|

دیدار دوباره حسن یزدانی و تیلور آمریکایی؟

تیم کشتی آزاد کشورمان با ۶کشتی‌گیر عازم کرواسی شد و حسن یزدانی هم با اهداف خاصی در این رقابت‌ها حضور دارد.

لینک کوتاه کپی شد

ترکیب تیم منتخب کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های رنکینگ زاگرب کرواسی اعلام شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از همشهری؛ در ترکیب ۶نفره تیم ایران نام حسن یزدانی هم دیده می‌شود که قرار است بعد از نایب‌قهرمانی جهان در سال۲۰۲۲ در یک مسابقه رسمی برون‌مرزی شرکت کند. این رقابت‌ها قرار است ۱۲ تا ۱۶بهمن ماه برگزار شود.

۶کشتی‌گیر در راه زاگرب

حسن یزدانی، امیرحسین زارع، یونس امامی، رضا اطری، امیرعلی آذرپیرا و علی سوادکوهی ۶کشتی‌گیر منتخب پژمان درستکار هستند که قرار است در کرواسی روی تشک بروند. به‌نظر این اقدام سرمربی تیم ملی جهت ارتقای جایگاه کشتی‌گیران در رنکینگ و محک زدن برخی از آن‌ها باشد. پیش‌تر کادر فنی تیم ملی اعلام کرده بود امیرعلی آذرپیرا و علی سوادکوهی به‌دلیل عملکرد قابل‌قبول در مسابقات جام‌جهانی کشتی از حضور در مسابقات قهرمانی کشور معاف هستند. طبق چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نخستین مرحله انتخابی تیم ملی، مسابقات قهرمانی کشور خواهد بود که ۲۸ تا ۳۰دی‌ماه در سالن شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد. نفرات اول این مسابقات راهی مسابقات قهرمانی آسیا خواهند شد.

برنامه‌ریزی برای رویارویی یزدانی و تیلور در فینال

حسن یزدانی شناخته‌شده‌ترین چهره بین نفرات اعزامی به کرواسی است. یزدانی در مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی صربستان برگزار شد در یک کشتی دور از انتظار مقابل تیلور شکست خورد تا چهارمین شکستش در مقابل این آمریکایی را تجربه کرده باشد. یزدانی به این دلیل که طلای مسابقات جهانی را از دست داد طبق چرخه انتخابی تیم ملی باید کارش را برای کسب دوبنده تیم ملی از جام تختی آغاز کند. البته او تا قبل از پایان سال هم باید در یک مسابقه برون‌مرزی به روی تشک برود. پیش‌تر شنیده می‌شد که یزدانی قرار است در کرواسی کشتی بگیرد که این خبر روز گذشته رسما اعلام شد. مسابقات رنکینگ کرواسی با ۲کیلوگرم ارفاق وزن برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه این رقابت‌ها نزدیک به سال نوی میلادی است حضور دیوید تیلور آمریکایی در این رویداد بعید به‌نظر می‌رسد. هر چند دلیل حضور یزدانی در این رقابت‌ها اعلام نشده، ولی به‌نظر کادر فنی قصد دارد جایگاه یزدانی را تا رده اول و دوم ارتقا دهد.

هم‌اکنون یزدانی در رده چهارم و تیلور در رده سوم قرار دارند. ولی با توجه به اینکه تیلور در مسابقات رنکینگ‌دار آینده حضور خواهد داشت و جایگاهش نیز ارتقا پیدا خواهد کرد، امکان اینکه در مسابقات جهانی آینده قبل از فینال با یزدانی روبه‌رو شود وجود دارد. به همین دلیل به‌نظر می‌رسد کادر فنی برنامه دارد با ارتقای جایگاه یزدانی، ملی‌پوش کشورمان تا فینال با تیلور روبه‌رو نشود. این ۲کشتی‌گیر ۴بار در مسابقات جهانی با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که تنها یک‌بار آن قبل از مرحله فینال بوده است. در مسابقات جهانی۲۰۱۸ مجارستان بود که تیلور در دور اول موفق شد یزدانی را شکست دهد. نخستین شکست یزدانی در مقابل تیلور در مسابقات جام‌جهانی کرمانشاه در سال۲۰۱۶ رقم خورد.

مزد بردن جردن باروز

امیرحسین زارع، یونس امامی، رضا اطری، امیرعلی آذرپیرا و علی سوادکوهی ۵کشتی‌گیر دیگر هستند که قرار است در کرواسی کشتی بگیرند. زارع، امامی و اطری در مسابقات جهانی صربستان هم عضو تیم ملی بودند و صاحب مدال شدند. هر ۳کشتی‌گیر در لیگ پادوبنی که در قرقیزستان برگزار شد کشتی گرفتند و حالا قرار است در مسابقات رنکینگ کرواسی روی تشک بروند. امیرعلی آذرپیرا و علی سوادکوهی در جام‌جهانی برای ایران کشتی گرفتند. آذرپیرا در مسابقات جوانان جهان و امید‌های جهان هم صاحب مدال شد و شاید به همین دلیل کادر فنی ترجیح داده این کشتی‌گیر ۹۷کیلوگرمی را از شرکت در مسابقات کشوری معاف کند و در مسابقات رنکینگ محک بزند. علی سوادکوهی هم در مسابقات جام‌جهانی موفق شد جردن باروز آمریکایی را شکست دهد. سوادکوهی معمولا در تک‌کشتی عملکرد بهتری دارد و به‌نظر کادر فنی در تلاش است این ایراد را در کشتی سوادکوهی برطرف کند تا این کشتی‌گیر یکی از شانس‌های کسب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی۲۰۲۳ باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها