|

ساعت بازی چلسی - سیتی امروز شنبه 1 اردیبهشت

نخستین فینالیست جام حذفی انگلیس امشب در نبرد حساس منچسترسیتی - چلسی مشخص می شود.

لینک کوتاه کپی شد

امشب از ساعت ۱۹:۴۵ ورزشگاه ومبلی لندن میزبان نبرد منچسترسیتی و چلسی در مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی انگلیس خواهد بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ همین چند روز پیش منچسترسیتی در میان ناباوری و در ورزشگاه اتحاد از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت. با این حال با شکست آرسنال و لیورپول تبدیل به شانس اول قهرمانی در لیگ برتر شده‌اند و در جام‌حذفی هم روی کاغذ تیم قدرتمندتری نسبت به چلسی و منچستریونایتد هستند. به نظر می‌رسد این فصل پپ گواردیولا با دبل قهرمانی هم قدرت تیمش را به رخ خواهد کشید. در هر صورت سخت است تصور کنیم یک تیم در ۲ فصل متوالی سه‌گانه بگیرد. اما در لیگ برتر، چلسی نشان داده که رقیب سمجی‌ست و مقابل سیتی این فصل شکست نخورده‌اند. در نتیجه نباید سیتیزن‌ها را از پیش برنده بدانیم.

چلسی؛ این یکی جام را از دست نده

چلسی فصل بدی را سپری کرده، اما همچنان باشگاه اعتقاد دارد با تغییرات بزرگی که آبی‌های لندن داشته‌اند باید صبر کرد. تیم مائوریسیو پوچتینو در جام‌اتحادیه تا فینال هم رسید، اما در نهایت جام نگرفت و مقابل لیورپول شکست خورد. حالا هم شانس حضور در فینالی دیگر را دارند و نمی‌خواهند این یکی جام را از دست بدهند. در لیگ برتر تیمی در حد میانه جدول شده‌اند و همین که تا یک فینال و پای فینال دوم هم رسیده‌اند، عملکرد خوبی‌ست. با این وجود چلسیِ فعلی تیمی در حد غول‌های فعلی انگلیس مثل سیتی، لیورپول و آرسنال نیست. پوچ می‌خواهد جایگاه خودش را با شکست سیتی برای فصل بعد محکم‌تر کند.

آخرین بازی

هفدهم فوریه در دیدار برگشت لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی و چلسی در اتحاد به تساوی ۱-۱ رسیدند. رودری برای سیتی و استرلینگ برای چلسی در آن بازی گلزنی کردند.

آمار بازی

۸) چلسی با ۸ قهرمانی و ۸ نایب‌قهرمانی سومین تیم پرافتخار جام حذفی انگلیس است. منچسترسیتی ۷ جام کسب کرده؛ از جمله قهرمانی فصل قبل. سیتیزن‌ها ۵ مرتبه هم نایب‌قهرمان شده‌اند.

۲) منچسترسیتی و چلسی این فصل در هردو بازی رفت و برگشت لیگ برتر به تساوی رسیده‌اند. پیش از آن سیتی در ۶ بازی متوالی در تمامی رقابت‌ها از سد چلسی گذشته بود.

۲) در ۳ فصل گذشته ۲ مرتبه در جام‌حذفی این دو تیم به مصاف هم رفته‌اند. فصل قبل منچسترسیتی در دور سوم چلسی را کنار زد و ۳ فصل پیش هم چلسی در نیمه‌نهایی منچسترسیتی را از رسیدن به فینال محروم کرد.

۳) نزدیک به ۳ سال از آخرین برد چلسی مقابل منچسترسیتی می‌گذرد. برد آخر آبی‌ها در فینال لیگ قهرمانان اروپا در ماه مِی سال ۲۰۲۱ رقم خورد.

۲۳) پپ گواردیولا و مائوریسیو پوچتینو ۲۴ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. ۴ بازی را پوچ برده، ۱۳ بازی به سود پپ تمام شده و ۷ بازی بین این دو سرمربی با تساوی خاتمه یافته است.

۳) منچسترسیتی فصل قبل با قهرمانی در جام‌حذفی، جام‌اتحادیه و لیگ برتر تبدیل به دومین تیم بعد از منچستریونایتد شد که سه‌گانه داخلی انگلیس را می‌برد.

۵) ارلینگ هالند با ۵ گل زده دومین گلزن برتر جام‌حذفی است. سمی سومودیکس از بلکبرن با ۶ گل زده در صدر قرار دارد.

مصدومان و محرومان

منچسترسیتی بدون مصدوم یا محروم به مصاف چلسی خواهد رفت. اما در سمت مقابل وسلی فوفانا، رومئو لاویا، لسلی اوگوچوکوو، ریس جیمز، کریستوفر انکونکو، لوی کولویل، رحیم استرلینگ و روبرت سانچس نمی‌توانند در ترکیب چلسی قرار بگیرند. شاید انسو فرناندس و اکسل دیساسی هم به این بازی نرسند. مصدومیت‌ها در فصل جاری مائوریسیو پوچتینو را به‌شدت اذیت کرده است.

ترکیب احتمالی دو تیم

منچسترسیتی: اورتگا، واکر، استونز، دیاس، گواردیول، رودری، سیلوا، دی‌بروینه، فودن، گریلیش و هالند

چلسی: پتروویچ، گوستو، شالوبا، سیلوا، کوکوریا، فرناندس، کایسدو، پالمر، گالاگر، مودریک و جکسون

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی