|

کارلوس کی روش در خط پایان؟!

به نظر دوران کی روش به پایان رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

برای نگارنده این مطلب که همیشه جزو حامیان کارلوس کی روش بوده، نوشتن از پایان این سرمربی پرتغالی سخت است ولی باید با واقعیت کنار آمد. کارلوس کی روش دیگر تمام شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ کارلوس کی روش در دوره اول حضورش در ایران به یک سرمربی محبوب تبدیل شد، هر چند رفته رفته محبوبیتش را از دست داد. سرمربی پرتغالی در روزهایی که تیم ملی ایران به زحمت از پس رقبای درجه سه، چهار خود برمی آمد، ایران را به جام جهانی برزیل رساند و نمایش تحسین برانگیز در سال 2014 و سپس صعود بی دردسر به جام جهانی 2018، نمایش جذاب مقابل غول هایی مثل پرتغال و اسپانیا و یک دوره طولانی شکست ناپذیری در سطح آسیا باعث شد کی روش به یک سرمربی برجسته تبدیل شود.

اما دو دوره ناموفقیت در جام ملتهای آسیا، سرانجام کی روش را از تیم ملی جدا کرد. بعد از آن هرچند تیم ملی روزهای سیاهی را با ویلموتس داشت ولی با اسکوچیچ به جام جهانی 2022 قطر رسید، با این حال وقتی مهدی تاج روی کار آمد، مرد کروات را برکنار کرد تا کی روش مجددا روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند.

کی روش بعد از جدایی اولش از ایران، دو تجربه ناموفق در کلمبیا و مصر را سپری کرد. هرچند تجربه در مصر را می توان قابل دفاع دانست چون به فینال جام ملتهای آفریقا رسید ولی با کارنامه ای که چندان خوب نبود، CQ دوباره در قطر روی نیمکت ایران نشست.

در جام جهانی که حواشی و ماجراهای زیادی پیش آمد، کی روش بدترین شکست تاریخ ایران و بهترین برد تاریخ ایران  در ادوار جام جهانی را همزمان در دو مسابقه اول ثبت کرد ولی سر بزنگاه مهم مقابل آمریکا، باخت تا در سه تجربه حضور روی نیمکت ایران در جام جهانی، سه حذف در مرحله گروهی را تجربه کند.

بعد از آن بود که قطری ها به سراغ کی روش رفتند، موضوعی که باعث تعجب خیلی ها شد و البته مهدی تاج با اشاره به این موضوع از تصمیم خودش دفاع کرد و گفت قطری ها نشان دادند تصمیم ما برای برگرداندن کی روش درست بوده است!

حالا سرمربی پرتغالی که در بازی های اخیر قطر نتایج خوبی کسب نکرده بود، در آستانه جام ملتهای آسیا طی توافقی دو طرفه از قطر جدا شد. قطری ها بعد از اینکه کی روش نتایج خوبی نگرفت، چند بار بازیکنان مصدوم را به تیم ملی دعوت کرد و از امکانات بی نظیر اسپایر بهره ای نبرد، تصمیم گرفتند با او قطع همکاری کنند.

واقعیت این است بین سال های 2014 تا 2018 اگر بین اهالی فوتبال ایران راجع به کارلوس کی روش می پرسیدید، اکثرا شیفته او بودند ولی واقعیت تغییر کرده است، حالا اگر راجع به کی روش بپرسید، کمتر کسی موافق شماست. کی روشی که در سال های اخیر بیشتر به دنبال درآمد بوده، با آن کی روش که ما می شناختیم زمین تا آسمان فرق می کند.

CQ در پایان خط؛ شاید این بهترین تیتر برای وضعیت این روزهای کی روش باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی