|

ایران 2-1 ژاپن؛ این تیم شایسته قهرمانی است!

ایران و ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا به دیدار هم رفتند. ایران با عملکردی درخشان و کامبک برابر ژاپن به مرحله بعد صعود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

یک فینال زودرس؛ ایران و ژاپن با برتری برابر رقبا در مرحله یک هشتم نهایی، برابر هم قرار گرفتند و شاگردان قلعه نویی خوش درخشیدند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ ایران انتقام خود را گرفت و بالاخره ژاپن را شکست دهد.

دقیقه 7 / ضربه از راه دور و پرقدرت ایتاکورا با فاصله زیادی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 13 / فرصت خوب برای ایران؛ روی پاس سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش صاحب موقعیت گلزنی شد اما ضربه فنی این بازیکن به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه 17 / روی پرس خوب یوزها در زمین ژاپن، سامورایی ها توپ را لو دادند و ضربه سعید عزت اللهی در آغوش سوزوکی قرار گرفت.

دقیقه 28 / گل برای ژاپن؛ موریتو با یک حرکت بسیار خوب مدافعین ایران را رد کرد، با استفاده از فضای بین دو مدافع میانی ایران، در شرایط تک به تک با بیرو قرار گرفت. ضربه موریتا پس از برخورد به پای بیرانوند وارد دروازه ایران شد.

دقیقه 39 / سامان قدوس با بدنی که گذاشت، موفق شد خود را در موقعیت گلزنی قرار بدهد اما ضربه والی او راهی به دروازه ژاپن نبرد.

دقیقه 50 / سردار آزمون فرصت خوبی برای گلزنی داشت و از زاویه ای بسته با دروازه بان ژاپن تک به تک شد اما سوزوکی ضربه او را مهار کرد.

دقیقه 51 / روی یک ارسال تماشایی، اوئدا با جاگیری مناسب صاحب توپ شد اما ضربه سر فان پرسی وار او به بیرون رفت.

دقیقه 53 / نزدیک بود اشتباه عجیب امید ابراهیمی کار دست ایران بدهد اما شوت کوبو با فاصله زیادی از کنار دروازه ایران راهی اوت شد.

دقیقه 55 / گل برای ایران؛ محمد محبی کار را تمام کرد. روی پاس زیبای سردار آزمون، محمد محبی تک به تک شد و به زیبایی هر چه تمام گل مساوی را به ثمر رساند.

دقیقه 64 / ایران روی حرکت زیبای سردار آزمون و پشت سر گذاشتن دو بازیکن ژاپن موفق شد دروازه سامورایی ها را باز کند اما کمک داور به نشانه آفساید پرچم زد.

دقیقه 67 / ارسال تماشایی رامین رضاییان، توپ در نقطه کور خط دفاعی ژاپن به محمد محبی رسید اما این بازیکن ضربه آخر را بی دقت زد و توپ را به بیرون رفت.

دقیقه 73 / روی ارسال خوب میلاد محمدی، سردار آزمون با یک ضربه سر دیدنی توپ را به سمت دروازه ژاپن فرستاد اما باز هم این توپ راهی اوت شد.

دقیقه 84 / سعید عزت اللهی قصد داشت با یک ضربه آکروباتیک دروازه ژاپن را باز کند اما توپ جایی رفت که سوزوکی انتظار آن را می کشید.

دقیقه 3+90 / پنالتی برای ایران؛ کنعانی در دقایق پایانی در محوطه جریمه ژاپن نقش بر زمین شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد.

دقیقه 4+90 / گللللل برای ایران؛ علیرضا جهانبخش از روی نقطه پنالتی دروازه را باز کرد، تمااام. بای بای ژاپن.

اطلاعات بازی

جام ملت های آسیا ۲۰۲۳؛ مرحله یک چهارم نهایی

بازی: ایران - ژاپن

تاریخ و ساعت برگزاری: شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲؛ ساعت ۱۵

ورزشگاه: اجوکیشن سیتی

داور: مانینگ

کارت زرد ژاپن: ایتاکورا (24) - اوئدا (48)

گلزن ژپن: موریتا (28)

گلزن ایران: محمد محبی (55)

ترکیب ایران و ژاپن

ایران: علیرضا بیرانوند | رامین رضاییان، شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی | امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی | علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، محمد محبی | سردار آزمون

ژاپن: سوزوکی | ایتو، ایتاکورا، مایکوما، تومیاسو | موریتا، اندو | مائدا، ریتسو دوان، کوبو | اوئدا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی