|

عقب‌نشینی ناگهانی استقلالی ها از تمدید قرارداد ساپینتو!

حجت کریمی در واکنش به اینکه آیا قرارداد سا پینتو تمدید می‌شود یا خیر گفت: اگر همان شرایط قبل را بپذیرند تمدید می‌کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال اظهارات مبهم و البته جنجالی را درباره آینده کاری «ریکاردو سا پینتو» به زبان آورد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، استقلال فصل 02-1401 را در شرایطی به پایان برد که آبی‌پوشان پایتخت در لیگ برتر ناکام در رسیدن به عنوان قهرمانی بودند و دست‌شان از جام کوتاه ماند و در رتبه سوم جدول کارشان را به پایان بردند. شاگردان ریکاردو سا پینتو امید داشتند تا بتوانند در جام حذفی جبران‌مافات کنند اما شرایط برخلاف انتظار آبی‌ها پیش رفت و شکست در دربی پایتخت در یک ماراتن 120 دقیقه‌ای باعث شد تا آن‌ها نتوانند در جام حذفی هم به عنوان قهرمانی برسند تا سا پینتو از میان 3 جام ممکن، تنها به قهرمانی سوپرجام رسیده باشد.

سرمربی استقلال که امشب رفتارهای جنجالی داشت و با داور مسابقه و البته هواداران پرسپولیس درگیر شد و وقت‌های اضافی را از روی سکوها نظاره کرد، حالا به نظر می‌رسد باید چشم‌انتظار تصمیم کمیته انضباطی باشد؛ البته اگر برای فصل آینده، سا پینتو در جمع آبی‌پوشان پایتخت باقی بماند. سرمربی پرتغالی در اولین روزهای حضورش در استقلال با قراردادی مشروط و 2 ساله به جمع آبی‌پوشان پایتخت پیوست اما در روزهای گذشته با وجود مذاکرات انجام شده میان مدیران باشگاه استقلال و وکیل سا پینتو، بند تمدید قرارداد این سرمربی فعال نشد تا آینده کاری او در استقلال در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

سا پینتو که امید داشت تا پیش از فینال جام حذفی قراردادش رسماً تمدید شود، حالا در شرایطی فصل 02-1401 را به پایان رساند که آینده کاری‌اش در استقلال مشخص نیست و صحبت‌های انجام شده از سوی حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال بعد از شکست آبی‌ها در جام حذفی نشان می‌دهد که آن‌ها برای ادامه همکاری ریکاردو سا پینتو مردد هستند. کریمی با وجود آنکه از عملکرد فنی سا پینتو ابراز رضایت کرد اما به نظر می‌رسد که برای تدمید قرارداد او شروط مهمی را مدنظر دارد.

موقعی آمدم که حتی آب معدنی هم نداشتیم!

حجت کریمی در جمع خبرنگاران بعد از پایان دربی پایتخت گفت: «خوب بازی کردیم. شرمنده هواداران هستیم. در این یکی دو ماهه که آمده‌ام، از وقتی آمدم و در تیم هستم، یک روز آقای طاهری به من زنگ زد و گفت آب معدنی نداریم. موقعی نیامدم که ۷۰۰ میلیارد پول باشد و به قول آقای قربان‌زاده ته دیگ را هم برده بودند».

کریمی با اشاره به پرداختی‌های انجام شده گفت: «با همه شرایطی که داشتیم توکل به خدا کردم و آمدم. تمام بدهی‌های خارجی را پرداخت کردیم و چیزی نمانده است. تمام بدهی‌ها را داده‌ایم و تا اینکه دیروز ۱۵ درصد به بازیکنان هم پرداخت کردیم. شرمنده هواداران هستیم».

به‌خاطر منافع باشگاه موافق شروط «سا پینتو» نیستم!

سرپرست مدیرعاملی استقلال در واکنش به تمدید قرارداد سا پینتو توضیح داد: «راجع به تیم خیلی حرف دارم ولی صبر می‌کنم تا در زمان مناسب صحبت کنم. هفته پیش با وکیل ساپینتو جلسه‌ای در رابطه با تمدید قرارداد گذاشتیم. در قرارداد ساپینتو بندی وجود دارد که برای فصل جدید باید ۷۲۰ هزار یورو به او پرداخت کنیم. مبلغ قرارداد را بالاتر برده بودند و مبالغی خواستند که من به‌خاطر منافع باشگاه قبول نکردم».

حجت کریمی توضیحات بیشتری درباره تمدید قرارداد سرمربی استقلال انجام داد و گفت: «آماده تمدید بودیم ولی مبالغ را بالا برده‌اند. وقتی که به ایران آمدند قراردادی به ارزش ۶۲۰ هزار یورو با یوروی ۳۰ هزار تومانی بستند اما الان با یورو ۶۰ هزار تومانی مبلغ را بالا برده‌اند که من اگر قبول می‌کردم یک استراماچونی دیگر برای باشگاه ایجاد می‌شد. طبق بند قرارداد افزایش مبلغ قرارداد او خلاف بود، ضمن اینکه می‌خواستند مدت زمان آن را سه سال ببندند که بنده قبول نکردم تا باز هم مشکلات استراماچونی تکرار نشود».

«یامگا» پول نمی‌خواست، تا برود 2 میلیون دلار شکایت کند

کریمی از مشکل به‌وجود آمده برای کوین یامگا هم پرده برداشت و گفت: «همه می‌دانیم که با شرایط کنونی، ما در پرداخت‌ها به بازیکنان خارجی همیشه مشکل داریم.در رابطه با ۱۸۰ هزار یوروی یامگا، باید بگویم که او نمی‌خواست پول را بگیرد و تصمیم خود را برای فسخ قرارداد گرفته بود، چرا که ۴۵ روز پیش به باشگاه هشدار داده بود و من در آن زمان نبودم. تا ساعت ۷ شب بانک را نگه داشتم تا پول را به او پرداخت کنیم».

سرپرست مدیرعاملی استقلال در توضیح بیشتر شرایط یامگا توضیح داد: «تا الان ساکت بودم و الان می‌خواهم صحبت کنم. دو روز به من اعلام کردند که وکیل یامگا می‌گوید پاسپورت این بازیکن را بدهید تا برود. بنده در دو روز ۱۸۰ هزار یورو آماده کردم تا بدهی را به او پرداخت کنیم. تا شب التماس می‌کردم که پولش را بگیرد. متاسفانه به آن‌ها آموزش داده‌ند و اگر یامگا می‌رفت، باید به او دو میلیون دلار می‌دادیم که بنده منت کشیدم تا آن پول را بگیرد».

حجت کریمی در واکنش به اینکه آیا قرارداد سا پینتو تمدید می‌شود یا خیر گفت: «من از او راضی هستم. قرارداد از قبل وجود دارد و ما نمی‌توانیم قرارداد را تغییر دهیم. اگر همان شرایط قبل را بپذیرند تمدید می‌کنیم».

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها