|

کنایه های سرمربی اسبق استقلال به علی خطیر

سرمربی پیشین تیم استقلال معتقد است با توجه به روندی که می‌بیند مشکلات نکونام از این هم بیشتر می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

صمد مرفاوی سمت‌های فراوانی را در استقلال تجربه کرده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنو؛ از بازی کردن در این تیم تا مربیگری سرمربیگری و مدیریت فنی. او با این حجم از تجربه در گفت‌وگویی صراحتاً اعلام کرد اگر دغدغه‌های مدیریتی مرتفع نشود، قضیه روی روند نتیجه‌گیری تیم در هفته‌های آینده تاثیر می‌گذارد.

نمایش استقلال مقابل همنام خوزستانی‌اش را چطور دیدید؟

شرایط این روزهای استقلال مشخص است و با توجه به مشکلاتی که از ابتدای فصل تا به حال حل نشده، طبیعی است این مشکلات روی کار فنی تیم اثرگذار باشد اما باید این مشکلات از سوی مدیریت باشگاه حل شود. آنچه مشخص است اختلاف کادر فنی و مدیریت در شرایط فعلی اتفاق مناسبی نیست و ادامه این ماجراها در روند فنی تیم تاثیرات منفی را به همراه خواهد داشت. در خصوص بازی آبی پوشان باید گفت استقلال بد بازی نکرد و برای کسب امتیاز بازی را شروع و دنبال کرد. استقلال با توجه داشته‌هایش وارد زمین و بازی شد و طبیعی است همین بازیکنان کار را به اصطلاح درآورند تا نقاط ضعفی که در بعضی مناطق دیده می‌شود، مرتفع شود.

در کدام پست‌ها استقلال را نیاز به تقویت می‌بینید؟

پست و بازیکنان را سرمربی انتخاب می‌کند اما تیم نیاز به تقویت فنی دارد. برای داشتن یک تیم مدعی باید ابزارهای لازم نیست در اختیار داشت اما استقلال خواسته‌های جواد نکونام را برآورده نکرده است و از این رو دستان سرمربی بسته است و این اتفاق خوبی برای تیم پرطرفدار استقلال نیست. شاید الان چند بازی را برده باشند اما به مرور بازی‌ها سخت‌تر و شرایط سخت‌تر می‌شود و به نظر من از این به بعد شرایط برای استقلال دشوارتر می‌شود. ما نباید کاری کنیم که دیگر تیم‌ها مقابل استقلال حساب نکنند. شخصیت و قدرت استقلال باید همیشگی باشد اما متاسفانه می‌بینم مدیریت جدید کار خاصی انجام نداده است.

ظاهرا حسابی از شرایط مدیریتی استقلال گله مند هستید.

ببینید، مدیری آمد و بر اساس خواست هواداران با جواد قرارداد بست و نکونام نیز برنامه‌ها و خواسته‌هایش را ارائه کرد اما آن مدیر به دلیلی که نمی‌دانم چرا جای خود را به مدیری دیگر داد. حالا که مدیر جدید آمده است باید خواسته‌های سرمربی را تامین کند. خطیر چه بخواهد و چه نخواهد الان سرمربی نکونام است و باید خواسته‌های این فرمانده را برآورده کند اما تا به حال کاری نکرده به جز خرید آن دو بازیکن این اقدامات برای استقلال کم است. شما قدرت سپاهان را نگاه کنید و یا تیمی که بازیکنان آن به طور کلی کرده اند اما اینجا حتی امکانات اولیه چون زمین تمرین نیز با مشکل همراه است. من شنیدم شرایط سفرهای استقلال و حتی تغذیه تیم نیز مناسب نیست و در چنین شرایطی سوال این است مدیریت جدید اصلأ برای چه می‌آید.

شما بفرمایید برای چه می‌آید؟

طبیعی است که برای تغییرات مثبت می‌آید اما تغییرات؟ بحث برنامه‌های بلند مدت در جای خود اما در کوتاه مدت نیز باید اقدامات مثبت در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود . متاسفانه مدیریت باشگاه کار خاصی انجام نداده و این را نه تنها من بلکه همه می‌گویند. از یک سو با یک بازیکن قرارداد می‌بندند و آن را به تیم دیگر تقدیم می‌کنند و از آن سو بازیکنی که در تیم حضور دارد شرایط بلاتکلیفی دارد. این اتفاقات باعث می‌شود استقلال کوچک شود. اگر قرار است خدایی نکرده اتفاقی برای استقلال رخ دهد در گام نخست این هواداران هستند که ضربه می‌خورند. با این اوضاع من فکر می‌کنم پیشکسوتان و دلسوزان باید فکر و اقدامی کنند تا تیم از این شرایط نابسامان خارج شود تا بلکه شرایط برای آرامش خاطر کادر فنی و بازیکنان فراهم شود.

حتما خبر دارید جواد نکونام با همراهی حسینی به همراه تیم ملی امید مخالف است و شرط بازی دربی را حضور کاپیتان اول تیم اعلام کرده است؟

نکونام حق دارد. در شرایطی که مدیریت کار نمی‌کند از آن طرف با مشکلات تیم ملی همراه است و از این طرف هوادار نتیجه می‌خواهد. در چنین شرایطی طبیعی است نکونام به فکر منافع استقلال باشد.

به نظرتان بازی‌های بدون تماشاگر استقلال تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

خب این ضعف فوتبال ماست که بازی تیم پرطرفداری چون استقلال بدون حضور تماشاگران برگزار شود. چرا سپاهان و تراکتور باید از امتیاز حضور طرفدارانشان در ورزشگاه‌ بهره‌مند باشند اما استقلال نه؟ واقعاً نمی‌دانم. حرف زدن هم دیگر هیچ فایده‌ای ندارد و تنها می‌توان گفت این اتفاق برای لیگ ما خوب نیست

فکر نمی‌کنید انتقادات این روزها و هفته‌های جواد نکونام از شرایط نابسامان باشگاه او را از تمرکز فنی لازم دور می‌کند؟

باید به او و انتقاداتش حق داد چرا که این مشکلات ریشه در تیم دارد و باید حل شود. در چنین شرایطی سرمربی هر چقدر هم بخواهد تمرکز فنی داشته باشد، عملا نشدنی است. باشگاه اگر به دنبال آرامش سرمربی است باید امکانات مد نظر او را فراهم کند. من شخصاً نیازی به تغییر مدیریتی در باشگاه نمی‌بینم و معتقدم باید مدیرعامل سابق به کار خود ادامه می‌داد. تغییر و تحولات این چنینی باعث بی‌ثباتی می‌شود و در چنین شرایطی این می‌شود حال امروز باشگاه پرطرفدار استقلال. من تا به حال حتی هیچ کدام از مدیران عامل سابق و جدید استقلال را ندیدم اما به عنوان یک استقلالی وقتی می‌بینم مدیرعامل سابق با تعامل هر چه تمام‌تر با سرمربی و هواداران کار می‌کرد چرا باید عوض شود؟

داوری‌ها رو تا به اینجای لیگ چطور دیدید؟

در خصوص داوری‌ها تا زمانی که var وارد فوتبال ما نشود مشکلات داوری و نحوه قضاوت آنان وجود دارد اما داور هم انسان است و اشتباه می‌کند و اشتباهات آنان یک روز به سود یک تیم است و روزی دیگر به نفع تیمی دیگر. واقعاً نمی‌توان گفت اشتباهات آنان عمدی بوده است. ما بیرون مستطیل هستیم و فکر می‌کنیم داوری کاری آسان است اما حقیقتاً اینگونه نیست.

حرف پایانی؟

شنیدم که وزارت اقتصاد هم از اعلام منتفی بودن واگذاری باشگاه استقلال به وزارت اقتصاد خبر داد. پس اینهمه کار خصوصی سازی برای چه بود؟ یک عده فقط دنبال خراب کردن استقلال بوده اند. دستتان درد نکند!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی