|

قرارداد ساپینتو با استقلال لو رفت!

سرمربی تیم استقلال برای دو فصل حضور در این تیم یک میلیون و سیصد و بیست هزار یورو دستمزد می گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال سال ها در کسب قهرمانی لیگ برتر ناکام بود و در این سال ها پرسپولیس بیشترین عنوان قهرمانی را مال خود کرد. اتفاقی که حسابی روی اعصاب هواداران استقلال رفته بود و آن ها موفقیت و قهرمانی های رقیب دیرینه و سنتی را برنمی تابیدند. فصل قبل اما سال متفاوتی برای آبی ها بود. آجرلو مدیرعامل استقلال شد ، فرهاد مجیدی خودش تیم را بست و ستاره های خوبی هم جذب این تیم شدند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبر ورزشی؛ استقلال فصل قبل را از همان ابتدا با قدرت شروع کرد و در پایان فصل هم موفق شد مقتدرانه و بدون شکست قهرمان لیگ شود و جام قهرمانی را از پرسپولیس پس بگیرد. با این حال تیم قهرمان در این فصل دچار تغییرات زیادی شد. فرهاد مجیدی در اقدامی عجیب از استقلال جدا شد و به فوتبال امارات رفت. رفتنی که هنوز خیلی ها دلیل اصلی آن را نمی دانند و خود فرهاد هم تا امروز هیچ حرفی در مورد آن نزده است.

استقلال که نیاز فوری به جذب مربی داشت، بعد از منتفی شدن حضور چند مربی ایرانی در این تیم ، راه چاره را در جذب مربی خارجی یافت و در نهایت هم ستاره سابق اسپورتینگ لیسبون و تیم ملی پرتغال هدایت آبی های پایتخت را در دست گرفت. جواد نکونام پیشنهاد استقلال را نپذیرفت، انتخاب رضا عنایتی با فشار هواداران منتفی شد و الکس نوری هم بخاطر مسائل مالی با آن‌ها به توافق نرسید.

ریکاردو ساپینتو، درحالی هدایت استقلال را در این فصل به عهده گرفت که این مربی رزومه‌ای طولانی در کشورهای مختلف دارد، اما موفقیت‌هایش، انگشت‌شمار بودند. سرمربی استقلال در ۵ تیم آخرش، بیشتر از چند ماه دوام نیاورده و استقلالی‌ها و البته خود ریکاردو امیدوارند، سرنوشتی متفاوت در ایران داشته باشد و تا پایان قراردادش در جمع آبی های پایتخت بماند. ساپینتو فصل را با شکست آغاز کرد تا رویای آبی ها برای تکرار رکورد منحصر به فرد سال قبل در همان بازی نخست از بین برود.

تیم ساپینتو فوتبال بدی بازی نمی کند ولی چند شکست دیگر و البته کسب چند تساوی ناامید کننده باعث شد تا این تیم در حال حاضر در رتبه سوم جدول قرار بگیرد. هرچند آبی ها فاصله زیادی با صدرجدول ندارند ولی هواداران این تیم به دلیل نتایج پرنوسان تیمشان نمی توانند قاطعانه از قهرمانی در این فصل حرف بزنند.

قرارداد ساپینتو با استقلال ۲ ساله است. سرمربی پرتغالی برای این فصل قراردادی ۶۰۰ هزار یورویی با استقلال بسته و برای فصل آینده مبلغ قرارداد ساپینتو با استقلال به ۷۲۰ هزار یورو می رسد. در قرارداد ساپینتو و استقلال آپشن های مختلفی هم وجود دارد. مثلا یکی از آپشن های عجیب قرارداد او این است که به ازای هر برد باشگاه استقلال باید مبلغ هزار و پانصد یورو به ساپینتو پرداخت کند.

همچنین در صورت رضایت مدیرعامل هم ۱۰۰ هزار یورو به قرارداد ریکاردو اضافه خواهد شد. بندی که به عجیب ترین شکل ممکن در اکثر قراردادهای استقلالی ها در این فصل وجود دارد و تیم مدیریت قبلی استقلال در قراردادها گنجانده است. ساپینتو برای قهرمان کردن استقلال در سوپرجام مبلغ ۱۵ هزار یورو پاداش دریافت کرده است. همچنین در صورت قهرمانی در جام حذفی ۵۰ و قهرمانی در لیگ برتر ۱۰۰ هزار یورو پاداش خواهد گرفت.

لازم به ذکر است مبلغ یک میلیون و سیصد و بیست هزار یورویی اصل قرارداد ساپینتو برای دو فصل برای شخص او است و قرارداد دستیاران او جدای این پول به خودشان پرداخت خواهد شد.

طی چند وقت اخیر موضوع قراردادهای استقلالی ها در این فصل به سوژه اصلی این باشگاه و اهالی فوتبال تبدیل شده و سوالات زیادی را در ذهن فوتبالی ها بدون پاسخ گذاشته است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها