|

ستاره های نقل و انتقالات که هنوز تکلیف شان مشخص نیست

مقصد آینده این ستاره ها در فصل نقل و انتقالات علامت سوال‌های بزرگی در ذهن فوتبال‌دوستان به‌وجود آورده است.

لینک کوتاه کپی شد
چند تن از ستاره‌های فوتبال ایران هنوز تکلیف‌شان برای فصل بعد مشخص نشده و باید به زودی تصمیم نهایی را بگیرند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ آن‌ها هستند تا همچنان بازار نقل‌وانتقالات تب‌وتاب اولیه را داشته باشد. مقصد آن‌ها علامت سوال‌های بزرگی در ذهن فوتبال‌دوستان به‌وجود آورده است. هر لحظه وضعیت‌شان به‌روزرسانی می‌شود و هر آن شایعه و خبری جدید پیرامون‌شان به گوش می‌رسد. با این وجود زمان این ستاره‌ها در حال تمام شدن است و باید هر چه سریع‌تر تصمیم نهایی را اتخاذ کنند. فعلا مروری بر آخرین وضعیت آن‌ها داشته باشیم.

مهدی طارمی: سری‌آ یا لیگ برتر؟

بعد از میلان و منچستریونایتد، حالا اینتر هم به صف مشتریان بزرگ مهدی طارمی اضافه شده است. نزدیک شدن روملو لوکاکو به یوونتوس، ستاره بوشهری تیم ملی ایران را بین گزینه‌های مدنظر نراتزوری قرار داده است. البته که او همان‌قدر که به اینتر نزدیک شده، از هم‌شهری‌اش میلان دور شده است. قرمزمشکی‌ها در صورت قطعی کردن جذب ساموئل چوکووئزه، دیگر جای خالی برای استخدام بازیکن غیراروپایی نخواهند داشت. با این وجود مذاکرات برای به خرید مهدی از پورتو ادامه دارد و البته نباید همه‌چیز را به این سه تیم ختم کرد. گزینه‌ای همانند رم هم می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

شهریار مغانلو: سه‌راهی آقای گل

شهریار مغانلو در سپاهان می‌ماند؟ به پرسپولیس برمی‌گردد؟ بار دیگر لژیونر خواهد شد؟ مشخص نیست. آقای گل لیگ بیست‌ودوم در حال حاضر در اردوی ترکیه طلایی‌پوشان با روحیه بالا شرکت دارد. از طرفی پرسپولیس مشخصا به دنبال جذب اوست و باشگاه اصفهانی حاضر نیست ستاره خود را به رقیب اصلی‌اش واگذار کند. آن‌ها تنها در حالی راضی به فروش شهریار می‌‎شوند که سعید صادقی یا مهدی ترابی به اصفهان بیایند. مغانلو می‌تواند گزینه بازگشت به اروپا را هم داشته باشد اما بازهم مدیران باشگاه سپاهان اعلام کرده‌اند که برای صدور رضایت‌نامه او مبلغ قابل توجهی را می‌خواهند.

سعید عزت‌اللهی: همچنان سه غول فوتبال ایران او را می‌خواهند

قطعا مطلع هستید که فقط 6 ماه از قرارداد سعید عزت‌اللهی و باشگاه وایله دانمارک باقی مانده است. می‌دانید که سه باشگاه پرسپولیس، سپاهان و استقلال مشتاق او هستند و خود سعید همچنان تمایل دارد به حضور در اروپا ادامه دهد. سرخ‌پوشان تهرانی نسبت به 2 تیم دیگر شانس بیشتری برای جذب هافبک میانی تیم ملی داشتند اما آن‌ها برای پرداخت مبلغ رضایت‌نامه این بازیکن نمی‌خواهند هزینه‌ای گزاف داشته باشند و همین مساله باعث شده تا آن‌ها فعلا عقب‌نشینی‌ای تاکتیکی داشته باشند. باید دید نهایتا ستاره اسبق ملوان بعد از چند سال به فوتبال ایران بازمی‌گردد یا خیر.

مهدی قایدی: باشو به استقلال نزدیک شد؟

با وجود ناامیدی ظاهری جواد نکونام، استقلال نسبت به روزهای گذشته به حفظ مهدی قایدی امیدوارتر شده است. باشگاه شباب‌الاهلی می‌خواهد ستاره ایرانی خود را به بالاترین قیمت بفروشد یا به صورت قرضی راهی تیم دیگری کند. شنیده می‌شد الاتحاد کلباء کار انتقال باشو را قطعی کرده اما این خبر تایید نشد. حالا باشگاه استقلال به دنبال این است تا پس از رفتن محبی، دیگر وینگر اثرگذار خود را حفظ کند و به صورت دائمی مهدی را به تهران بیاورد. علی خطیر در صورتی که موفق به انجام این کار شود می‌تواند تا حد زیادی فشار را از روی دوش خود بردارد.

امیر عابدزاده: در انتظار استقلالی شدن؟

عابدزاده در روزهای گذشته مذاکراتی را با جواد نکونام داشته؛ آن‌هم در شرایطی‌که پدرش در دوره فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند، به دنبال دوباره پرسپولیسی کردن امیر بود. یکی از گلرهای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022، پس از سقوط پونفرادینا از این تیم جدا شد و شنیده می‌شود او در کنار پیشنهاد استقلال، مورد توجه چند تیم لالیگا دویی دیگر قرار دارد و گویا قرار است طی روزهای آینده بعد از مذاکره با جواد نکونام، مذاکراتی را هم با مدیران استقلال انجام بدهد.

سامان قدوس: هیچ خبری از سامان نیست!

برگزاری مراسم عروسی‌اش مهم‌ترین و احتمالا آخرین خبری است که از سامان قدوس داریم. او پس از ترک برنتفورد با چند پیشنهاد غیر رسمی مواجه شد که جدی‌ترین‌شان از مالموی سوئد بود. با این وجود پس از آن دیگر خبری درباره آینده کاری سامان به گوش نرسید. او در اردوهای اخیر تیم ملی هم حاضر نشده و حسابی درگیر زندگی شخصی‌اش شده است.

 حسین حسینی: همچنان منتظر استقلال

دیروز (شنبه) در تمرین استقلال حاضر شد و تا این لحظه که این گزارش در حال نوشته شدن است، او منتظر آبی‌پوشان مانده تا تکلیف دروازه‌بان خود را مشخص کنند. کاپیتان پیشین استقلال از تیم‌های آلومینیوم اراک، پیکان و شمس آذر پیشنهاد دارد اما می‌خواهد تا آخرین لحظه برای ماندن در تیم سابقش تلاش کند. البته که هم‌مسیر شدن حسینی و نکونام به نظر اتفاق بعیدی است.

عارف غلامی: شرایطی تقریبا شبیه به حسینی

یکی از پست‌هایی که استقلال شدیدا در آن نیاز به تقویت دارد، پست مدافع میانی است. آن‌ها در حال حاضر تنها آرمین سهرابیان و محمدحسین مرادمند را در این پست در اختیار دارند. عارف غلامی خیلی زود در لیست سیاه جواد نکونام قرار گرفت و شایعه شد که این تصمیم به صورت غیر فوتبالی گرفته شده است. به تازگی علی خطیر در واکنش به سوالی از سوی هواداران، تلویحا اشاره کرد که مشکل مدافع 26 ساله حل شده اما بازهم سرمربی آبی‌پوشان به این نکته اشاره کرده که نیازی به عارف ندارد. حالا غلامی هم در شرایطی تقریبا شبیه به حسینی، منتظر است تا تکلیفش با استقلال روشن شود و سپس به پیشنهاداتی که دارد فکر کند.

اشکان دژاگه: فولاد حتما، استقلال شاید

با وجود اینکه 37 ساله شده اما همچنان در بازار فوتبال ایران مشتری دارد. اشکان دژاگه در ایران نیست ولی باشگاه فولاد به دنبال راضی کردن او جهت ادامه همکاری است و علیرضا منصوریان هم به شدت پیگیر تحقق این ماجراست. از طرفی شنیده می‌شود جواد نکونام نیز نیم‌نگاهی به این بازی‌ساز کهنه‌کار دارد تا در صورت ناکامی در مسیر جذب اولویت‌های خود در پست هافبک تهاجمی به سراغ شاگرد و هم‌تیمی سابقش برود.

محمد نادری: بر سر نخواستنش دعواست!

باورکردنش دشوار است اما محمد نادری توسط سرخابی‌های پایتخت پس زده می‌شود. او انتظار داشت بتواند بعد از بازگشت از ترکیه دوباره پیراهن استقلال را بر تن کند اما ماندن جلالی و سلمانی، جواد نکونام را بر آن داشت تا به مسئولان باشگاه اطلاع دهد علاقه‌ای به جذب محمد نادری ندارد. از طرفی باشگاه پرسپولیس هم علی‌رغم احساس نیاز در سمت چپ خط دفاعی، تمایلی به خرید بازیکن اسبق خود ندارد و یحیی گل‌محمدی توصیه‌ای به رضا درویش در این رابطه نداشته است. باید دید محمد نادری که انتظار می‌رفت جزو مهره‌های مهم فصل نقل‌وانتقالات باشد نهایتا به کدام تیم ملحق خواهد شد.

یاسین سلمانی: یا استقلال یا حاشیه خلیج فارس

ابتدا به پرسپولیس نزدیک شد، سپس در یک‌قدمی استقلال قرار گرفت و حالا به جز تراکتور، از تیم‌های حاشیه خلیج فارس به عنوان دیگر هوادارانش یاد می‌شود. البته که از بین نام‌های ذکر شده باید پرسپولیس را خط بزنیم. سرخ‌پوشان با توجه به بازیکنانی که دارند دیگر تمایلی به خرید یاسین سلمانی ندارند و کاپیتان تیم امید باید بین استقلال (شانس به مراتب بیش‌تری نسبت به تراکتور دارد) و تیم‌های عربی یکی را طی روزهای آینده انتخاب کند.

مسعود شجاعی: ادامه یا خداحافظی؟

مسعود در آستانه 40 سالگی هم علاقه‌مند به ماندن در مستطیل سبز است. او پس از ترک تیم هوادار و عدم امکان بازگشت به نساجی، مشتری دست‌به‌نقدی ندارد و یار دیرینش ساکت الهامی هم او را برای پیوستن به مس رفسنجان انتخاب نکرده است. باید دید کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در لیگ بیست‌سوم هم به فوتبال ادامه می‌دهد یا کفش‌هایش را می‌آویزد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی