان نشان دادند. بله، شاید در بعضی بازی‌ها که امتیاز از دست دادیم، کمی قدرت بیشتری داشتیم، شاید همچنان می‌توانستیم بجنگیم.

ما از اول فصل به خاطر قدرت تیم سپاهان انتظاراتی از این تیم داشتیم اما وقتی بعضی اتفاقات رخ می‌دهد و قدرت کم می‌شود باید انتظارات پایین بیاید. سخت است که ما بتوانیم انتظارات همه را برآورده کنیم. این چیزی است که کمی برای بازیکنان سنگین است که بخواهند مدیریتش کنند.

چیزی که است این است که همه مردم می‌گویند سپاهان، سپاهان، سپاهان، سپاهان قوی، سپاهان پرستاره و ... . طوری که انگار برای سپاهان ارکستر برگزار کرده بودند.‌ مثل این می‌ماند که سپاهان هر سال قهرمان می‌شده و امسال که قهرمان نمی‌شود باید اینطور کنیم. چون بازیکنان‌ ما همه سوپراستار هستند، باید قهرمان قهرمان لیگ می‌شدند. من می‌گویم اوکی، یعنی ما انقدر ستاره داریم؟ خوشحالم که انقدر ستاره در تیمم هست.‌ بعد به تیم‌های دیگر نگاه می‌کنم؛ مثلا بیرانوند ستاره نیست، دروازه‌بان تیم ملی است. ولی دروازه‌بان ما یک ستاره است و دروازه‌بان اول تیم ملی هم نیست.

کنعانی‌زادگان، بازیکن فیکس تیم ملی، ستاره نیست، ولی ما ستاره داریم، دانشگر، هادی و سیاوش. با اینکه همه می‌گویید ستاره داریم اما می‌گفتید دفاع وسط هم نیاز داریم. اگر بخواهیم ادامه بدهیم، گئورگی یکی از بازیکنان سپاهان که پرسپولیس رفته را ستاره صدا نمی‌کنید. سروش مثلا ستاره نیست، کریمی ستاره است. می‌توانم تا آخر برایتان ادامه بدهم. پس تیم ما یک تیم پرستاره است. تیم ما پر از ستاره است اما بقیه تیم‌ها هیچ ستاره‌ای ندارند و ما خیلی ستاره‌ در تیم‌مان وجود دارد. بعضی وقت‌ها می‌خواهیم آن ستاره باشد، مثل امروز که می‌خواستیم بازی را ببریم و نبردیم اما مابقی بازی را بردند، شاید به خاطر اینکه ستاره در تیم‌شان ندارند.

مغانلو اوایل فصل پیش فقط یک گل زده بود و نیم فصل همه انتقاد می‌کردند و می‌گفتند او را نمی‌خواهیم و فوروارد خارجی بیاورید اما حالا ستاره است. بعضی وقت‌ها ستاره‌ها تلاش‌‌شان را می‌کنند اما همه ما انسان هستیم و برای کار و هدفی تلاش می‌کنیم. درک می‌کنم که همه می‌خواهند ببرند، ما هم می‌خواهیم ببریم. بیایید شرایط را برای بردن فراهم کنیم. اول فصل خوب بود تا جایی که موقعیتی پیش آمد و یکدفعه این اتفاقات رخ داد.

ولی باشگاه الان سازماندهی بهتری را درست می‌کند و در مسیر خوبی هستند که بتوانیم قوی‌تر باشیم. اما شاید برخی تیم‌ها ساختار متفاوت‌تری دارند که این دو تیم، تیم‌هایی بودند که بیشتر قهرمان شدند. این بازیکنان واقعا لیاقت بیشتر از این‌ها را داشتند اما بعضی وقت‌ها یک چیزهایی باعث می‌شد که نتوانند کیفیت‌شان را تا بالاترین سطح بروز بدهند. می‌توانم بگویم نه لیاقت‌شان خیلی بیشتر از اینهاست. برویم برای کار کنیم برای لحظات بهتر.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی