|

تیم ملی بسکتبال ایران 69 - 71 ساحل عاج؛ شکست در چند ثانیه!

ملی‌پوشان بسکتبال کشورمان در دومین بازی جام جهانی برابر ساحل عاج صف‌آرایی کردند.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی بسکتبال کشورمان در دومین  بازی جام جهانی 2023 از ساعت 13:15 امروز (دوشنبه 6 شهریور) برابر ساحل عاج قرار گرفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ ایران در گروه G مسابقات با اسپانیا تیم اول رنکینگ جهان و مدافع عنوان قهرمانی، برزیل و ساحل عاج همگروه است. از میان تیم‌های همگروه ایران تیم اسپانیا که رنک اول دنیا را برعهده دارد و در دوره قبلی نیز قهرمان شده بود، سخت ترین حریف محسوب می‌شود. ایران و برزیل در جام جهانی ۲۰۱۴ هم همگروه بودند و آسمان‌خراش‌های کشورمان در بازی اول برابر برزیل تیم دوازدهم رنکینگ دنیا با نتیجه تحقیرآمیز 100 بر 59 شکست خوردند. ساحل عاج نیز در بازی نخست با نتیجه 94 بر 64 به اسپانیا باخت.

حالا شاگردان «هاکان دمیر» به مصاف ساحل عاج رفته‌اند و امیدوار هستند بازی بهتری نسبت به دیدار گذشته ارائه دهند. متین آقاجانپور به دلیل مصدومیت به بازی امروز مقابل ساحل عاج  نرسید اما ارسلان کاظمی که سرما خورده بود، توانست در ترکیب حضور داشته باشد. دو تیم بازی نزدیکی ارائه کردند و بارها جای تیم برنده عوض شد. در نهایت و در ثانیه‌های پایانی، ایران شکست خورد و سه پرتاب آزاد، ساحل عاج را برنده بازی کرد.

اطلاعات بازی 

  • جام جهانی بسکتبال 2023
  • بازی: ایران - ساحل عاج
  • سالن: اندونزی آرنا
  • تاریخ و ساعت برگزاری: دوشنبه 6 شهریور 1402؛ ساعت 13:15

ترکیب ایران:

محمد امینی، بهنام یخچالی، پیتر گریگوریان، حسن علی اکبری و جلال آقامیری

کوارتر اول (ایران 20 - 15 ساحل عاج)

اولین امتیاز را ساحل عاج با پرتاب آزاد کسب کرد. «سیدبه» با پرتاب دو امتیازی، ساحل عاج را چهار بر صفر پیش انداخت. گریگوریان دو امتیاز گرفت و بالاخره ایران را صاحب امتیاز کرد. ساحل عاج بلافاصله اختلاف چهار امتیازی را به دست آورد. ایران خیلی زود تعویض کرد و میثم میرزایی به زمین رفت. دو تیم خطاهای زیادی داشتند. پرتاب گریگوریا هم وارد سبد نشد. کار تمرین‌شده ساحل عاجی‌ها به کسب امتیاز هشتم منجر شد. محمد امینی هم ایران را بالاخره به دو امتیاز دیگر رساند. میثم میرزایی هم دو امتیاز گرفت و اختلاف را کاهش داد.

پرتاب سه امتیازی، ساحل عاج را 11 امتیازی کرد. امینی هم با پرتاب سه امتیازی موفق، پاسخ حریف را داد. ارسلان کاظمی که روز گذشته سرما خورده بود، به ترکیب اضافه شد. سجاد مشایخی هم وارد زمین شد و حرکت خوب او به پرتاب سه امتیازی امینی ختم شد. ایران برای اولین بار در این بازی پیش افتاد؛ 12 بر 11 به سود ملی‌پوشان کشورمان. مشایخی با توپ‌ربایی بعد از پرتاب ناموفق ساحل عاج، طول زمین را طی کرد و دو امتیاز دیگر گرفت. ساحل عاج هم بالاخره بعد از چند دقیقه، پرتاب موفقی داشت. ارسلان کاظمی زیر سبد، ایران را به امتیاز 16 رساند. بلاک زیبای ساحل عاج، نتیجه‌ای نداشت. ترنوور حریف، نوید رضایی فر را در فضایی خالی صاحب توپ کرد و او نیز اختلاف را افزایش داد.

«دژان پروکیچ» سرمربی اسلوونیایی ساحل عاج در فاصله کمتر از یک دقیقه تا پایان کوارتر اول، درخواست تایم اوت کرد. محمد امینی با یک «فول گل» ایران را به امتیاز 20 رساند. اختلاف هفت امتیازی ایجاد شد و البته پرتاب آزاد ملی‌پوش ایران، راهی به سبد نداشت. دفاع خوب ایران، رمز موفقیت شاگردان «دمیر» در کوارتر اول بود. در فاصله 9 دهم ثانیه تا پایان کوارتر، خطا به سود ساحل عاج اعلام شده و هر دو پرتاب حریف وارد سبد شد.

کوارتر دوم (ایران 15 - 22 ساحل عاج)

ساحل عاج در کوارتر دوم متحول‌شده ظاهر شد و با امتیازگیری‌های پیاپی، 27 بر 20 پیش افتاد. ایران سه امتیاز دیگر گرفت ولی ساحل عاج هم دو امتیاز کسب کرد و نتیجه 29 بر 23 شد. ایران اختلاف را به سه امتیاز کاهش داد. حامد حدادی کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران که به ترکیب اضافه شده، با چرخش و پرتابی زیبا، اختلاف را به یک امتیاز رساند. ساحل عاج صاحب پرتاب آزاد شد که هر دو به امتیاز تبدیل شدند. ارسلان کاظمی توپ را لو داد؛ دو پرتاب پیاپی ساحل عاج بی‌نتیجه بود. حریف از خطا هم بهره‌ای نبرد و در سوی مقابل، ایران هم اشتباه کرد. ایران در ادامه پرتاب موفقی داشت.

ساحل عاج 33 بر 30 پیش افتاد. پرتاب سه امتیازی بهنام یخچالی ناموفق بود. محدودیت خطاهای تیمی ایران به پایان رسید. هر دو پرتاب آزاد ساحل عاج موفقیت‌آمیز بود. ملی‌پوشان ایران خطاهای زیادی انجام دادند و باز هم دو پرتاب آزاد در اختیار ساحل عاج قرار گرفت. «کانه» با پرتاب‌های دقیق، اختلاف امتیاز را به هفت رساند. پرتاب سه امتیازی زیبا از بهنام یخچالی، اجازه نداد اختلاف بیشتر شود. هاکان دمیر درخواست تایم اوت کرد. بهنام یخچالی دو پرتاب موفق داشت و اختلاف به دو امتیاز رسید. ایران فرصت داشت نتیجه را مساوی کند اما زمان تمام شد.

کوارتر سوم (ایران 21 - 17 ساحل عاج)

اولین تیمی که در کوارتر سوم امتیاز گرفت، ساحل عاج بود. محمد امینی صاحب دو پرتاب آزاد شد که فقط یکی از آنها به سبد نشست. «سیدبه» پرتاب دو امتیازی موفقی داشت. بهنام یخچالی روی یک ریباند، پرتاب سه امتیازی خود را وارد سبد کرد. پرتاب تک‌دست «باه» ملی‌پوش ساحل عاج، اختلاف را به چهار امتیاز رساند. میثم میرزایی دو پرتاب آزاد موفق را ثبت کرد. امینی فرصت داشت ایران را پیش بیندازد ولی پرتاب سه امتیازی او ناکام بود. «کانه» مصدوم شد و لنگ لنگان، سالن را ترک کرد. پرتاب سه امتیازی «دیاباته» اختلاف را به چهار امتیاز رساند. ساحل عاجی‌ها دو امتیاز دیگر نیز گرفتند.

هاکان دمیر با درخواست تایم اوت سعی کرد روند امتیازگیری ساحل عاج را متوقف کند. حامد حدادی به ترکیب برگشت. نوید رضایی فر هم به زمین رفت. «باه» زیر سبد، ساحل عاج را به امتیاز 49 رساند و اختلاف هشت امتیازی ایجاد کرد. رضایی فر پرتاب سه امتیازی موفقی داشت. ساحل عاج دو امتیاز دیگر گرفت ولی پرتاب سه امتیازی بعدی، راهی به سبد نداشت. حامد حدادی هر دو پرتاب آزاد خود را وارد سبد کرد. پرتاب سه امتیازی سجاد مشایخی موفقیت آمیز بود و اختلاف به دو امتیاز کاهش یافت. بهنام یخچالی و یک پرتاب سه امتیازی دیگر؛ ایران 52 بر 51 جلو افتاد. «پروکیچ» تایم اوت گرفت تا اجازه ندهد بازی از دستش خارج شود.

توپ به پای بازیکن ایران برخورد کرد و اعلام خطا شد. محدودیت‌های خطای تیمی ساحل عاج هم پایان یافت. حامد حدادی دو پرتاب آزاد داشت و هر دو را به ثمر رساند. ایران 54 بر 51 پیش افتاد. «دالی» با یک پرتاب سه امتیازی، بازی را به تساوی کشاند. در فاصله 6 ثانیه به پایان بازی، نوید رضایی فر با پرتابی دو امتیازی، ایران را برنده کوارتر سوم کرد.

کوارتر چهارم (ایران 13 - 17 ساحل عاج)

ایران در کوارتر چهارم نیز عملکرد خوب خود را ادامه داد و 60 بر 56 پیش بود. «زوزوا» با پرتابی سه امتیازی، اختلاف را به حداقل رساند. حامد حدادی صاحب دو پرتاب آزاد شد که یکی از آنها وارد سبد شد. ایران با یک «لی‌آپ» دو امتیاز دیگر کسب کرد. بلاک تماشایی حامد حدادی، توپ را به پیتر گریگوریان رساند اما می‌توانست زیر سبد به توپ برسد اما توپ به بیرون رفت. «دمیر» درخواست بازبینی داد تا شاید مشخص شود توپ به دست بازیکن ساحل عاج برخورد کرده که درست هم بود. مالکیت توپ به ایران رسید.

دو پرتاب آزاد در اختیار «زوزوآ» قرار گرفت که او هر دو را وارد سبد کرد و اختلاف را به دو امتیاز رساند. حامد حدادی در بدترین زمان ممکن توپ را از دست داد. پرتاب ایران حتی به سبد نرسید و در سوی مقابل، ساحل عاج صاحب دو پرتاب آزاد شد. «دمیر» تایم اوت گرفت تا مبادا پیروزی شکننده ایران از دست برود. ساحل عاج دو پرتاب آزاد داشت که هر دو در سبد نشست و بازی روی عدد 63 مساوی شد.

ریباند زیبای ارسلان کاظمی، توپ را دوباره در اختیار ایران قرار داد ولی پای نوید رضایی فر بیرون رفت و مالکیت توپ به ساحل عاج رسید. نماینده آفریقا هم فرصت را از دست داد و بار دیگر ایران صاحب توپ شد. پرتاب سه امتیازی ساحل عاج باعث شد ایران عقب بیفتد. پرتاب یخچالی فایده‌ای نداشت. خطاها و اشتباهات متعدد دو تیم به تغییر مداوم مالکیت انجامید. در فاصله 90 ثانیه به پایان بازی، همچنان اختلاف سه امتیازی پابرجا بود. بهنام یخچالی در حالی که تنها 63 ثانیه زمان باقی مانده بود، با پرتابی سه امتیازی، بازی را به تساوی کشاند ولی دیاباته خیلی زود، دوباره اختلافی دو امتیازی ایجاد کرد.

40 ثانیه مانده بود که خطا به نفع ایران اعلام شد. پرتاب اول ارسلان کاظمی از دست رفت ولی پرتاب دوم او وارد سبد نشد. اختلاف تنها یک امتیاز بود و بازی بسیار نفسگیر دنبال می‌شد. 14 ثانیه پایانی و مالکیت در اختیار ایران؛ کاظمی دو امتیاز گرفت و ایران را پیش انداخت. «پروکیچ» تایم اوت گرفت. خطا به نفع ساحل عاج و اعتراض شدید بازیکنان و مربیان ایران. 6 ثانیه پایانی و بازی مساوی شد. پرتاب دوم هم وارد سبد شد و ساحل عاج پیش افتاد. پرتاب سوم و اختلاف دو امتیازی؛ ساحل عاج 72 بر 69 جلو افتاد. پرتاب سه امتیازی یخچالی راهی به سبد نداشت و ایران باخت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی