|

حاشیه ها گریبان گیر عربستان در جام ملت های آسیا

سرمربی تیم عربستان می‌گوید بازیکنان تیمش باید بدانند برای تفریح به قطر نیامده‌اند و باید نماینده خوبی برای کشورشان باشند.

لینک کوتاه کپی شد

در روزهای اخیر در اتفاقی عجیب، چند بازیکن تیم ملی عربستان سعودی از حضور در اردوی تیم سر باز زدند چرا که از روبرتو مانچینی قول فیکس بازی کردن می‌خواستند اما مشخصا سرمربی ایتالیایی هیچ تضمینی به آن‌ها نداد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ در آستانه شروع رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، نواف العقیدی، خالد الغنام و محمد مران از النصر که تضمین بازی در ترکیب اصلی می‌خواستند، به درخواست خودشان از تیم ملی خط خوردند. روبرتو مانچینی، سرمربی ایتالیایی تیم ملی عربستان از این اتفاق بسیار عصبانی است. 

به گزارش الریاضیه، روبرتو مانچینی در نشست خبری پیش از مسابقه عربستان سعودی مقابل عمان در جام ملت‌های آسیا ضمن آمادگی تیمش برای این مسابقه، به تشریح وضعیت بازیکنان یاغی سعودی پرداخت:

برای بازی با عمان آماده‌ایم. این اولین بازی ماست که سخت‌ترین و مهم‌ترین بازی عربستان به شمار می‌رود. 

مانچینی درباره سرکشی سلطان الغنام و نواف العقیدی، مدافع راست و دروازه‌بان النصر گفت:  

سلطان الغنام به من گفت راضی نیست با شرایط کنونی برای تیم ملی بازی کند. او هم گفت یا به من فیکس بازی بده و یا اصلا دعوتم نکن. نواف العقیدی هم اول به من گفت با آمدن به تیم ملی موافقم و روز بعد، نظرش برگشت. او سه روز پیش به مربی دروازه‌بانان گفت اگر قرار نیست دروازه‌بان اول باشم، اصلا نمی‌خواهم در اردوی تیم ملی بمانم. 

سرمربی قهرمان یورو 2020 درباره اهمیت بالاتر تیم نسبت به هر بازیکنی تاکید کرد: 

با رییس فدراسیون درباره این مشکل صحبت کردم و گفتم العقیدی می‌خواهد کمپ تیم ملی را ترک کند. این سومین باری بود که نواف درخواست خروج از تیم ملی را داد اما این مشکل بزرگی برای ما نیست. خالد الغنام و محمد مران هم همین را گفته‌اند و از شرایطش ناراضی هستند. بازیکن کسی نیست که درباره فیکس بازی کردن یا نیمکت‌نشینی تصمیم بگیرد. تیم ملی سعودی بزرگ‌تر از هر بازیکنی است و هرکسی که نمی‌خواهد در تیم ملی باشد، همین حالا به خانه برگردد. من بازیکنانی می‌خواهم که برای تیم ملی کشورشان بجنگند، نه برای منافع شخصی خودشان. 

او در تکمیل صحبت‌هایش گفت: 

نمی‌توانم برای رد کردن دعوت تیم ملی از طرف بازیکنان جوان، توضیحی پیدا کنم. بازیکنان باید بدانند برای‌ تفریح به تیم ملی نمی‌آیند، بلکه باید نماینده تیم ملی عربستان باشند. در دوران سرمربی‌گری‌ام اولین باری است که چنین چیزی می‌بینم. بازیکنانی که تصمیم گرفتند در جام ملت‌های آسیا همراه ما نباشند، هرگز به تیم ملی دعوت نخواهند شد. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی