|

چند قانون دیگر به بازی فوتبال اضافه می شود؟

مدل فوتبال نسبت به سال‌های قبل خیلی عوض شده و ظاهرا قرار است قوانین این رشته تغییرات گسترده‌تری هم داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

سرعت تغییرات در فوتبال از کشتی هم بیشتر شده است. اگر کسی چند سال در کما بوده و قرار باشد سال‌آینده به زندگی برگردد، با تماشای فوتبال یک‌بار دیگر به کما خواهد رفت، چون هیچ‌ تصوری از بازی‌هایی که امروز انجام می‌شود، ندارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از همشهری آنلاین؛ سیستم کمک‌داور ویدئویی، تکنولوژی خط دروازه، آفساید نیمه‌خودکار، وقت‌های تلف‌شده زیاد، افزایش تعداد تعویض‌ها و... تغییراتی است که در فوتبال داده شده و ما با آن کنار آمده‌ایم. با این حال قرار است این رشته ورزشی تغییرات ماهوی گسترده‌تری هم داشته باشد.

طبق آخرین اعلام فیفا، لیستی از تغییرات در جهان فوتبال در راه است؛ قوانین جدیدی که تا حدود بسیار زیادی از ورزش‌های دیگر الهام گرفته. چند مورد از این قوانین را که در لیست فیفاست، مرور می‌کنیم.

فقط کاپیتان با داور می‌تواند صحبت کند

اضافه‌شدن کارت نارنجی و اخراج موقت

فراگیری و توسعه سیستم آفساید نیمه‌خودکار

بهبود سرعت بازی

قانون ۶ثانیه برای دروازه‌بان‌ها

توضیح روشن و واضح داور پس از بررسی تصویر VAR در ورزشگاه

قراردادن یک دوربین روی پیراهن داور

این موارد غیراز تغییرات در قانون آفساید است که در حال‌حاضر به‌طور آزمایشی در مسابقات‌ دسته‌ها و رده‌های سنی پایین‌تر اعمال می‌شود. در قانون جدید، آفساید زمانی رخ خواهد داد که همه بدن بازیکن مهاجم از همه بدن آخرین مدافع تیم حریف جلوتر باشد.

در قوانین جدید فوتبال گفته شده است که فقط کاپیتان‌های تیم‌ها می‌توانند با داور صحبت‌ کنند و هیچ بازیکنی حق مکالمه با داور بازی را ندارد. اضافه‌شدن جریمه‌های زمانی که پیش از این در ورزش‌های دیگر وجود داشت، باعث می‌شود تا فضای ملتهب پیرامون داوران کمتر شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی