|

نظر کارشناسان مشهور داوری درباره صحنه های جنجالی بازی پرسپولیس - ذوب آهن

بازی ذوب آهن و پرسپولیس در سومین هفته از دور برگشت لیگ برتر با برتری تک گله سرخپوشان از روی نقطه پنالتی به اتمام رسید.

لینک کوتاه کپی شد

دیدار تیم های ذوب آهن و پرسپولیس در سومین هفته از دور برگشت لیگ برتر فوتبال کشور با برتری تک گله سرخپوشان از روی نقطه پنالتی در فولاد شهر اصفهان برگزار و به اتمام رسید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از نواندیش؛ کارشناسی داوری دیدار ذوب آهن - پرسپولیس را که با قضاوت علی صفایی انجام شد، ملاحظه می کنید:

دقیقه ۶ : پنالتی برای پرسپولیس

محمدی: مدافع ذوب اهن مانع حرکت بازیکن پرسپولیس شد و خطا  رخ داد.

دقیقه ۵۲ : اخراج محسن آذرباد

محمدی: بازیکن ذوب آهن روی نعمتی خطای شدید و احتیاطی کامل کرد و اخراج صحیح بود.

نظرات فهیمی راد

جواد فهیمی راد در گفت‌وگو با آنا، در خصوص اینکه در نیمه نخست بازی ذوب‌آهن و پرسپولیس، علی صفایی داور بازی تصمیمات درستی گرفت، اظهار کرد: مهم‌ترین صحنه بازی در دقیقه ۷ رخ داد، جایی که برای تیم پرسپولیس پنالتی اعلام شد. در این صحنه داور در سه متری صحنه بود و به درستی خطای مدافع ذوب‌آهن را روی گئورگی گولسیانی پنالتی اعلام کرد.

کارشناس داوری افزود: در نیمه اول به غیر از صحنه‌ای که پنالتی اعلام شد، صحنه مشکوک دیگری وجود نداشت.

نظرات نوذر رودنیل

نوذر رودنیل کارشناس داوری در خصوص قضاوت داوران در دیدار ذوب آهن و پرسپولیس توضیحاتی را ارائه داد.

نوذر رودنیل، با اشاره صحنه‌های حساس دیدار ذوب آهن و پرسپولیس در این خصوص اظهار داشت: در دقایق اولیه خطای بازیکن ذوب آهن روی بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه ذوبی‌ها به درستی گرفته شد و پنالتی پرسپولیس در این صحنه کاملا درست بود.

وی با تاکید بر این که تمام کارت‌های نیمه اول درست بود، تصریح کرد: در دقیقه ۱۶ داور باید مسعود ریگی را به خاطر خطایی که مرتکب شد، با کارت زرد جریمه می‌شد.

این کارشناس داوری با تایید آوانتاژ رضا عادل در دقیقه ۲۹ گفت: در دقیقه ۳۶ خطایی روی عیسی آل کثیر در محوطه جریمه رخ نداد و در این صحنه پنالتی به سود پرسپولیس شکل نگرفت.

نظرات حیدر سلیمانی

کارشناس داوری می‌گوید علی صفایی قضاوت بسیار خوبی در دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن داشت.

حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره داوری دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس که با پیروزی یک بر صفر سرخپوشان همراه شد، اظهار کرد: علی صفایی قضاوت بسیار خوبی در این دیدار داشت و با کارت‌هایش توانست این بازی را مدیریت کند. او در هر چهار صحنه مهم مسابقه تصمیم‌های درستی گرفت.

او ادامه داد: در دقیقه ۴ مدافع ذوب‌آهن کاملا با دست گولسیانی را گرفت و خطا درست و اعلام پنالتی صحیح بود. در دقیقه ۳۵ آل‌ کثیر قصد داشت با زرنگی از داور پنالتی بگیرد که داور دستور به ادامه بازی داد و تصمیمش درست بود و خطایی رخ نداد. آذرباد، مهاجم ذوب‌آهن، با استوک به سر نعمتی ضربه زد و مثال واضح خطای شدید است و اخراج او هم تصمیم درست علی صفایی بود.

سلیمانی اضافه کرد: در دقیقه ۷۱ توپ کاملا در اختیار دروازه‌بان پرسپولیس قرار داشت و مهاجم ذوب‌آهن با خطا روی او توپ را وارد دروازه کرد و تصمیم داور مبنی بر مردود اعلام‌کردن گل درست بود.

نظرات کارشناسان ورزش سه:

 برخورد مجید علیاری و گولسیانی (پنالتی- دقیقه ۸)

-- محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه مدافع با دو دست، مهاجم را بغل کرده و سپس به زمین می‌زند. داور که در جایگیری بسیار خوبی قرار داشت، به طور واضح متوجه این حرکت شده و به درستی اعلام پنالتی می‌کند، اما با توجه به اینکه جدال بر سر تصاحب توپ نبود، داور می‌بایستی علی‌رغم پنالتی، مدافع را با کارت زرد نیز جریمه می‌کرد.

-- محمدحسین ترابیان: هر دو بازیکن مدافع و مهاجم با هم چلنج دارند و در آخر بازیکن مدافع، با گرفتن مهاجم را سرنگون می‌کند. در این صحنه با توجه به زاویه خوب داور، تصمیم داور در  اعلام پنالتی صحیح بود.

-- مهدی عالیقدر: کاملا مشخص است مدافع با هر دو دست مانع حرکت مهاجم می‌شود و و در واقع او را در آغوش گرفت؛ پس پنالتی تصمیم صحیح داور است.

-- ابراهیم میرزابیگی: پنالتی به درستی اعلام شد.

-- حسین عسگری: پنالتی کاملا واضح بود. یک فن در کشتی به نام پیچ کمر داریم و این بازیکن مثل ماهرترین کشتی‌گیر آن فن را زد. بازیکنان به قوانین آگاه نیستند و نمی‌دانند وقتی بازیکن را بغل و پرتاب می‌کنی، خطاست. تصمیم داور کاملا درست بود.

-- بابک وسیله‌بر: مدافع با خطای گرفتن، مهاجم را در داخل محوطه جریمه خود سرنگون می‌کند. علی‌رغم اینکه توپ در مسیر بازی آنها نیست اما در جریان است، بنابراین اعلام ضربه پنالتی بدون جریمه شخصی صحیح است.

 برخورد محسن آذرباد و علی نعمتی (اخراج- دقیقه ۵۳)

-- محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه مهاجم با انجام خطای شدید و از طریق استوکِ کفش، ضربه بسیار خطرناکی را به سَرِ مدافع وارد می‌کند،. اینگونه ضربات که به سر وارد می‌شود، سلامتی بازیکن را می‌تواند به طور جِد، تهدید نماید. به نظر من در لحظه اول و هنگام اعلام خطا، داور‌ متوجه شدت ضربه وارد شده نشده بود و‌ پس از آنکه از نزدیک متوجه شد، به درستی بازیکن مهاجم را اخراج نمود.

-- محمدحسین ترابیان: بازیکن مهاجم با کف استوک بر کمر و گردن بازیکن مدافع مرتکب خطای شدید می‌شود. تصمیم داور در اعلام خطا و اخراج مهاجم درست بود.

-- مهدی عالیقدر: این یک خطای شدید است و اگرچه داور با کمی تأمل جریمه شخصی بازیکن خاطی را اعلام کرد اما تصمیم کاملا درست و مبتنی بر قانون را گرفت. تبعات اینگونه خطاها می‌تواند حتی منجر به تصمیمات انضباطی بیشتر هم بشود.

-- ابراهیم میرزابیگی: بازیکن ذوب‌آهن مرتکب خطای شدید شد و تصمیم داور درست بود، فقط باید سریع‌تر عمل می‌کرد.

-- حسین عسگری: اخراج هم کاملا درست بود و بازیکن با خطای شدید به بغل سر بازیکن زد که خیلی خطرناک است و می‌تواند باعث اتفاقات ناگوار است. در وهله اول داور نحوه برخورد را تشخیص نداد و سپس با تاخیر و به درستی اخراج کرد.

-- بابک وسیله‌بر: خطای مهاجم روی مدافع تمامی فاکتورهای خطای شدید را دارا می‌باشد، پس اعلام ضربه آزاد مستقیم و اخراج بازیکن خاطی صحیح است. ضمنا داور تا شروع مجدد بازی فرصت تصمیم درست را دارد که طبق قانون عمل کرده است.

 برخورد فریبرز گرامی و امیررضا رفیعی (خطا روی دروازه‌بان- دقیقه ۷۳)

-- محمدرضا ابوالفضلی: دروازه‌بان قبل از ضربه سر توسط مهاجم و زودتر از وی، کاملا توپ را با دو دست در اختیار ‌خود قرار داد، اما پس از آن، مهاجم به دروازه‌بان برخورد می‌کند؛ لذا خطای صورت گرفته بر روی گلر به درستی توسط داور اعلام شد.

-- محمدحسین ترابیان: بازیکن مهاجم در زمانی که مالکیت توپ در اختیار دروازبان بود، روی دروازبان مرتکب خطا می‌شود و تصمیم داور در اعلام خطای مهاجم درست بود.

-- مهدی عالیقدر: مهاجم هنگام جدال بر سر توپ با دروازه‌بان مرتکب خطا روی او می‌شود، لذا تصمیم گرفته شده صحیح است.

-- ابراهیم میرزابیگی: اعلام خطا کاملا درست بود. توپ در کنترل دروازه‌بان بود و بازیکن ذوب‌آهن با خطا باعث شد توپ از کنترلش خارج شود.

-- حسین عسگری: داور به درستی خطا اعلام کرد.

-- بابک وسیله‌بر: خطا به درستی اعلام شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی