|

وقتی چمن آزادی پشت سرهم قربانی می گیرد

حداقل نیمی از مصدومان پرتعداد تیم ملی ایران که در لیست اخیر غایب هستند، در ماه اخیر و در ورزشگاه آزادی مصدوم شده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

حداقل نیمی از مصدومان پرتعداد تیم ملی ایران که در لیست اخیر غایب هستند، در ماه اخیر و در ورزشگاه آزادی مصدوم شده‌اند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، لیست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی ایران برای حضور در تورنمنت چهارجانبه اردن شب گذشته و پس از پایان بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر اعلام شد.

امیر قلعه‌نویی 23 بازیکن را به اردو دعوت کرده است اما یک فهرست بلندبالا هم در این لیست دیده می‌شد: لیست بازیکنانی که به دلیل مصدومیت در این اردو غایب هستند.

علی قلی‌زاده، مجید حسینی، علی کریمی، مهدی ترابی، وحید امیری، میلاد سرلک، یاسین سلمانی و امید نورافکن بازیکنانی هستند که در سال‌های اخیر معمولا در اردوهای تیم ملی حضور داشته‌اند اما در لیست اخیر غایبند. 

طبق آنچه که در بیانیه فدراسیون آمده است علی قلی‌زاده، مجید حسینی، علی کریمی و مهدی ترابی نسبت به بقیه مصدومان وضعیت بهتری دارند اما کادر فنی تیم ملی برای تکمیل فرآیند درمان این بازیکنان، آنها را به این اردو دعوت نکرده است.

لیست مصدومان البته کوتاه‌تر از این بود. اما در بازی شب گذشته دو نفر دیگر هم به این لیست اضافه شدند. این دو نفر یاسین سلمانی و میلاد سرلک هستند که شب گذشته در جریان بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان مصدوم شدند. مصدومیت این دو نفر به قدری جدی بود که کادر فنی پرسپولیس ناچار شد هر دوی آنها را تعویض کند.

امروز خبر رسید که یاسین سلمانی رباط صلیبی پاره کرده است و چند ماه نمی‌تواند تمرین و بازی کند. وضعیت سرلک هم هنوز مشخص نیست و باید منتظر نتیجه عکس‌ها و آزمایش‌های تکمیلی باشیم. 

نکته مهم در این میان البته نقش زمین چمن ورزشگاه آزادی در لیست تیم ملی است! حداقل 4 نفر از این بازیکنان که همگی عضو باشگاه پرسپولیس هستند ظرف یک ماه اخیر در این زمین مصدوم شده‌اند.

در جریان بازی پرسپولیس و النصر مهدی ترابی و وحید امیری مصدوم شدند و در بازی دیشب هم سلمانی و سرلک. البته مصدومیت برخی از این بازیکنان کشیدگی عضله است و شاید نشود وضعیت بد زمین چمن آزادی را مقصر این نوع مصدومیت دانست.

اما نمی‌شود منکر شد همه این اتفاقات در زمین ناهموار آزادی رخ داده است. به هر حال چنین زمینی انرژی بیشتری از بازیکن‌ها می‌گیرد. استرس و فشار بیشتری را به آنها وارد می‌کند. هنوز یادمان نرفته است که بازیکنان النصر چقدر نگران مصدوم شدن بودند. این نگرانی برای بازیکنان داخلی هم وجود دارد.

از طرفی هرگز سابقه نداشته که در یک زمین چمن و در یک مقطع کوتاه، این تعداد بازیکن مصدوم شوند. آن هم با این درجه از شدت. خیلی روشن است که اگر زمین چمن ورزشگاه آزادی کیفیت مناسبی داشت چند مورد از این مصدومیت‌ها پیش نمی‌آمد.

تا دیروز تیم‌های باشگاهی قربانیِ این مساله بودند اما حالا که نوبت به دعوت از بازیکنان به اردوی تیم ملی رسیده، مشخص شده که تیم ملی هم از این مصدومیت‌ها آسیب می‌بیند. شاید با این اتفاقات، مسئولان و کسانی که در ورزشگاه آزادی مسئولیت دارند بیشتر متوجه اهمیت زمین چمن این ورزشگاه شوند و سریع‌تر و بهتر کار ترمیم چمن آن را انجام بدهند. 

به هر حال ورزشگاه آزادی میزبان بازی‌های خانگی 3 تیم بزرگ ایران یعنی تیم ملی، پرسپولیس و استقلال است. اگر زمین چمن آزادی به همین شکل بماند و ترمیم نشود سرمایه‌های فوتبال ایران در این 3 تیم در معرض خطرات بیشتری قرار می‌گیرند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی