|

تیمی نمی تواند جلوی پیشرفت این ستاره استقلال را بگیرد!

استقلالِ جواد نکونام همچنان بدون باخت درخانه به صدرنشینی‌ ادامه می‌دهد. آنها این روند را بخصوص در بازیهای اخیر، مدیون ابوالفضل جلالی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

بازیکن ۲۵ ساله‌ای که توانسته تا اینجای فصل ۹ پاس گل بدهد شامل ۵ پاس گل در ۴ بازی آخر.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ جلالی با عبور از قایدی، مهدی‌پور و رضاوند، به سمت خسرو حیدری و آمارش در لیگ هشتم می‌رود. شماره ۳۳ این فصل توانسته خودش را به صدر جدول گلسازان در کنار آلوز برساند و از امثال ترابی، رضاییان و بقیه پیشی بگیرد.

* جنجال ابتدای فصل

جلالی و استقلال هر سال در ابتدای فصل به مشکل خورده‌اند. در ابتدای لیگ ۲۱، استقلال به سختی توانست رضایتنامه جلالی را از سایپا بگیرد و او را جذب کند. در ابتدای لیگ ۲۲، اهمال مدیران استقلال در توجه به توافقنامه قبلی، جلالی را در مسیر برگشت قرار داد که درنهایت با حضور آجرلو در دفتر مدیرعامل سایپا، موضوع فیصله پیدا کرد. در ابتدای این فصل هم، خود جلالی قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرد ولی درنهایت ماندنی شد.

* پیشرفت عجیب

جلالی که در ۳۰ بازی اولش با پیراهن استقلال فقط یک پاس گل داده بود حالا در ۲۴ هفته این فصل، ۹ گل برای آبی‌ها ساخته و تبدیل به یک ماشین گلسازی لوکس و لاکچری شده است. ابوالفصل جلالی در سومین فصل حضورش در استقلال، بهترین روزهای بازی‌اش را در لیگ برتر سپری می کند. او در ۸۲ بازی ابتدایی‌اش در لیگ برتر ۴ پاس گل داد و حالا این آمار را به ۹ پاس گل در ۲۴ بازی اخیر رسانده است. جلالی در لیگ‌های ۲۱ و ۲۲، ۳۰ بازی برای استقلال انجام داد و یک گل و یک پاس گل به نامش ثبت شد. این فصل اما قصه طور دیگری رقم خورد: یک گل و ۹ پاس گل در ۲۴ بازی.

* بالا، بالا، بالاتر

مهدی قایدی در لیگ ۱۹ با دادن ۸ پاس گل، گلسازترین بازیکن استقلال بود. در لیگ بیستم هم این عنوان به قایدی با ۸ پاس گل رسید. در لیگ ۲۱، مهدی‌پور با ۷ پاس گل و در فصل قبل، رضاوند با ۶ پاس گل به این عنوان رسیدند. و حالا جلالی با دادن ۹ پاس گل در صدر قرار دارد. آیا او به رکورد خارق‌العاده حیدری می‌رسد؟ بازیکنی که در لیگ هشتم، ۱۴ پاس گل داد؟ جلالی برای عبور از حیدری باید در هر ۶ بازی باقیمانده تا پایان فصل، یک گل بسازد. این اتفاق برای او که در هر ۴ بازی آخر تیمش، پاس گل داده و سازنده ۵ تا از ۷ گل آخر تیمِ نکونام، بوده کار سختی است؟

* کنار مهندس

از همان روز اول حضور ریکاردو آلوز در فوتبال ایران، او با پای چپ هنرمندش معنای کامل ماشین گلسازی بود. ولی حالا مرد پرتغالی، ابوالفضل جلالی را هم کنار خودش می‌بیند. هر دو نفر ۹ پاس گل داده‌اند و شماره ۳۳ استقلال از وقفه گلسازی آلوز در این هفته‌های اخیر، بهترین استفاده را برده و خودش را به او رسانده است.

* ۹ پاس گل

جلالی در نیم‌فصل اول، ۳ پاس گل داد: به مطهری در هفته اول برابر صنعت نفت، به بلانکو در هفته دهم برابر تراکتور و به سهرابیان در هفته سیزدهم برابر نساجی. در نیم‌فصل دوم اما او به یک پیشرفت ۲۰۰ درصدی رسید و فعلا ۶ پاس گل داده است: به ماشاریپوف برابر ملوان، به سهرابیان برابر هوادار، به بلانکو برابر مس رفسنجان و آلومینیوم و به محمدی و مرادمند برابر شمس‌آذر. از این ۹ پاس گل فقط یکی روی ضربات آزاد بوده (ارسال کرنر و ساختن گل سوم استقلال برابر شمس‌آذر) و بقیه در جریان بازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی