|

نظر کارشناسان مشهور داوری درخصوص صحنه های جنجالی بازی استقلال - تراکتور

نظر 10 کارشناس داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال - تراکتور را بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

این دیدار در شرایطی آغاز شد که پیش از آن خمز، سرمربی تراکتور در اظهاراتی جنجالی گفته بود اگر داوری مناسب باشد، آنها پیروز میدان هستند. اگرچه بعدا اظهارات او به عنوان اشتباه مترجم پس گرفته شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اندیشه معاصر؛ در این گزارش، عملکرد داوری و صحنه های حساس دیدار را بررسی می کند. تیم داوری: سید وحید کاظمی، سعید قاسمی، علیرضا مرادی، حسین زمانی. ناظر: مسعود مرادی

نظر کلی: هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل تراکتور و کارشناس سابق داوری: داوری مشکلی نداشت.

صحنه های حساس بازی:

دقیقه ۲۰: برخورد پورحمیدی و سلیمی (مشکوک به پنالتی)

* محمدحسین ترابیان: در این صحنه دروازه‌بان در محاسبات خود دچار اشتباه شد و سر بازیکن را پیش از اینکه توپ از جریان بازی خارج شود، زد. باتوجه به ماهیت خطای بی پروایی در این صحنه، داور باید پنالتی اعلام می‌کرد و کارت زرد نشان می‌داد. البته باتوجه به سرعت صحنه و تجمع بازیکنان در محوطه جریمه، این صحنه تنها با VAR قابل تشخیص است.

*مهدی عالیقدر: خطایی توسط دروازه‌بان اتفاق نیفتاد و ادامه بازی صحیح است.

*تورج حق وردی: برخورد بین بازیکنان دو تیم وجود دارد ولی برای اعلام نظر واضح نیست.

*حسین عسگری: داور به درستی ادامه بازی داد و هیچ خطایی اتفاق نیفتاد. جدال‌هایی که روی هوا اتفاق میفتد، تماس بدنی هم برقرار می‌شود که اینها خصلت فوتبال است. تماس فیزیکی برقرار شد و طبیعتا بازیکن به زمین خورد و داور بهترین تصمیم را گرفت. البته صحنه خیلی سختی هم بود، چون بازیکنان زیادی در محوطه جریمه بودند. تصمیم خیلی خوبی را گرفت‌.

*بابک وسیله‌بر: صحنه واضع نیست اما از این زاویه خطایی مشاهده نمی‌شود. (ورزش سه)

 

دقیقه ۲۳: اعلام خطای آرمین سهرابیان و کارت زرد از سوی داور

*محمدی: به نظر می رسید خطایی رخ نداده و کارت زرد به دلیل اعتراض به داور بود.

دقیقه ۴۶: بلانکو روی اشتباه دفاع تراکتور با پورحمیدی تک به تک شد که داور اعلام خطا کرد.

محمدی: بلانکو با خطا روی مدافع تراکتور صاحب توپ شد و تصمیم داور درست بود.

نظر ۸ کارشناس داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال – تراکتور: وحید کاظمی یک پنالتی برای هر تیم نگرفت!؟

دقیقه ۴۹: ضربه سر بلانکو وارد دروازه شد و پورحمیدی آن را بیرون کشید اما کمک داور اعلام گل کرد.

*محمدی: تصمیم کمک داور صحیح بود و توپ به طور کامل وارد دروازه تراکتور شد.

*میرزابیگی: گل درست بود.

*حسین عسگری: گل صحیح بود.

*حیدر سلیمانی: گل صحیح بود.

*سیدمهدی سیدعلی: گل صحیح بود.

دقیقه ۹۵: برخورد سعید مهری و سیامک نعمتی (مشکوک به پنالتی)

* محمدرضا ابوالفضلی: علی‌رغم اینکه پای مهاجم بصورت کاملا اتفاقی بر روی کفش مهاجم قرار گرفت، اما نیرو‌ و شدت کافی برای اعلام خطا را نداشت، طوریکه مدافع استقلال با حرکت و زبانِ بدن خود به داور نشان میداد که هیچ خطایی مرتکب نشده است، لذا خطای پنالتی رُخ نداد.

* مهدی عالیقدر: با توجه به این تصویر و اینکه واقعا مشخص نیست تخلفی توسط مدافع آبی صورت گرفته و فاصله مناسب داور، به نظر داور احترام میگذارم.

* ابراهیم میرزابیگی: این صحنه هم یک برخورد فوتبالی بود و ادامه بازی از طرف داور درست بود‌.

* تورج حق‌وردی: هیچ خطایی اتفاق نیفتاد.

*حسین عسگری: صحنه خیلی واضح نیست و نمی‌توان قاطع نظر داد اما با توجه به اینکه بازیکن تراکتور روی زمین است و پای بازیکن استقلال کنار پهلوی او قرار دارد، ممکن است وقتی بخواهد گام بردارد با بدن بازیکن تماس داشته باشد که این خطا نیست. در هر صورت با این تصاویر نمی‌توانیم بگوییم خطا رخ داده و باید با توجه به اینکه داور سه متر با صحنه فاصله دارد و اگر خطا باشه از‌ چشمش دور نمی‌ماند، به تصمیم او احترام بگذاریم.(ورزش سه)

نظرات تفصیلی کارشناسان:

نظرات حسین عسگری

کارشناس داوری از عملکرد قاضی بازی استقلال و تراکتور تعجب کرد.

حسین عسگری در گفت و گو با آنا، درباره قضاوت سید وحید کاظمی در بازی استقلال و تراکتور از هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: کاظمی خیلی خوب از پس قضاوت این بازی مهم و حساس برآمد. او در تمامی صحنه‌ها حضور به موقع داشت و اخطارهایی که داد هم کاملاً درست بود.

رئیس پیشین کمیته داوران خاطرنشان کرد: کاظمی به خوبی بازی استقلال و تراکتور را مدیریت کرد و آرامش و جدیت لازمه را در خصوص صحنه‌های مختلف از خود نشان داد. هیچ صحنه‌ای نبود که اشتباهی داشته باشد و به درستی قضاوت کرد. او اشتباه تأثیرگذار و کلیدی که تأثیر مستقیم را بر نتیجه بازی داشته باشد نداشت. چنین قضاوتی را از ابتدای فصل ندیده بودم و برایم چنین داوری‌ای جای تعجب داشت.

نظرات حیدر سلیمانی

حیدر سلیمانی در گفت و گو با فارس، درمورد قضاوت وحید کاظمی در بازی استقلال و تراکتور، اظهار داشت: او امروز نشان داد تحت تاثیر صحبت‌های قبل از بازی سرمربیان ۲ تیم و باشگاه‌ها قرار نگرفته است و قضاوت خیلی خوب و بی‌نقصی انجام داد. در دقیقه ۱۳ بین مدافع تراکتور و مهاجم استقلال پشت محوطه جریمه برخوردی شکل گرفت که داور به درستی با وجود مصدومیت هر ۲ بازیکن به این دلیل که همزمان به هم برخورد کردند، دستور به ادامه بازی داد و به سود هیچ تیمی خطا نگرفت زیرا هیچ کدام از بازیکنان صاحب توپ نبودند.

وی افزود: در دقیقه ۴۷ مهرداد محمدی اعتقاد داشت شجاع خلیل زاده داخل محوطه جریمه او را شارژ کرده و داور باید پنالتی اعلام کند اما کاپیتان تراکتور هیچ خطایی روی مهاجم استقلال نکرد. در دقیقه ۶۲ بازیکن تیم آبی‌پوش پس از ریباند توپ توسط دروازه‌بان تراکتور برخورد داشت اما برخلاف اعتقاد او مبنی بر خطای پورحمیدی، داور به درستی خطای هیچ کدام را نگرفت. دفع توپ دروازه‌بان در این صحنه درست بود.

کارشناس داوری تاکید کرد: در دقیقه ۶۴ کاظمی یک کار خیلی خوب انجام داد. در شرایطی که بازیکن تراکتور روی بلانکو خطا کرده بود، او در ابتدا به این دلیل که استقلال در موقعیت حمله بود، به درستی آوانتاژ داد اما پس از متوقف شدن مسابقه به صفا هادی کارت داد.

نظرات سیدمهدی سیدعلی

داور سابق فوتبال ایران تصمیمات داور دیدار استقلال – تراکتور را بررسی کرد.

سیدمهدی سیدعلی درباره قضاوت سیدوحید کاظمی در دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و تراکتور تبریز، به تسنیم گفت: قضاوت بسیار خوبی از کاظمی و کمک‌های او دیدیم. همه اخطارها درست و منطبق بر قوانین داده شد.

وی با تمجید از عوامل تیم‌های استقلال و تراکتور تصریح کرد: بازیکنان و مربیان دو تیم وارد حاشیه نشدند و اجازه دادند داور قضاوت خوبی داشته باشد. کاظمی اشتباه بزرگی نداشت که نیاز به کارشناسی داشته باشد و او تصمیمات درستی گرفت. یکنواختی در قضاوت به همراه آمادگی و تمرکز بالا را می‌توان نقاط قوت عملکرد داور مسابقه دانست.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان درباره صحیح اعلام شدن گل دوم استقلال با ضربه سر گوستاوو بلانکو خاطر نشان کرد: علیرضا مرادی کمک داور بین‌المللی ماست که تصمیم درستی در این صحنه گرفت. ضربه سر مهاجم استقلال از خط دروازه عبور کرده بود.

صحنه دیده نشده

با وجود نظرات داوران مورد اشاره، انتشار یک تصویر در فضای مجازی موجب شد تا دو داور اعلام کنند وحید کاظمی می توانست یک پنالتی برای استقلال بگیرد. محسن ترکی و محمدحسین ترابیان دو کارشناس داوری بودند که بر این نظر تاکید داشتند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی