|

اتهام بزرگ پلیس کاتالونیا به رئیس سابق باشگاه بارسلونا

بارتومئو به سو استفاده از بودجه باشگاه بارسلونا متهم شده است.

لینک کوتاه کپی شد

پلیس خودمختار کاتالونیا با ارائه پرونده‌ای قطور به دادستانی، مدعی شد جوزپ ماریا بارتومئو در دوران 7 ساله ریاستش در بارسلونا از بودجه این باشگاه برای مصارف شخصی خود استفاده کرده‌است!

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ مطابق این گزارش، بارتومئو به واسطه رفاقت با رئیس آژانس تبلیغاتی و مارکتینگ آمالگاما، با این شرکت قرارداد امضا کرده تا بتواند از آن به عنوان پوششی قانونی برای پرداخت پول به اشخاص دیگر استفاده کند، قراردادی که از دید مسئول حسابرسی به امور مالی باشگاه هم پنهان شده بود!

بخش زیادی از پول پرداختی به آمالگاما صرف تبلیغات مراسم‌های مختلفی چون کریسمس و توپ طلای مسی شد اما 26 درصد از پرداختی‌ها که در مجموع به 152 هزار یورو می‌رسد، به اشخاصی غیرمرتبط با باشگاه تعلق گرفتند. از این 152 هزار یورو:

  • 43 درصد به شریک پسر بارتومئو که در یک تجارت خانوادگی با یکدیگر همکاری می‌کردند تعلق گرفت.
  • 26 درصد به حساب روزنامه‌نگاری به نام مارشال یورنته واریز شد.
  • مابقی نیز بین دو روزنامه‌نگار دیگر و رئیس شرکت آمالگاما که دوستی صمیمانه‌ای با بارتومئو دارد، تقسیم شد.

پرداخت پول به روزنامه‌نگاران از سوی بارتومئو، با هدف انتشار مطالبی در مدح و ستایش عملکرد او در مطبوعات صورت گرفت؛ حتی بارتومئو در ازای دریافت کمک از سوی روزنامه‌نگاری به نام مارشال یورنته در انتخابات سال 2015 بارسلونا، قول پست رسمی در باشگاه را به او داده بود! اتفاقی که هر چند رخ نداد اما سود بسیار خوبی برای یورنته به همراه داشت.

هرچند بارتومئو هنوز به طور رسمی به فساد مالی متهم نشده‌است اما او به خاطر پرونده بارسا گیت مظنون به شمار رفته و مورد بازجویی قرار می گیرد و اثبات پرونده آمالگاما می‌تواند جرم او را بیش از پیش سنگین کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها