|

رکوردهای شگفت انگیز مسی در توپ طلا

مسی در مراسم توپ طلای سال 2023 موفق به کسب توپ طلای هشتم خود در دوران بازیگری‌اش شد.

لینک کوتاه کپی شد

کسب هشتمین توپ طلا البته تنها رکورد خاص اعجوبه آرژانتینی دنیای فوتبال در مراسم توپ طلا نبوده و او صاحب رکوردهای خاص و شگفت‌انگیزی در توپ طلاست.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ در این بخش، قصد داریم تا شما را با 10 رکورد لیونل مسی در توپ طلا بیشتر آشنا سازیم.

رکوردهای شگفت انگیز لیونل مسی در توپ طلا

1. بیشترین توپ طلا

لیونل مسی با کسب هشتمین توپ طلای خود، از نفر دوم یعنی کریستیانو رونالدو، سه توپ طلا بیشتر دارد و بدین‌ترتیب مسی صاحب بیشترین توپ طلای تاریخ است.

2. بیشترین امتیازات تاریخ توپ طلا

لیونل مسی با کسب هشتمین توپ طلای خود، شمار امتیازاتش را به 4063 امتیاز رساند تا به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شود که توانسته شمار امتیازاتش را در مراسم توپ طلا از 4000 امتیاز بالاتر ببرد. نفر دوم از این حیث کریستیانو رونالدو با 3781 امتیاز است.

3. بیشترین توپ طلا به طور متوالی

لیونل مسی در سال‌های 2009، 2010، 2011 و 2012 توانست برندۀ توپ طلا شود تا به اولین بازیکن تاریخ فوتبال شود که توانسته چهار بار متوالی، برنده توپ طلا شود.

4. کسب بیشترین توپ طلا در یک باشگاه

لیونل مسی تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که موفق شده شش توپ طلا را در یک باشگاه بدست آورد. شش از هشت توپ طلای مسی با بارسلونا بدست آمده است. نفر دوم از این حیث، کریستیانو رونالدوست که چهار از پنج توپ طلای خود را در رئال مادرید برنده شده است.

5. کسب توپ طلا در سه دهه مختلف

لیونل مسی اولین بازیکن تاریخ فوتبال است که در سه دهه مختلف، توانسته برندۀ توپ طلا شود.

6. کسب توپ طلا در سه باشگاه مختلف

لیونل مسی هشت توپ طلای خود را در سه باشگاه مختلف بدست آورده تا از این حیث هم دارای رکورد ویژه‌ای باشد. توپ طلاهای او در بارسلونا (6 توپ طلا)، پاری سن ژرمن (1 توپ طلا) و اینتر میامی (1 توپ طلا) بدست آمده است.

7. تنها آرژانتینی تاریخ که برنده توپ طلا شده است

لیونل مسی تنها بازیکن آرژانتینی تاریخ فوتبال است که برنده توپ طلا شده است. جالب آنکه در بخش کشورهای برنده توپ طلا، آرژانتین با 8 توپ طلا صدرنشین است که هر 8 توپ طلای این کشور توسط لئو مسی بدست آمده است.

* گفتنی است، دو توپ طلای آلفردو دی استفانو با نام کشور اسپانیا و توپ طلای عمر سیوری هم با نام کشور ایتالیا در این مراسم به ثبت رسیده است.

8. اولین بازیکن در خارج از قاره اروپا که برنده توپ طلا می‌شود

لیونل مسی اولین بازیکن تاریخ فوتبال است که از یک کشور خارج از قاره اروپا توانسته برنده توپ طلا شود. مسی هشتمین توپ طلای خودش را در حالی بدست آورد که در باشگاه اینتر میامی در کشور ایالات متحده بازی می‌کند.

9. بیشترین حضور در بین سه نامزد برتر

لیونل مسی، بیشترین حضور را تا سال 2023 در بین سه نامزد برتر توپ طلا داشته است. اعجوبه آرژانتینی، 14 بار در بین سه نامزد نهایی توپ طلا قرار گرفته و از این حیث صدرنشین است. کریستیانو رونالدو با 12 حضور در بین سه نامزد برتر در جایگاه دوم قرار دارد.

10. طولانی‌ترین فاصله زمانی بین اولین تا هشتمین توپ طلا

بین اولین تا هشتمین توپ طلای لئو مسی، 14 سال فاصله وجود دارد که از این لحاظ طولانی‌ترین فاصله زمانی را بین تمامی بازیکنان به خود اختصاص داده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی