|

برانکو یا کی‌روش؛ کدام یک سرمربی چین می شود؟

برانکو یا کی‌روش؟ چه کسی در سال نوی چینی روی نیمکت این تیم خواهد نشست؟

لینک کوتاه کپی شد

بعد از ناکامی چین با هدایت سرمربی داخلی در جام ملتهای آسیا، گمانه‌زنی در مورد آینده این تیم به اوج خود رسیده و وبسایت‌های خبری این کشور اسامی مختلفی را برای هدایت چین مطرح می‌کنند.  

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه، اگرچه چهار گزینه چینی هم برای سرمربیگری این تیم وجود دارند اما سه نام از شانس بیشتری برای هدایت چین برخوردار هستند: لوییز فیلیپه اسکولاری، کارلوس کیروش و برانکو ایوانکوویچ.

این در حالی است که اسکولاری در ۷۵ سالگی هدایت مینیرو را در سری آبرزیل برعهده دارد و از سال ۲۰۱۷ نیز در کشور خود سرمربیگری میکند و به نظر علاقه چندانی به ترک این کشور ندارد.

کارلوس کیروش و برانکو ایوانکوویچ اما نشان دادند که به پذیرفتن شغل در آسیا علاقه دارند و طبیعتا کار در چین جایگاه مهم و هیجان انگیزی برای آنها خواهد بود.

با این حال یک وبسایت چینی با تمجید از ایوانکوویچ او را گزینه شماره یک معرفی کرده است: «برانکو کسی است که که چندین اپشن را دارد، او به طور فعال پیشنهادی را ارائه می دهد که بودجه فدراسیون فوتبال را برآورده می کند، استانداردهای بین المللی مربیگری را دارد، سرمربی تیم ملی فوتبال عمان و ایران بوده و مربی سوپر چین بوده است.»

اشاره این وبسایت به  قهرمانی برانکو با شاندونگ لوننگ است که باعث شد تا او آوازه خاصی در این کشور داشته باشد.

این وبسایت کارلوس کیروش را به عنوان یک سلبریتی بزرگ و سرمربی سرشناس معرفی کرده که گرانتر از برانکو ایوانکوویچ است.

اما فدراسیون چین انتخاب نهایی خود را به بعد از سال نوی چینی (۱۰ فوریه) موکول کرده و به دنبال این است که گزینه مطلوب را انتخاب کند.

چین به دنبال صعود به جام جهانی است  و باتوجه به افزایش سهمیه آسیا از شانس خوبی برای حضور در امریکا ۲۰۲۶ برخوردار خواهد بود؛ موقعیتی که برانکو و کیروش را به شدت برای پذیرفتن این پیشنهاد وسوسه می‌کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی