|

چند پنالتی استقلال در این فصل گرفته نشده است؟!

سرمربی استقلال در نشست خبری پس از دیدار با آلومینیوم گفت در بازی‌های قبلی 4 پنالتی استقلال گرفته نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

جواد نکونام روز گذشته در نشست خبری بعد از بازی تیمش با آلومینیوم اراک که با برتری استقلال تمام شد صحبت‌های تندی را علیه داور این بازی و قضاوت بازی‌های استقلال در لیگ جدید مطرح کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ این صحبت‌ها آنقدر تند بود که تعجب همه را برانگیخت و خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند فدراسیون فوتبال به صحبت‌های نکونام واکنش نشان بدهد. این اتفاق افتاد و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ظهر امروز با صدور اطلاعیه‌ای جواد نکونام را تا اطلاع ثانوی محروم کرد. نکونام در بخشی از حرف‌هایش گفت تا اینجای فصل 4 پنالتی برای استقلال اعلام نشده است. این عدد در 7 بازی مطمئنا عجیب است. در واقع نکونام معتقد است در هر دو بازی (و حتی کمتر ) یک پنالتی برای استقلال گرفته نشده است. هر چند نکونام در سه بازی از چهار بازی که عقیده دارد برای استقلال پنالتی گرفته نشده پیروز میدان شده است، اما همچنان حسرت نگرفتن این پنالتی ها را دارد. 

مرور بازی‌های قبلی استقلال و نشست‌های خبری نکونام مشخص می‌کند که منظور او کدام بازی‌ها و کدام صحنه‌هاست. اولین مورد مربوط به بازی اول استقلال در لیگ بیست و سوم است. جایی که استقلال در آبادان با صنعت نفت بازی کرد. 

در دقیقه 42 در محوطه جریمه نفت آبادان و در یک درگیری امیر ارسلان مطهری زمین خورد اما داور بازی اعتقادی به پنالتی نداشت. استقلال در آن مسابقه با 3 گل به برتری رسید. اکثر کارشناسان در این صحنه عقیده داشتند که صحنه پنالتی بوده است.

مورد بعدی بازی با ملوان در ورزشگاه آزادی است که در هفته دوم برگزار شد. در دقیقه 29 روی یک ارسال، بازیکنان دو تیم برای زدن ضربه به توپ اقدام کردند که در این درگیری محمد حسین مرادمند به زمین خورد اما داور این صحنه را پنالتی تشخیص نداد. استقلال این بازی را هم با یک گل برد. در این بازی هم بسیاری از کارشناسان عقیده داشتند، پنالتی استقلال گرفته نشده است.

مورد سوم در بازی هفته سوم با سپاهان در اصفهان بود. در دقیقه 83 بازی، بازیکن استقلال سعی در ارسال توپ از داخل محوطه جریمه سپاهان داشت. اما سیاوش یزدانی در فاصله بسیار نزدیکی با هافبک استقلال داشت و به نظر می‌رسید توپ در همان لحظه اولی که از پای بازیکن استقلال رها شد به دست یزدانی برخورد کرده است. اما داور در این صحنه هم خطایی ندید. استقلال در این مسابقه با یک گل به سپاهان باخت. کارشناسان در این صحنه چندان با پنالتی موافق نبودند.

آخرین مورد هم در بازی هفته چهارم مقابل استقلال خوزستان رخ داد. در دقیقه ۲۰ مهرداد محمدی در محوطه جریمه استقلال خوزستان در درگیری با محمد طیبی سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. این مسابقه هم با برتری یک بر صفر استقلال تمام شد. صحنه های آهسته این بازی نشان می دهد که تصمیم داور در نگرفتن پنالتی اشتباه بوده است و باید برای استقلال پنالتی می گرفت. 

این‌ها احتمالا همان 4 پنالتی است که نکونام اعتقاد داشت در بازی‌های قبلی برای استقلال گرفته نشده است. در بازی با آلومینیوم هم در دقیقه 7 یک صحنه مشکوک به پنالتی روی مهرداد محمدی رخ داد که اغلب کارشناسان داوری معتقدند روی محمدی پنالتی انجام شده است.

نکته مهم این است که در 4 بازی از این 5 مسابقه استقلال به پیروزی رسیده است. تنها موردی که استقلال در آن شکست خورد بازی با سپاهان بود که اتفاقا آن پنالتی کمترین تایید کارشناسان را داشت. البته در همان بازی، پنالتی که برای سپاهان گرفته شد زیر سوال رفت. چون لحظاتی قبل از آن، روی مطهری خطا شده بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها