|

تیم ملی توانایی قهرمانی در جام ملت های آسیا را دارد؟

کارشناس فوتبال: شرایط تیم ملی از لحاظ بازیکن مناسب است اما برای قهرمانی جام ملت‌ها باید امکانات را هم ببینیم.

لینک کوتاه کپی شد

بهتاش فریبا درمورد وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه جام ملت‌های ۲۰۲۳، اظهار داشت: این تیم در حال حاضر فقط نیاز به حمایت دارد‌. همیشه خودم دوست داشتم اگر فوتبال مملکت قرار است افتخاری به دست بیاورد با سرمربی ایرانی باشد‌. سه باری هم که قهرمان جام ملت‌ها شدیم با مربی داخلی بود‌‌. الان هم باید کل کشور دست به دست هم داده و یار دوازدهم  امیر قلعه‌نویی و تیمش باشند. همه باید کمک کنیم و انرژی مثبت بدهیم تا موفقیت حاصل شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فارس؛ وی افزود: البته کار بسیار سخت است زیرا ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و عربستان در آن تورنمنت حضور دارند. هرچند از مرحله گروهی به راحتی صعود می‌کنیم اما امیدوارم در مرحله حذفی با قرعه مناسبی رو به رو شویم. اگر تیم ملی به نیمه نهایی برسد، کار بزرگی کرده و در آن حالت قطعا فینالیست می‌شود.

بازیکن اسبق تیم ملی درمورد اینکه آیا توقع برخی اهالی فوتبال و هواداران برای قهرمانی، فشار را روی ملی‌پوشان افزایش نمی‌دهد، گفت: توقع مردم به دلیل داشتن لژیونرها زیاد است. وقتی نفراتی مثل مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، احسان حاج صفی و ‌.... در ترکیب ایران حضور دارند فکر می‌‌کنیم قطعا باید قهرمان شویم اما باید مقداری منطق را هم در نظر بگیریم. 

فریبا افزود: ابتدا باید نمایش ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا در همین جام جهانی اخیر را ببینیم. باید عربستان را دید که با هزینه‌های سرسام آور این همه بازیکن بزرگ دنیا را به لیگ خود آورده است. هرچند این نفرات برای تیم ملی عربستان بازی نمی‌کنند اما انگیزه زیادی برای بازیکنان خودشان ایجاد کرده‌اند. نمونه این موضوع را در نمایش سعودی‌ها مقابل پرسپولیس دیدید که چه قدر بازیکنا‌نشان در کنار رونالدو انگیزه داشتند. اگر کسی دنبال قهرمانی است، باید بداند فوتبال ما هیچ زیرساختی ندارد. هنوز نتوانسته‌ایم به جز بازی دربی سیستم VAR را وارد کشور کنیم. در شرایطی که کشوری مثل پاکستان این سیستم را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: شرایط زمین‌های تمرین و ورزشگاه‌های ما را هم می‌بینید. پس از ۵۰ سال می‌خواهیم یک استادیوم بسازیم که آن هم زمان ساختش مشخص نیست. باید سطح توقع مطابق امکانات‌مان باشد. فقط یک زمین تمرین برای تیم ملی داریم که آن هم شاید ۷۰ درصد زمین‌های خوب جهان باشد‌. در پایتخت کشور یک استادیوم داریم که شرایطش مشخص است. هرچند در برخی شهرستان‌ها ورزشگاه مناسبی در سطح کشور خودمان ساخته شده اما تیم ملی که نمی‌تواند آنجا تمرین کند. همه این موارد را کنار هم بگذاریم، متوجه می‌شویم کار بسیار سخت است. به همین دلیل اگر جزء ۴ تیم برتر باشیم، از لحاظ فوتبالی برای ما خوب است. اگر این اتفاق بیفتد، قطعا با غیرت بچه‌ها به فینال می‌رسیم.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به دیدارهای تدارکاتی تیم ملی، توضیح داد: ببینید ژاپن، استرالیا و کره‌جنوبی با چه حریفانی بازی کردند و ما به مصاف چه تیم‌هایی رفتیم. یک بازی تدارکاتی هم که پیش از اعزام به قطر منتفی شده است‌. درست نیست غیرمنطقی حرف بزنیم. ایران به دلیل تحریم و وضعیت دلار، توانایی بازی با یک تیم درجه ۲ اروپایی را هم ندارد. اردوهای آماده‌سازی مناسبی هم نداشتیم. شاید بهتر بود مانند گذشته زودتر به قطر می‌رفتیم. با همه این مسائل باید دید با شروع جام ملت‌ها چه اتفاقی رخ می‌دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی