|

بیانیه مهم AFC درباره علیرضا فغانی

کنفدراسیون فوتبال آسیا طی بیانیه‌ای تصمیم‌های علیرضا فغانی در جریان بازی عراق و اردن را تایید کرد.

لینک کوتاه کپی شد

کارت زرد دومی که علیرضا فغانی در مسابقه عراق و اردن به ایمن حسین ستاره عراقی‌ها نشان داد و باعث ده نفره شدن عراق در این مسابقه شد، واکنش‌های متعددی طی روز‌های گذشته به همراه داشت و باعث شد تا حملات متعددی به این داور مطرح فوتبال آسیا انجام شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ حالا با گذشت چند روز کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار بیانیه‌ای رسمی ضمن تایید همه تصمیمات فغانی خصوصا در صحنه اخراج ایمن حسین به حواشی پیش آمده در این خصوص خاتمه داده است.

در بیانیه AFC نوشته شده است:

"کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص دریافت کارت زرد دوم ایمن حسین و کارت قرمز متعاقب آن توسط داور مسابقه علیرضا فغانی در دقیقه ۷۷ دیدار عراق-اردن در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر، سوالات متعددی دریافت کرد. AFC قصد دارد با ارائه تفسیری جامع از قوانین بازی و منطق پشت تصمیم داور به این سوالات پاسخ دهد.

-تصمیم در زمین: کارت زرد اول ۴۵+۳ دقیقه (نشان دادن مخالفت با حرف و عمل)، کارت زرد دوم دقیقه ۷۷ (به دلیل تاخیر زیاد در شروع مجدد بازی).

-تصمیم به صدور کارت زرد دوم برای بازیکن شماره ۱۸ عراق در دقیقه ۷۷، ایمن حسین، بر اساس قانون ۱۲ (خطا‌ها و تخلفات - اقدام انضباطی: تاخیر) بود که به موجب آن داور باید به بازیکنانی که بیش از حد شروع مجدد را به تاخیر می‌اندازند، اخطار دهد. ایمن حسین پس از به ثمر رساندن گل در دقیقه ۷۵، شروع مجدد بازی را بیش از حد به تاخیر انداخت. در جریان جشن‌های این بازیکن، داور سه بار به ایمن حسین اخطار جدی داد تا در نهایت کارت زرد دوم را به او نشان دهد. در این خصوص دومین اخطاری که به ایمن حسین صادر شد تصمیم صحیح داور بود.

-کنفدراسیون فوتبال آسیا به شدت از هواداران، رسانه‌ها و ذینفعان می‌خواهد که به تصمیمات اتخاذ شده توسط مسئولان مسابقه احترام بگذارند. "

به این ترتیب علیرضا فغانی برخلاف شایعات مطرح شده در برخی رسانه‌های عربی در جام ملت‌های آسیا باقی خواهد ماند و شانس قضاوت در مراحل پایانی و حتی بازی‌ها را نیز دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی