|

خطر ریزش ورزشگاه آزادی جدی است!

مدیر سابق ورزشگاه آزادی نسبت به شکستگی سکوهای 69 زون این ورزشگاه هشدار داد.

لینک کوتاه کپی شد

موضوع شکستگی سکوهای ورزشگاه آزادی و احتمال ریزش این ورزشگاه از مدت‌ها قبل با انتشار برخی تصاویر در فضای مجازی دست به دست شد. در این خصوص وزیر ورزش و جوانان و برخی دیگر از مسئولان ورزش کشور واکنش هایی داشتند و اعلام کردند که خطر جدی وجود ندارد و اقدامات لازم صورت گرفته تا مقاوم سازی ورزشگاه به طور کامل انجام شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ حالا اما در حالی که تصور می‌شد مساله نگران کننده ای درباره عدم ایمنی سکوهای آزادی وجود ندارد، مدیر برکنار شده این ورزشگاه نسبت به وارد شدن آسیب جدی به سکوها هشدار داد.

احمد مددی که بعد از دیدار پرسپولیس و تراکتور از سوی مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز از سمت مدیریت ورزشگاه آزادی برکنار شد، در بخشی از گفت و گوی خود با برنامه فوتبال برتر به موضوع خطرناک شکستگی سکوهای آزادی اشاره کرد و صحبت‌های نگران کننده ای را بر زبان آورد.

او در این خصوص گفت: «ما در آزادی در برخی زون‌ها با پدیده شکست سکوها مواجه هستیم. این متفاوت از سازه است. به دلیل اینکه عمر ورزشگاه 50 سال است در برابر سرما و گرما و باران و برف سکوها با شکست مواجه شده است. زیر این سکوها عمق وجود دارد و احتمال حادثه و آسیب هست.»

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مقاوم سازی سکوها گفت: «با پیگیری های یکسال ما 3 زون مقاوم سازی شده است. 69 زون شکسته و آسیب دیده باقی مانده که برای 15 زون مناقصه برگزار کردند تا پیمانکار بیاید و کار مقاوم سازی را شروع کند. این کارها باعث می‌شود ورزشگاه آزادی را پویا وزنده نگه داریم.»

مدیر پیشین ورزشگاه آزادی ادامه داد: «ورزشگاه های بزرگ دیگر هر 25 تا 30 سال یک بازسازی شده است. نه فقط سکوها، بلکه در عایق بندی و تاسیسات و ... انجام شده است. 50 سال است برای آزادی کاری نشده است. ما درباره یک موجود 50 ساله صحبت می‌کنیم.»

مددی در پایان افزود: «برخی هنوز باور ندارند سکوها در آستانه ریزش است. خیلی عجیب است. برخی ها می گویند شیطنت است و مشکلی وجود ندارد. مگر می‌شود به مردم دروغ گفت؟»

این صحبت های تکان دهنده مددی، یک نگرانی بزرگ را به وجود می‌آورد. ورزشگاه آزادی میزبان دیدارهای استقلال و پرسپولیس و همچنین تیم ملی فوتبال ایران است. اگر اتفاقی در این ورزشگاه رخ بدهد، قطعا می‌تواند شبیه به یک فاجعه باشد. به همین خاطر مدیریت شرکت توسعه و تجهیز و همچنین مدیر جدید ورزشگاه آزادی بایدهرچه سریع‌تر در این خصوص اقدامات لازم را انجام بدهند و برای ایمن‌سازی سکوهای ورزشگاه پیر پایتخت تلاش کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی