|

تکلیف نهایی ماشاریپوف و استقلال روشن شد!

پر شدن سقف قراردادها در استقلال همه برنامه‌های این باشگاه را در جذب بازیکنان جدید متوقف کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

مدت‌هاست هواداران استقلال در انتظار دیدن تصاویر عقد قرارداد دو بازیکن خارجی‌ بودند و در واقع هستند. گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی و جلال‌الدین ماشاریپوف وینگر ازبکستانی بازیکنانی هستند که در روزهای اخیر اخبار پیوستن‌شان به استقلال رسانه‌ها را پر کرده بود. 

به گزارش«شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ ماشاریپوف که همین دیروز برخی رسانه‌ها از انتقال قطعی‌اش به استقلال خبر داده بودند ساعتی پیش به تیم پانسرایکوس یونان پیوست! 

اما چرا او که به استقلال بسیار نزدیک شده بود ناگهان مسیرش را به سمت یونان عوض کرد؟ واقعیت این است که ایجنت اول ماشاریپوف به استقلال پیشنهاد توافق 500 هزار دلاری داده بود. مدیران استقلال توانستند قیمت را پایین بیاورند و به   350 هزار دلار برسانند.

دیروز هم تصویری از مذاکره مدیر برنامه‌های ماشاریپوف با علی خطیر منتشر شد که به معنای نزدیک بودن توافق بود. اما ناگهان با ورود یک مدیر برنامه دیگر همه چیز به هم ریخت!  

مدیر برنامه ایرانی جدید که مشخص نیست چطور پایش به این ماجرا باز شد مبلغ درخواستی را به 600 هزار دلار افزایش داد! این درخواست جدید و عجیب همه توافق‌ها را به هم ریخت. چون باشگاه استقلال به خاطر وجود سقف قرارداد نمی‌‌توانست این مبلغ را پرداخت کند. 

البته نکته این است که پرداخت همان مبلغ 350 هزار دلار هم به این راحتی‌ها نبود. مدیران باشگاه استقلال برای همین مبلغ هم محتاج کمک سایر اعضای باشگاه بودند. اتفاقی که ماجرای نهایی شدن عقد قرارداد با «بلانکو» را هم متوقف کرده است. 

اتفاقی که برای باشگاه سپاهان افتاده و عنقریب است که دامن باشگاه پرسپولیس را هم بگیرد چشم مدیران استقلال را ترسانده و باعث شده آنها در عقد قرارداد بازیکنان جدید دچار مشکل جدی شوند.

مدتی پیش بود که مدیران باشگاه استقلال از بازیکنان این تیم خواستند که برای کمک به پایین آمدن سقف قرارداد باشگاه و باز شدن فضا برای جذب بازیکنان جدید، مبلغ قرارداد خودشان را کم کنند. 

در همان روزهای اول یکی دو بازیکن به این درخواست باشگاه پاسخ مثبت دادند اما ماجرا در همان حد باقی ماند و پس از آن دیگر هیچ بازیکنی حاضر نشده قراردادش را کم کند. یکی دو نفر دیگر هم این کار را کردند خودشان منتظر همیاری بقیه هستند.  

مثلا سعید مهری برای این که باشگاه از سقف قرارداد عبور نکند راضی شد در قراردادش عدد 160 میلیون ثبت شود اما مدیران باشگاه به او قول داده‌‌اند قرارداد او را اصلاح کنند.

ماجرا وقتی عجیب می‌شود که بدانیم قرارداد سال گذشته مهری 12 میلیارد تومان بوده است. حالا برخی می‌گویند او سال گذشته نباید این قدر می‌گرفت. اما موضوع این است که باشگاه به خاطر مساله سقف قرارداد نمی‌تواند خواسته  جدید مهری را هم برآورده کند که تقریبا عدد قرارداد امسالش مثل سال گذشته شود.

این ماجرا در مورد مهدی هاشمی‌نسب هم صدق پیدا می‌کند و مشکل او دقیقا شبیه مشکل مهری است. این دو نفر راضی شده‌اند که در قرارداشان مبلغ کمی درج و بعدا اصلاح شود تا باشگاه بتواند بازیکنان جدید را جذب کند. 

اما باشگاه نیازمند کمک و همکاری تعداد بسیار بیشتری از بازیکنان است. تا وقتی بقیه بازیکنان در این مورد همکاری نکنند قرارداد بلانکو هم قابلیت رسمی شدن و ثبت در فدراسیون فوتبال را ندارد.

اما همزمان مهری، هاشمی‌نسب هم قراردادشان را کم کرده‌اند منتظر فرصت هستند که مشکل خودشان حل شود! به این ترتیب مشکل سقف قراردادها دردسرهای زیادی برای استقلال درست کرده است. منتفی شدن جذب ماشاریپوف فعلا آخرین مشکلی است که این مساله برای استقلال درست کرده اما به نظر می‌‌رسد استقلالی‌ها باید منتظر مشکلات دیگری هم باشند. اینکه آنهایی که بازیکن می خواهند حاضر به کم کردن قرارداد خودشان آن هم به خاطر سقف قرارداد نیستند، هم نکته عجیب و باورنکردنی است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها