|

نظر کارشناسان مشهور داوری درخصوص تصمیم جنجالی علیرضا فغانی

تصمیم علیرضا فغانی مبنی بر اخراج بازیکن عراق مورد تایید کارشناسان داوری است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی عراق در شرایطی از دور رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حذف شد که اخراج ایمن حسین توسط علیرضا فغانی باعث شد عراق در حالی که از حریف خود پیش بود و در آستانه صعود قرار داشت، در دقایق پایانی دو گل دریافت کند و از مسابقات حذف شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ فغانی در این صحنه به دلیل شادی گل ایمن حسین در مقابل هواداران تیم ملی اردن تصمیم به اخراج او گرفت، اما عراقی‌ها که به هیچ وجه این تصمیم را درست نمی‌دانستند، پس از بازی به صفحه شخصی این داور ایرانی در اینستاگرام هجوم بردند و به شدت به این موضوع واکنش نشان دادند.

این تصمیم بحث برانگیز فغانی مورد بررسی کارشناسان داوری خبر آنلاین قرار گرفته و آنها به نقد و بررسی اخراج ایمن حسین با کارت زرد دوم پرداختند:

محمدحسین ترابیان:

در این تصاویر مشخص نیست که چه اتفاقی افتاده، اما من فکر می‌کنم آقای فغانی به خاطر تحریک تماشاگران حریف به ایشان کارت زرد داده است. از قاطعیت داور مشخص است که این صحنه را کاملا دیده و آنالیز کرده است.

مهدی عالیقدر:

این حرکت مصداق تحریک تماشاگران تیم حریف از جانب داور تلقی گردیده و با کارت زرد جریمه شده است؛ یک تصمیم کاملا صحیح و شجاعانه که تبعات جرائم انضباطی آن نیز متعاقباً از سوی کمیته برگزاری اعلام خواهد شد.

ابراهیم میرزابیگی:

کارت زرد ایمن حسین می‌تواند دو دلیل باشد؛ یکی شادی او که ممکن است رفتار اهانت‌آمیز تلقی شود و به همین دلیل علیرضا فغانی تصمیم به جریمه بازیکن گرفته باشد، که در این صورت درست است. دلیل دوم هم می‌تواند این باشد که ایمن حسین یک‌ بار با بازیکنان ذخیره‌ این شادی را انجام داد و یک‌ بار به تنهایی و با این اقدام زمان زیادی تلف کرد؛ این موضوع هم می‌تواند باعث جریمه او شود که این هم درست است.

حسین عسگری:

بازیکن عراق بعد از گلزنی به سمت تماشاگران اردن می‌رود و ابراز خوشحالی می‌کند و پس از آن هم روی چمن می‌نشیند و چمن را می‌کند و می‌خورد. باید دید فلسفه این عمل چیست، چون می‌گویند بازیکن اردن بعد از گلزنی چنین کاری کرده و این بازیکن حرکت او را تکرار کرده است. در هر صورت هر بازیکنی که گل بزند، مختار است سمت تماشاگران خودی هر کاری کند، اما در صورتی که سمت تماشاگران حریف برود، یک حرکت غیرورزشی محسوب می‌شود و حتما نیاز به کارت دارد. این حرکت، مصداق تحریک و تحقیر تماشاگر حریف است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی