|

صحبت های جنجالی سرمربی اسپانیایی تراکتور علیه زیدان!

سرمربی تازه وارد تیم تراکتور یک چهره خاص در اسپانیاست که به واسطه اعتراض به نحوه مربیگری زیدان در رئال شناخته شده است.

لینک کوتاه کپی شد

مسئولان باشگاه تراکتور بعد از کش وقوس های فراوان سرانجام پاکو خمس سرمربی باتجربه اسپانیایی را به عنوان نفر اول کادرفنی خود و جایگزین قربان بردیف انتخاب و معرفی کردند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ بدون شک حضور خمس به عنوان یک مربی باتجربه که در تیم های لالیگایی کار کرده در لیگ برتر ایران می‌تواند بر جذابیت های مسابقات بیفزاید.

سرمربی ای که روی نیمکت چند تیم لالیگایی در سالیان متمادی نشسته،‌ تا چند ماه قبل هدایت ایبیزا را در اسپانیا برعهده داشت و حالا در چالشی جدید به ایران آمده و قرار است هدایت سرخ‌پوشان تبریزی را در دستور کار قرار بدهد.

خمس به واسطه سال‌ها کار در لالیگای اسپانیا اتفاقات متعددی را در این عرصه تجربه کرده است. او که در دو مقطع(2012 تا 2016 و 2019 تا 2020) هدایت رایو وایکانو را برعهده داشت، چالش هایی را با برخی مربیان بزرگ داشت که مهم‌ترین آنها به زین‌الدین زیدان برمی‌گردد.

مربی 52 ساله اسپانیایی  در سال 2014 و زمانی که زین‌الدین زیدان به عنوان دستیار کارلو آنچلوتی در رئال کار می‌کرد با اسطوره فرانسوی‌ها درگیری لفظی و رسانه‌ای پیدا کرد. در آن مقطع زیدان بدون دریافت مدرک مربیگری روی نیمکت رئال می‌نشست و به همین دلیل پاکو قبل از بازی رایو - رئال مادرید در نشست خبری به نداشتن مدرک مربیگری توسط زیدان انتقاد کرد و گفت:‌« او را همکار خودم نمی دانم چون مدرک ندارد. این شرم‌آور است. نمی دانم که وقتی در اسپانیا می توانی بدون مدرک، مربیگری کنی من را مجبور کردند تا وقتم را بگذارم و مدرک بگیرم.»

جالب اینکه در آن دوران زیدان واکنش مستقیمی به خمس نداشت اما این جملات را بر زبان آورد:‌«می‌دانم حسودانی در اسپانیا هستند».

سپس و در مصاحبه‌های بعدی وقتی از کارلو آنچلوتی سرمربی وقت رئال مادرید در این باره سئوال شد او گفت: ‌«پاکو زیاد حرف می زند!» 

خمس بعدها در این باره گفت: هرگز به کیفیت مربیگری زیدان شکی نداشتم. فقط گفتم که بر اساس قوانین آن زمان اسپانیا، زیدان نمی تواند مربیگری کند. فدراسیون محرومش کرد و دادگاه عالی ورزش این محکومیت را لغو کرد. در آن زمان فدراسیون باید خواستار اعتصاب مربیان می شد چون اعتبارشان را از دست دادند. رئال مادرید تیم قدرتمندی است، از قدرتش استفاده کرد. خیلی از همکارانم دهانشان را بستند و چیزی نگفتند.

بعد از این جنجال، زیدان و پاکو دو بار به مصاف هم رفتند که هر دو بار زیزو برنده شد. 5 سال بعد اما در حالی که زیدان مدرک مربیگری اش را گرفته بود و اینبار در قامت سرمربی رئال مشغول جمع کردن افتخارات متعدد شده بود، دوباره با خمس به عنوان سرمربی وایکانو روبه رو شد. جالب اینکه اگر رئال در آن بازی وایکانو را شکست می‌داد سقوط این تیم به دسته پایین‌تر را قطعی می‌کرد اما موفق به برد نشد .

این مربی که ظاهرا با قیمتی مناسب در راه تبریز است تا کار را در دست بگیرد شاید در مصاحبه با خبرنگاران بیشتر در این باره حرف بزند.

چهره ناراحت زیدان به عنوان سرمربی رئال بعد از شکست مقابل رایووایکانو با هدایت خمس در سال 2019

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها