|

سرمربی حریف استقلال به طرفداران آبی وعده داد

سعید دقیقی پیش از دیدار با استقلال وعده ارائه یک نمایش تهاجمی را به هواداران تیمش داد.

لینک کوتاه کپی شد

سرمربی شمس‌آذر قزوین در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال وعده ارائه یک نمایش تهاجمی را به هواداران تیمش داد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، استقلال تهران و شمس‌آذر قزوین فردا (جمعه) برگزارکننده یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران هستند. شاگردان سعید دقیقی در تیم شمس‌آذر که در نیم‌فصل نخست توانستند برابر استقلال امتیاز کسب کنند و سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز را هم شکست دادند، به دنبال عرض‌اندام دوباره مقابل صدرنشین لیگ بیست‌وسوم هستند و امیدوارند این‌بار بتوانند برای اولین‌بار در تاریخ در ورزشگاه آزادی تهران امتیاز کسب کنند.

سعید دقیقی، سرمربی جوان شمس‌آذری‌ها که تیمش در فصل جاری عملکردی فراتر از حدانتظار داشته و توانسته در بین 8 تیم برتر جدول نام خود را جای بدهد، ظهر امروز (پنجشنبه) به سالن کنفرانس سازمان لیگ رفت و در جمع خبرنگاران حضور یافت تا به سوالات آن‌ها درباره رویارویی با استقلال پاسخ بدهد. دقیقی با اشاره به اینکه تیمش به دنبال ارائه یک نمایش تهاجمی برابر استقلال است، از حریف فردای تیمش هم تعریف‌وتمجید کرد و همچنین نسبت به شایعات پیرامون جدایی‌اش از شمس‌آذر پاسخ داد.

50 درصد بازی‌های زیبای فصل برای شمس‌آذر بوده است!

دقیقی در آغاز صحبت‌هایش درباره رویارویی با استقلال توضیح داد: «فردا بازی خیلی سختی برابر تیم بسیار خوب استقلال داریم. تمام مباحث تاکتیکی لازم را در طول هفته با بازیکنان کار کرده‌ایم. قطعاً دیداری است که تماشاگران از دیدن آن لذت می‌برند، چون شمس‌آذر جدا از نتیجه‌گیری به دنبال بازی زیبا است. فردا دنبال بازی سریع، روان و پرموقعیت برابر استقلال هستیم. استقلال مهره‌های خوبی دارد، ولی در طول هفته با بازیکنان صحبت کردیم که جدا از گرفتن امتیاز، دنبال این هستم بازی زیبایی را ارائه دهیم».

سرمربی شمس‌آذر با اشاره به نمایش‌های زیبای تیمش در فصل جاری لیگ برتر گفت: «اگر 10 بازی زیبا در طول فصل را بررسی کرده باشید حداقل 50 درصد بازی‌ها مختص شمس‌آذر بوده است. ما همیشه جزو اهداف تاکتیکی‌مان این بوده است که مردم لذت ببرند. فردا نیز دنبال بازی زیبا هستیم و بازیکنان می‌خواهند خودشان را بیشتر از قبل به مردم معرفی کنند. استقلال نفرات قد بلند زیادی دارد و سعی می‌کند در باکس حریف از این شرایط استفاده کند. در چند بازی دیدیم از این حربه استفاده کرده و با تک گل بازی را مدیریت کرده است. تمام هدف ما اما این است که بازی را در زمین حریف داشته باشیم».

تمام انگیزه‌ام را گذاشته‌ام تا دوباره خدشه‌ای به تیمم وارد نشود

سعید دقیقی با اشاره به اینکه شبانی و بازگیر شرایط حضور برابر استقلال را ندارند، درباره بحث جدایی‌اش از شمس‌آذر پاسخ داد: «در نیم‌فصل بحث جدایی‌ام مطرح بود. وقتی مربی با تیمی قرارداد دارد تمام نقل‌وانتقالاتش باید با نظارت مالک و مدیرعامل باشد. من آن مقطع پستی گذاشتم و گفتم «در فوتبال به اعتبار رسیده‌ایم، ولی برای رسیدن به افتخار نیازمند به همراهی و بودجه بیشتری است». استان قزوین آن شرایطی را ندارد که به سمت افتخار یعنی کسب سهمیه و قهرمانی برود. چند بازیکن را فروخته بودیم و من هم دوباره برگشتم».

دقیقی در ادامه توضیحات خود پیرامون تصمیمش برای جدایی از شمس‌آذر در نیم‌فصل گفت: «کمی اعتبارمان خدشه‌دار شده بود، در صورتی‌که یکی از بهترین تیم‌های ایران بودیم. با بازیکنان صحبت کردیم دوباره باید این اعتبار را به دست بیاوریم. نشان دادیم با همه کاستی‌ها می‌توانیم در جنگ نابرابر باشیم. در جدول واقعی، در جایگاه ششم هستیم؛ تیمی که با امتیاز منفی لیگ را شروع کرد. برای من پیشنهاد می‌آید، ولی تمام انگیزه‌ام را برای بازی‌های پایانی لیگ گذاشته‌ام تا دوباره خدشه‌ای به تیمم وارد نشود. شاید نیم‌نگاهی هم به افتخاری داشته باشیم و سپس به انتخاب‌هایی که می‌توانم داشته باشم».

از کادرفنی تیم ملی می‌خواهم بیشتر بازیکنان ما را ببینند

سرمربی شمس‌آذر با طرح درخواستی از کادرفنی صحبت‌هایش را ادامه داد و گفت: «از مربیان تیم ملی خواهش می‌کنم نگاه ویژه‌ای‌تری به تیم ما داشته باشند. من برای امیر قلعه‌نویی و کادرفنی تیم ملی احترام ویژه قائلم و اعتقاد دارم این کادر می‌تواند موفق باشد. بازیکنان من برنامه‌های تلویزیونی نیز می‌خواهند. از کادرفنی تیم ملی می‌خواهم فردا در ورزشگاه حضور داشته باشند و بیشتر بازیکنان ما را ببینند. خیلی از بازیکنان ما می‌توانند در برنامه‌های تلویزیونی حضور داشته باشند و به غیر از برنامه فوتبال برتر، بقیه برنامه‌ها حضور نداشتند. باید روی بازیکنان و نحوه تاکتیک و بازی‌مان بحث شود، برای تیمی که بودجه 45 میلیاردی دارد و جلوی تیم‌های قدری ایستاده است».

سعید دقیقی نسبت به شایعات مطرح شده پیرامون علاقه‌اش به تیم استقلال توضیح داد: «من به کشورم علاقه‌مند هستم ولی یادم نمی‌آید چنین مصاحبه‌ای کرده باشم. تیم‌های استقلال و پرسپولیس جزو افتخارات فوتبال ایران هستند، همان‌طور که سپاهان و تراکتور نیز هستند». دقیقی درباره موضوع بازگشت امتیاز کسر شده از شمس‌آذر گفت: «قطعاً می‌شود با نگاه بهتر امتیازها را برگردانند. ما نمونه مشابه داشتیم که قانون گذاشتیم و کسر امتیاز کردند، ولی دوباره آن را برگرداندند. ما لیاقت این را داشتیم که امتیازمان برگردد. ما بازیکنان با لیاقتی داریم. به بازیکنان در تمرین روز گذشته گفتم بازی فردا ویترینی برای آن‌هاست و شاید مهم‌ترین بازی».

قیمت یک بازیکن استقلال برابر با بودجه ما است

سرمربی یشمی‌پوشان درباره جوانگرایی انجام شده در تیم شمس‌آذر گفت: «با نهایت احترام به آلومینیوم اراک و ملوان بندرانزلی که می‌گویید به جوان‌های‌شان اعتماد کرده‌اند، اما ملوان تیم پرمهره‌ای است. به مهدی تارتار و مردم انزلی خدا قوت می‌گویم. آلومینیوم هم نفرات خوبی دارد. ما هم دوست داریم نفرات بهتری داشته باشیم. تیمی که چاره‌ای ندارد که روی داشته‌هایش کار کند، شمس‌آذر است. ما سعی کردیم به بازیکنان جوان اعتماد لازم را داشته باشیم و به این موضوع افتخار می‌کنیم. ما سعی کردیم از بضاعت‌مان بهترین استفاده را داشته باشیم».

سعید دقیقی در واکنش به سوالی درباره اینکه یک امتیاز هم می‌تواند برابر استقلال، اتفاق خوبی برای شمس‌آذر باشد، پاسخ داد: «ما فردا دنبال بازی باکیفیت هستیم و هر تیمی دنبال بازی باکیفیت باشد باید خلق موقعیت کند. شاید ما شکست بخوریم، چون تیم حریف باتجربه و بزرگ است. ما در هر بازی کمترین وقت اضافه را داشتیم، چون دنبال زمین خوردن نبودیم و دنبال بازی جوانمردانه بودیم. دنبال وقت‌کشی نبودیم. شاید فردا 3-2 گل بخوریم، چون حریف تیم بزرگی است و قیمت یک بازیکنش اندازه کل بودجه ما باشد».

فوتبال ایران به سمتی رفته که مرغ همسایه غاز است!

دقیقی درباره احتمال حضورش در تراکتور در کسوت جانشین پاکو خمس توضیح داد: «اسم نمی‌برم، ولی تیم‌هایی پیشنهاد دادند که بزرگ هستند. من بخشی از بهترین سال‌های زندگی‌ام در تبریز بودم و قطعاً عشق و علاقه ویژه به مردم آذربایجان دارم. در اولین قهرمانی تراکتور با گل‌های من بود که 3 گل در 6 بازی زدم. تمام تمرکزم روی کارم هست و قطعاً پیشنهادی بیاید بررسی می‌کنم. اعتقاد دارم در چند وقت اخیر دایره فوتبالی کشورمان به سمتی رفته که مرغ همسایه غاز است».

سرمربی شمس‌آذر در ادامه صحبت‌هایش کنایه‌ای هم به شرایط برخی سرمربیان شاغل در فوتبال ایران زد و گفت: «ما نفراتی را چه خارجی و چه داخلی می‌آوریم که از همه جا رانده هستند و سپس تبلیغات می‌کنیم. زمانی که پس از 10 بازی نتیجه نمی‌گیرند و می‌روند، غصه می‌خوریم که چرا رفتند. باید به چهره‌هایی که در شرایط سخت کار می‌کنند، بیشتر بها دهیم. یک مرد می‌خواهد بیاید و شرایط تیم ما را ببیند. نمی‌خواهم مجموعه‌مان را زیر سؤال ببرم و باید درود به شرافت‌شان فرستاد، اما مرد می‌خواهد در این شرایط تیمداری کند یا سرمربیگری کند. برخی تیم‌ها شاید قراردادهای میلیاردی می‌بندند و حتی قراردادهای میلیاردی پرتی هم دارند».

جواد نکونام از مفاخر و عزت فوتبال ایران است

سعید دقیقی درباره تمجیدش از نکونام هم توضیح داد: «ما کاری نکردیم و اتفاقی دوستی سؤال پرسید فردا جواد نکونام محروم است که گفتم ایشان از مفاخر و عزت فوتبال ایران است. برای من بودن و نبودن ایشان روی نیمکت مهم نیست و کارمان را می‌کنیم. زیاد به تیم‌ها کاری نداریم. اگر دوست دارند، بیانیه بدهند، ولی کادرفنی استقلال و نکونام برای ما قابل احترام هستند. فوتبال ایران با تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور به دنیا معرفی شود و سپس بقیه تیم‌ها. بحث خصوصی‌سازی و مجوز حرفه‌ای همین را می‌گوید».

دقیقی در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره رویارویی با سرخابی‌های پایتخت در هفته‌های پایانی لیگ پاسخ داد: «مالک ما آقای نجفی می‌گوید که ما دیگر درد اینکه زندگی کنیم را نداریم و به فکر افتخار هستیم. دنبال این نیستیم که تیم ششم، دهم یا هشتم شود. ما کارمان را انجام دادیم و به عنوان تیمی که به لیگ برتر صعود کرده‌ایم، ماندمان قطعی نیست. سال گذشته هم در چنین شرایطی بودیم که 6 هفته مانده بود قهرمان شدیم و آقای گل و آقای پاس گل از ما بود اما 6 هفته آخر باز هم برنده شدیم. این کار را کردیم چون تیم‌های پایین جدولی با ما بازی داشتند و همه را شکست دادیم. الان هم یک وظیفه داریم تا در این بازی‌هایی که داریم به شایسته‌ترین تیمی که وجود دارد قهرمانی را بدهیم. این یک واقعیت برای مجموعه ماست چون بازی با تیم‌های بزرگ سخت است. ما در همه بازی‌های بزرگ به دنبال این هستیم که خودمان را بیشتر به فوتبال ایران معرفی کنیم».

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی