|

سفره دل نکونام باز شد؛ با هیچکس مشکل شخصی ندارم اما ...

سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با ملوان بندرانزلی اظهارات جنجالی را مطرح کرد.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال در اولین بازی خانگی خود در لیگ بیست‌وسوم، فردا (پنجشنبه) در آخرین بازی از هفته دوم لیگ برتر باید در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف ملوان بندرانزلی برود؛ آن‌هم در شرایطی‌که آبی‌پوشان پایتخت گام نخست را در فصل جدید با موفقیت برداشتند و موفق شدند در آبادان با بردی 3 گله مقابل صنعت‌نفت، شروعی طوفانی و فراتر از حد انتظار در لیگ بیست‌وسوم داشته باشند. در فاصله کمتر از دو هفته تا پایان کار پنجره نقل‌وانتقالات، همچنان حواشی پیرامون فعالیت نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها ادامه دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، جواد نکونام سرمربی استقلال که امروز (چهارشنبه) در ایفمارک حضور پیدا کرد تا بتواند با گذراندن تست‌های پزشکی، مجوز حضور روی نیمکت استقلال را به‌دست آورد، بعد از پایان تست‌هایش به کمپ ناصر حجازی رفت تا در نشست خبری پیش از دیدار با ملوان بندرانزلی شرکت کند. نکونام در واکنش به حواشی روزهای گذشته، تصمیم گرفت تا به سکوت خود پایان دهد و اظهارات جنجالی را درباره آخرین وضعیت آبی‌پوشان پایتخت داشت و مدعی شد که تیمش در بازار تابستانه خرید جدیدی نخواهد داشت.

با هیچکس مشکل شخصی ندارم اما ...

نکونام در بخش ابتدایی صحبت‌هایش درباره آخرین وضعیت فنی استقلال گفت: «پیشرفت ما با حواشی همراه بود که نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم. در بازی اول بازیکنانم خیلی زحمت کشیدند و توانستیم سه امتیاز را بگیریم. یادمان نمی‌رود و می‌دانم که نباید فریب نتیجه بازی اول را بخوریم. نتیجه‌ای که کسب کردیم نباید باعث غرور شود چون می‌دانیم مشکلاتی داریم که نتوانستیم آنها را حل کنیم. ما می‌دانیم که ملوان تیم خوبی است و واقعا سختکوش است. آنها در حمله خوب کار می‌کنند. بازی قبل را باخته‌اند و بازی فردا برای ما سخت است. ملوان تیم ریشه‌داری است و امیدوارم برابر این تیم خوب کار کنیم».

سرمربی استقلال در واکنش به لیست خرید منتشر شده در فضای مجازی توضیح داد: «درباره لیست خرید ما آقای کریمی زحمت کشیدند و کارشان را انجام دادند و دوست نداشتم در آن زمان تنها بمانم. ما دو بازیکن را در آن زمان از دست دادیم اما آقای کریمی تصمیم گرفتند از تیم جدا شوند. اینگونه نبود که همه لیستم را بخواهم اما لیست را به باشگاه دادم که هر بازیکنی که شد جذب شود. بازیکنان دیگری هم می‌خواستیم. من مشکل شخصی با هیچ‌کس ندارم و برای منافع تیم و باشگاه بزرگ استقلال وظیفه دارم و دعوا می‌کنم و می‌جنگم که بهترین امکانات را داشته باشیم و بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که همه کنار هواداران لذت ببریم».

تصمیم بر این شد بازیکنان پارسال را حفظ کنیم و بازیکن جدید نخریم!

جواد نکونام درباره حواشی به‌وجود آمده و شایعه اختلاف او با علی خطیر گفت: «من مشکل شخصی با هیچ‌کس ندارم اما در کارم با هر تیمی کار کنم وظیفه دارم از منافع تیمم دفاع کنم. تمام این صحبت‌های من به جذب بازیکن ختم می‌شود. با این شرایط که لیگ فرسایشی است ما باید بتوانیم بازیکنان را سر حال و روی فرم نگه داریم. مصدومیت‌ها وجود دارد و قطعا این شرایط سخت است اما در آخرین جلسه که داشتیم بازیکنانی که قرار بود از لیست کنار بگذاریم را گفتیم برگردند».

نکونام با اشاره به سیاست جدید باشگاه در زمینه فعالیت در بازار نقل‌وانتقالات گفت: «چون تصمیم بر این شد که تمام بازیکنان پارسال را نگه داریم و بازیکن جدید نگیریم. اگر هوادار، تیمی در حد قهرمانی می‌خواهد باشگاه باید بازیکن جذب کند اما در جلسه صحبت کردیم که با همین نفرات ادامه دهیم و نمی‌توانیم بازیکن جدید به تیم اضافه کنیم. در بازی اول آرمان رمضانی با دو جلسه تمرین برای ما بازی کرد. همین تیم برای من بهترین تیم است. به بازیکنان هم گفته‌ام و آنها قول دادند و من هم قول می‌دهم که با همه توان تلاش کنیم».

هواداران دوست دارند در این جنگ نابرابر تیم قوی داشته باشیم

سرمربی آبی‌پوشان پایتخت درباره لیست‌های ارائه شده از سوی او توضیح داد: «لیست اولیه من زمان آقای کریمی ارائه شد و در ادامه لیست دیگری زمان آقای خطیر ارائه کردم. لیست من موجود است اما به هر حال باشگاه نمی‌تواند بازیکن جذب کند. من حق داشتم سه بازیکن جدید بخواهم. ما بازیکن تیم ملی امید را گرفتیم که آینده باشگاه استقلال هستند. مدیر باشگاه گفته است اگر چهاردهم بشویم هم از من حمایت می‌کند. با این حال همه هواداران دوست دارند در این جنگ نابرابر تیم قوی داشته باشیم. من تصمیم‌گیر نیستم و و فقط می‌توانم خواسته‌هایم را بگویم. تیمی اگر مدعی قهرمانی باشد تلاش و زحمات بازیکنان خواهد بود و من هیچ نقشی نخواهم داشت و اگر هم این اتفاق رخ ندهد هیچ چیز از ارزش‌های آنها کم نمی‌شود».

جواد نکونام در واکنش به شایعه جذب یک مهاجم باسابقه بازی در لیگ هلند گفت: «بازیکن اگر مورد تایید من باشد و در تهران حضور داشته باشد سر تمرین می‌آید. خودشان گفتند که ما نمی‌توانیم بازیکن جدید بگیریم و به خاطر همین بازیکن عراقی هم از تیم ما جدا شد. از لیستی که من دادم فقط سه بازیکن جذب شده‌اند. در لیستی که من دادم از روز اولی که شروع کردیم زمان آقای حجت کریمی، شاید با 10 بازیکن صحبت کردیم، اما توانستیم دو بازیکن جذب کنیم. ما کلاً سه بازیکن توانستیم جذب کنیم. مهرداد محمدی، آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی که جایگزین بازیکنان خروجی فصل گذشته شدند. اینها بازیکنان باکیفیتی هستند، غیر از آن بازیکنی جذب نشده است».

امیدوارم مجبور نشوم علیه کسی صحبت کنم!

نکونام درباره انتشار خبر مصدومیت آرمین سهرابیان گفت: «اولین نکته این است که خیلی جالب است که خبر این موضوع بیرون آمده است. جای تعجب دارد! در تیم‌هایی که من قبلاً در آن کار کردم تلاش کردیم اخبار و اطلاعات درون تیم باشد و مثل یک خانواده برخورد کنیم. این موضوع به ضرر استقلال است و به تیم ضربه می‌زند. از خبرنگاران و دوستانی که در رسانه هستند خواهش می‌کنم و از طرفداران استقلال  می‌خواهم از اخباری که بیرون می‌آید خوشحال نشوند».

سرمربی استقلال با گلایه از عدم حفظ اخبار محرمانه در داخل باشگاه، توضیح داد: «وقتی خبر مصدومیت بیرون می‌آید، خوب نیست. وقتی بازیکن روز بازی، بازی نکند همه متوجه می‌شوند. این کار درستی نیست. اگر کار درستی باشد خودم اعلام می‌کنم. خودم که مسئول فنی و همه چیز تیم هستم وقتی اعلام نمی‌کنم، بقیه هم نباید اعلام کنند. امیدوارم مجبور نشوم صحبتی علیه کسی داشته باشم که فردا بگویند علیه کسی صحبت کردم!»

در مورد استقلال از ب، بسم الله تا ق صدق الله صحبت می‌کنند!

جواد نکونام درباره آخرین وضعیت استقلال با گلایه از شرایط موجود گفت: «یک زمانی گفتم غرق می‌شویم، حالا که دیگر غرق شده‌ایم! الان که دیگر کشتی قشنگ راحت پایین می‌رود. امیدوارم یک قایق نجاتی به ما برسد و ما را به ساحل برساند. فکر می‌کنم قایق نجات هواداران هستند که حضورشان و وجودشان به ما روحیه می‌دهد تا این شرایط سخت را دنبال کنیم. علاوه بر این قانون، در آینده خواهید دید. من به‌عنوان کسی که سال‌ها فوتبال بازی و در این حوزه کار کردم می‌گویم خیلی از قوانین است که به یک سال نمی‌کشد که عوض می‌شود»>

نکونام با انتقاد شدید از قوانین جدید نقل‌وانتقالات توضیح داد: «شما ببینید در اثر این قانون چند بازیکن فوتبال‌شان نابود می‌شود. چند بازیکن زیر 23 سال، بر اثر بالا رفتن سن و حضور در لیست بزرگسالان، فوتبال‌شان نابود شد. شرایطی شده که سقف قرارداد برای ماست و ما می‌خواهیم رعایت کنیم. این موضوع شرایط را برای استقلال سخت کرده است. ما خودمان می‌خواهیم اولین نفر این قانون باشیم. در مورد هیچ تیمی صحبت نمی‌شود. جالب است مسئول فدراسیون درباره هیچ تیمی صحبت نمی‌کند، اما در مورد استقلال از ب، بسم الله تا ق صدق الله صحبت می‌کنند. همه چیز را از مربی تا بازیکن می‌گوید. خیلی جالب است که در باشگاه ما کسی چیزی نمی‌گوید. شما چه کاره هستید که درباره استقلال صحبت می‌کنید؟»

اهل فوتبال هستم و غرق برد هفته اول نمی‌شوم

سرمربی استقلال علیه رفتار مدیران فدراسیون فوتبال هم موضع گرفت و گفت: «ریز صحبت‌های تیم ما بیرون می‌آید. فلان فرد قراردادش ثبت نشد. فلان بازیکن ایفمارک نرفت. آقایان! بروید به وضعیت فدراسیون رسیدگی کنید. این وضعیت فوتبال ماست. کار استقلال را استقلالی‌ها انجام می‌دهند. پیشکسوتان، بزرگان و مسئولان این تیم انجام می‌دهند. شما دل‌تان به حال استقلال می‌سوزد بروید کار خودتان را انجام بدهید. بروید دنبال تیم ملی کشورمان و برای آن بازی تدارکاتی خوب فراهم کنید که در جام ملت‌ها نتایج خوبی کسب کند. بروید در فوتبال کارهایی کنید که نیاز است. قرارداد بیرون می‌آید، از تیم استقلال است. مربی نمی‌تواند ثبت کند از استقلال بیرون می‌آید. ایفمارک درباره استقلال می‌گوید بعد باشگاه ما هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. هیچ‌کس هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. هوادار می‌بیند و توقع دارد از تیم و باشگاهش دفاع شود».

جواد نکونام با اشاره به پیروزی به‌دست آمده در هفته نخست گفت: «صد هزار مرتبه شکر که بازی هفته اول را با پیروزی پشت سر گذاشتم. البته که خیلی‌ها غرق برد شدند اما فوتبال این‌گونه نیست. من اهل فوتبالم، کارم این است و گمراه نمی‌شوم و غرق این برد نمی‌شوم. وظیفه باشگاه روشن است. چه با برد 10 بر صفر چه با نتیجه 3 بر صفر. کار هر کسی روشن است. وظیفه مربی هم روشن است».

دم آن‌هایی که تیم قوی بستند، گرم!

نکونام در واکنش به عملکرد موفق سایر تیم‌ها در بازار تابستانه پاسخ داد: «آن‌هایی که این کار را انجام دادند، توانستند و تیم قوی‌تری بستند. دم آن‌هایی که تیم قوی بستند گرم، به هواداران و تیم‌شان احترام گذاشتند. گفته بودم ما می‌خواهیم بچه‌ خوب داستان باشیم و وقتی همه خرید می‌کنند ما از پشت ویترین آنها را تماشا می‌کنیم. این اتفاقی است که برای استقلال افتاده است».

سرمربی استقلال درباره احتمال همکاری‌اش در سال دوم با آبی‌ها گفت: «یکسری چیزها را اجازه بدهید باز بماند. اگر در آینده دیدیم شرایط تغییر نمی‌کند و بهتر نمی‌شود بهتر و راحت‌تر می‌شود صحبت کرد. بگذارید درون خودمان آرام باشد».

هنوز فوتبال شروع نشده جریمه آن را می‌بینیم

جواد نکونام درباره عدم حضور تماشاگران در مسابقه فردا گفت: «تمام آرزوی من این بوده است که در حضور هواداران استقلال بازی کنم. اولین روز حضورم در باشگاه استقلال و اولین تمرینم در این تیم جلوی هواداران بوده است. دوست داشتم اولین حضورم در ورزشگاه آزادی و اولین مربیگری‌ام در روز میزبانی استقلال با حضور تماشاگران باشد. با کسانی که این همه مشکل هست، اما واقعاً به خاطر آنها تحمل می‌کنم. وقتی فوتبال بازی می‌کردم هم اینقدر حواشی را در فوتبالم ندیده بودم. به عشق این هواداران و محبتی که از آنها می‌بینم، خستگی‌ام در می‌رود».

نکونام در ادامه صحبت‌هایش درباره عدم حضور هواداران استقلال در ورزشگاه آزادی گفت: «وقتی این همه محبت و علاقه را می‌بینم واقعاً آنها مقابل من با این شرایط بد پادشاه هستند، چون آنها سختی زیادی را تحمل می‌کنند تا سر یک بازی یا تمرین حاضر شوند. این برای من خیلی ارزش دارد، ولی متأسفم که فردا نمی‌توانند بیایند و حضور داشته باشند. این یکی از جرایمی است که فیفا برای تیم‌های خاطی در نظر می‌گیرد. هنوز فوتبال شروع نشده جریمه آن را می‌بینیم. این برای هر تیمی است که هوادارانش حضور نداشته باشند، جریمه است. فارغ از هر نتیجه‌ای، از حضور آنها و بازی در کنار آنها لذت می بردیم، ولی متأسفانه از نعمت حضورشان فردا محروم هستیم».

 تا روزی که هستیم برای موفقیت استقلال باید تلاش کنیم

سرمربی استقلال در واکنش به سوالی که آیا او انتظار ندارد بازیکنان تیمش در زمینه حضور هواداران در ورزشگاه پیگیری کنند، گفت: «انتظار؟ همین که از حق ما دفاع کنند، راضی هستیم. ما انتظار زیادی هم نداریم. وقتی بازیکن ملی هستید و چند سالی در تیم ملی بازی می‌کنید این ارتباط بین فدراسیون و بازیکن بوده است و خواهد بود. خودم هم بازیکن بودم و این ارتباط را داشتم. به این موضوع ایرادی وارد نیست که مشکلات به مسئولان منتقل شود. اگر دخالت بی‌جایی در امور باشگاه استقلال صورت می‌گیرد انتظار ما این است که عکس‌العملی نشان بدهیم و از حق هواداران دفاع شود».

جواد نکونام با اشاره به علاقه‌اش به تیم استقلال در ادامه صحبت‌هایش گفت: «تیم استقلال به‌صورت امانت در دستم است. الان من سرمربی استقلال هستم، دو فردای دیگر می‌روم، اما باید از باشگاه با هم دفاع کنیم. تمام ما در کنار یکدیگر باید از آن دفاع و تا روزی که هستیم برای موفقیت آن باید تلاش کنیم. در ادامه توقعم این است هر کسی مربی، مدیر یا مسئولیتی داشت از این باشگاه دفاع کند. این باشگاه بزرگ است و هواداران زیادی دارد که از حق آنها باید دفاع کرد. این هواداران به عشق این تیم زنده هستند. این هواداران می‌توانند وجه‌ای را به استقلال و ما بدهند که در تمام طول فوتبال‌مان کسب نکردیم. کنار نام استقلال و هواداران می‌توانیم این شخصیت را کسب کنیم».

نکونام در واکنش به آخرین سوال درباره اینکه آیا مجوز حضور مهدی هاشمی‌نسب روی نیمکت استقلال صادر شده یا خیر گفت: «تا الان نمی‌دانیم چه کسی فردا روی نیمکت است یا خیر».

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی