|

گریه های لژیونر ملی پوش برای زلزله وحشتناک ترکیه؛ نمی‌دانم چطور زنده ماندم!

پس از ساعت‌ها تلاش علی قلی‌زاده به صورت کوتاه پاسخ سؤالات یک خبرنگار ایرانی را داد.

لینک کوتاه کپی شد

تیم فوتبال کاسیم پاشا در شرایطی به شهر هاتای رفته بود که روز گذشته بازی خود را با تیم فوتبال این شهر برگزار کرد، اما ساعاتی بعد از اولین مسابقه علی قلی‌زاده در ترکیه با فاجعه انسانی در این کشور همراه شد. شهر هاتای نزدیک به مرکز زلزله مهیب و ترسناک ترکیه گزارش شده و می‌شود گفت این شهر با خاک یکسان شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از  ورزش سه؛ علی قلی‌زاده و هم‌تیمی‌هایش برای مسابقه در این شهر به سر می‌بردند که به دلیل سازه جدید و مقاومش مقابل زلزله شدید ترکیه مقاومت کرده و فرو نریخته است، اما به گفته او، تمام ساختمان‌های اطراف هتل فرو ریخته و افراد بسیار زیادی زیر آوار مانده‌اند.

وقتی از علی قلی‌زاده خواستیم با ویدیویی خبر سلامتی‌اش را به هواداران فوتبال ایران بدهد، او با صدای گرفته و لحنی که پر از بغض بود، گفت: «به هیچ وجه الان نمی‌توانم این کار را انجام بدهم و تا می‌خواهم صحبت کنم، گریه‌ام می‌گیرد. اصلا نمی‌دانم چطور زنده ماندم. واقعا وحشتناک بود و تجربه خیلی تلخی بود. امیدوارم خدا به مردم رحم کند.»

1798954

قلی‌زاده در ادامه گفت: «حتما ویدیوی ولکان را دیده‌اید. ما با آنها بازی داشتیم. این شهر بیشترین آسیب را در زلزله دیده است. این زلزله چیزی بود که هیچکس تصورش را نمی‌کرد. همه به در و دیوار خوردیم و با زحمت خودمان را به بیرون محوطه هتل رساندیم. درحالی‌که ساختمان‌های اطراف فرو می‌ریخت. یک چیز آخر الزمانی بود و من نمی‌توانم آن را با کلمات توصیف کنم.»

بنا بر آنچه که قلی‌زاده می‌گوید، باشگاه کاسیم‌پاشا به سرعت بازیکنان خود را با پرواز اختصاصی به استانبول بازگردانده و بازیکنان تنها موفق شدند با اتوبوس تیم و بدون وسایلی که با خود به اتاق‌های هتل برده بودند، از این شهر خارج شوند. با این حال دل او پیش مردم آسیب‌دیده‌ای است که دچار صدمه شدید در زلزله 7/8 ریشتری ترکیه شدند. قلی‌زاده گفت: «دو یا سه بار زمین لرزید و همه ما به در و دیوار خوردیم. خود من از ناحیه دنده مصدوم شدم و اصلا نمی‌‍‎دانم چطور زنده ماندیم. خدا واقعا به ما رحم کرد که ساختمان هتلی که در آن بودیم فرو نریخت.»

او با آرزوی سلامتی برای مردم ایران می‌گوید: «من از همین جا به آسیب‌دیدگان زلزله خوی هم تسلیت می‌گویم و امیدوارم مقامات هرچه سریع‌تر به داد مردم برسند. در اینجا هم وضعیت واقعا عجیب و غریب است. احتیاج شدید به امداد در همه مناطق زلزله‌زده وجود دارد و امیدوارم همه کنار هم این فاجعه را پشت سر بگذاریم.»

قلی‌زاده ضمن تشکر از هواداران فوتبال ایران بودند، گفت: «خانواده و همه دوستانم از صبح پیگیر حال من بودند و من به خاطر شرایط نمی‌توانستم پاسخ خیلی‌ها را بدهم، اما از طریق "ورزش سه" سلامتی‌ام را به همه اعلام می‌کنم و باز هم امیدوارم این زلزله شدید با کمترین تلفات به پایان برسد.»

صحبت‌های ما با علی قلی‌زاده همین‌جا به پایان رسید تا او شاید بعدها بخواهد در یک ویدیو جزئیات ماجرا را توضیح بدهد، ولی این ستاره ملی‌پوش لحظات بسیار سختی را پشت سر گذاشت. بازیکنی که از بلژیک به ترکیه رفته و روز گذشته در اولین بازی با کاسیم پاشا شرکت کرد، اما حالا مسابقات سوپرلیگ ترکیه هم لغو شده‌اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها