|

مربی مشهور یونایی جانشین احتمالی امیر در گل گهر!

به نظر در لیگ بیست و سوم شاهد حضور یک مربی یونانی باتجربه روی نیمکت گل‌گهر هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

مدیران باشگاه گل‌گهر سیرجان از چند ماه قبل و با جدایی امیر قلعه‌نویی با چالش‌هایی روی نیمکت خود مواجه شدند. آن‌ها بعد از حضور قلعه‌نویی در راس کادرفنی تیم ملی، سعید الهویی دستیار او را به عنوان سرمربی موقت انتخاب کردند و تا پایان فصل به ترکیب کادرفنی خود دست نزدند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ورزش سه؛ حالا با پایان فصل و با توجه به حضور دائمی الهویی کنار قلعه‌نویی در تیم ملی، مدیران باشگاه سیرجانی به دنبال یک سرمربی جدید برای تیم خود در لیگ بیست وسوم هستند.

همانطور که در رسانه‌ها هم اعلام شده، اولویت اصلی مدیران گل‌گهر برای انتخاب سرمربی جدیدروی مربیان خارجی است و در این رابطه مذاکرات متعددی نیز با برخی چهره‌های مربیگری در فوتبال اروپا انجام شده است. اگرچه نام‌هایی در برخی رسانه‌ها به عنوان سرمربی بعدی گل‌گهر مطرح شده، اما بر اساس کسب اطلاع خبرنگار ما اصلی‌ترین گزینه باشگاه سیرجانی برای سپردن نیمکت خود به او یک مربی باتجربه یونانی است.

مدیران گل‌گهر در روز‌های گذشته مذاکرات خود را با یک مربی سرشناس یونانی شروع کرده‌اند؛ ماریوس اوزونیدوس مربی ۵۴ ساله‌ای است که با کوله‌باری از تجربه و چندین قهرمانی در کشور خود با سیرجانی‌ها به توافقات اولیه رسیده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به زودی برای عقد قرارداد و معارفه راهی ایران خواهد شد.

در فوتبال ایران مربیان خارجی متعددی در سالیان گذشته حضور یافتند، اما یونانی‌ها تعدادشان بسیاراندک بوده است. اوزونیدوس در صورتی که انتقالش به گل‌گهر قطعی شود، دومین یونانی خواهد بود که روی نیمکت یک تیم ایرانی می‌نشیند. در سال‌های نه چندان دور یوانیس توپالیدیس اولین مربی یونانی لقب گرفت که به ایران آمد و بعد از یک دوره دستیاری به عنوان سرمربی تیم منحل شده راه‌آهن مدتی کار کرد.

گزینه اصلی گل‌گهر بهتر بشناسید

اوزونیدوس مربی ۵۴ ساله‌ای است که از سال ۲۰۰۴ تا همین چند هفته قبل به صورت مداوم به مربیگری در تیم‌های مختلف پرداخته و جالب است که هیچ‌وقت بیکار نبوده است. او در دوران بازی یکی از ملی‌پوشان سرشناس فوتبال یونان بود. اوزونیدوس که در پست فوروارد توپ می‌زد، در تیم‌های بزرگی بازی کرده و ۴۹ بازی ملی و ۴ گل برای تیم ملی یونان در کارنامه‌اش ثبت شده است.

این یونانی باسابقه چندی قبل از آنکه تیم ملی یونان به عنوان قهرمانی در یورو ۲۰۰۴ برسد، در ۳۶ سالگی از فوتبال خداحافظی کرده، در حالی که می‌توانست به کار خود ادامه بدهد و شیرین‌ترین قهرمانی اروپایی یونان در فوتبال را به دست بیاورد.

سرمربی مد نظر گل‌گهر سیرجان در تیم‌های بزرگ فوتبال یونان به عنوان سرمربی کار کرده و افتخارات مهمی را نیز به دست آورده است. او در پاناتینایکوس، آ. ا. ک آتن، آپوئل و ... که تیم‌های مطرح یونان هستند و همچنین در لیگ رومانی سرمربی بوده و چند عنوان قهرمانی در کارنامه‌اش به عنوان سرمربی دیده می‌شود.

دو سال آخر سرمربیگری اوزونیدوس در خاورمیانه سپری شده، جایی که او هدایت الفیصلی عربستان را برعهده داشته و در لیگ قهرمانان آسیا نیز سابقه نشستن روی نیمکت دارد.

اوزونیدوس، ایرانی‌ها را می‌شناسد

مربی‌ای که احتمالا در روز‌های آینده با حضور در ایران هدایت گل‌گهر را برعهده خواهد گرفت، سابقه همکاری با بازیکنان ایرانی را هم دارد. کریم انصاری‌فرد و مسعود شجاعی در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ لیگ یونان در تیم پانینیوس شاگرد اوزونیدوس بودند و جزو مهره‌های موثر تیم او محسوب می‌شدند. 

همچنین سال گذشته اوزونیدوس به عنوان سرمربی الفیصلی عربستان مقابل فولاد ایران با هدایت جواد نکونام در یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت. آن مسابقه را فولاد با نتیجه یک بر صفر برد تا مربی یونانی و تیم سعودی از صعود به مراحل بالاتر بازبمانند.

یک خارجی جدید و جذاب در لیگ برتر

حضور یک سرمربی خارجی دیگر در فوتبال ایران می‌تواند به جذابیت‌های لیگ برتر اضافه کند. اوزونیدوس با مدیران گل‌گهر توافقات اولیه را به دست آورده و فقط باید برسر برخی جزییات به تفاهم برسند. باید دید طی روز‌های آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و این مربی هدایت گل‌گهر را برعهده خواهدگرفت یا نه. مربی‌ای که در صورت حضور در ایران دومین سرمربی خارجی تاریخ گل‌گهر بعد از وینکو بگوویچ (که با این تیم به لیگ برتر صعود کرد) محسوب خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها