|

اهمیت گل یامگا در دربی خیلی بیشتر شد!

در صورت تساوی امتیاز دو تیم در هفته آخر لیگ، نتایج بازی‌های رودررو تیم قهرمان را معرفی خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

11 روز از روزی که دربی شماره 102 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد می‌گذرد. مسابقه‌ای که در آن ابتدا پرسپولیس با گل امید عالیشاه پیش افتاد اما کوین یامگا در دقیقه 97 گل مساوی را زد تا دربی برنده‌ای نداشته باشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ تا چند روز بعد از آن مسابقه همه حرف و حدیث‌ها و مصاحبه‌ها درباره اعتراض به داوری و سیستم VAR بود. هر دو تیم مدعی بودند که در دربی از داوری ضرر کرده‌اند!

اما حالا چند روز از دربی گذشته است و دو تیم در جدول 4 امتیاز اختلاف دارند. اگر پرسپولیس بازیِ عقب افتاده‌اش را هم ببرد اختلاف دو تیم به یک امتیاز کاهش پیدا می‌کند و رقابت در صدر جدول حساس‌تر از قبل می‌شود.

احتمال این که این رقابت نزدیک تا روز آخرِ ادامه داشته باشد کم نیست. همین حالا اگر پرسپولیس بازی عقب افتاده مقابل نساجی را ببرد فقط یک امتیاز با استقلال اختلاف خواهد داشت. اگر یک امتیاز هم از پرسپولیس کسر نمی‌شد امتیازهای دو تیم کاملا برابر می‌شد.

بیایید این احتمال را بررسی که کنیم که دو تیم در هفته پایانی لیگ، امتیاز مشابهی داشته باشند. در این صورت چیزی که معیار برتری در جدول پایانی خواهد بود تفاضل گل نیست بلکه بازی رودررو است.

دربی برگشت هم در هفته پنجم دور برگشت برگزار می‌شود و نیازی نیست تا هفته آخر منتظر بمانیم. اگر دربی برگشت با تساوی بدون گل تمام شود و در هفته پایانی دو تیم امتیاز مشابهی داشته باشند در این صورت استقلال قهرمان خواهد شد.

چرا که استقلال در بازی رفت که پرسپولیس میزبان بوده یک گل بزند. اما بازی برگشت بدون گل تمام شده است! اینجاست که ارزش گل دقیقه 97 کوین یامگا در بازی رفت مشخص می‌شود: ارزشی به اندازه یک جام قهرمانی!

البته اگر بازی برگشت یک بر یک تمام شود تفاضل گل تیم قهرمان را تعیین می‌کند. اگر هم بازی برگشت دو بر دو یا 3 بر 3 تمام شود این پرسپولیس است که عنوان قهرمانی لیگ را از آن خودش می‌کند. پیش‌شرطِ همه این احتمالات البته این است که دو تیم در روز آخر هم‌امتیاز باشند و از بقیه مدعیان امتیاز بیشتری گرفته باشند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی