|

جام طلایی پرید؛ اولین رقیب دفاع پرسپولیس را شکست داد!

خط دفاعی تیم پرسپولیس در چند بازی‌ اخیر، فاصله زیادی با عملکرد کم اشتباه اولیل فصل داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس این هفته اولین شکست فصل را، در خانه و مقابل تراکتور تجربه کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ بازی که پرسپولیسی‌ها، عملکرد خوبی در دفاع نداشتند و بارها، حریف‌شان را در موقعیت گلزنی قرار دادند. اقتدار خط دفاعی پرسپولیس نسبت به هفته‌های ابتدایی، کمتر شده و آمار گل‌های خورده‌شان هم افزایش داشته است. موضوعی که می‌تواند مهمترین تهدید تیم یحیی گل‌محمدی برای نگه داشتن صدر جدول باشد.

3 بازی بدون کلین شیت

پرسپولیس که تا هفته چهارم لیگ برتر هیچ گلی نخورده بود، در 3 بازی اخیر نتوانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد. در بازی پرسپولیس و هوادار، سرخپوشان عملکرد خوبی در دفاع داشتند اما دقایق پایانی، با یک پنالتی اولین گل فصل را خوردند. هفته پیش در مسجدسلیمان، پرسپولیسی‌ها هم گل خوردند و هم موقعیت‌های دیگری به حریف دادند. این هفته هم تراکتور، یک بار تیرک دروازه را لرزاند و یک بار هم توانست به پرسپولیس گل بزند. آن‌ها با همین 3 گل خورده، عنوان بهترین خط دفاعی لیگ که از هفته ابتدایی در اختیارشان بود را به فولاد واگذار کردند. فولاد البته یک بازی کمتر از پرسپولیس دارد.

دست پایین مقابل رقبا

پرسپولیس در روزهای اوج، معمولا از حریفانش عقب نمی‌افتد. اتفاقی که این فصل، 2 بار برای آن‌ها افتاده است. پرسپولیس هفته پیش و در بازی با نفت مسجدسلیمان، گل اول را از حریف خورد. آن‌ها خوش شانس بودند که نیمه اول، با اختلاف بیشتری به رختکن نرفتند. نیمه دوم، پرسپولیس بازی را برگرداند و با 2 گل یورگن لوکادیا برنده شد. این هفته، پرسپولیس خیلی دیرتر از حریف گل خورد و فرصت زیادی برای جبران نداشت. محمد عباس‌زاده، دقیقه 75 دروازه پرسپولیس را باز کرد و همین گل در کنار پنالتی از دست رفته مهدی ترابی، برای شکست پرسپولیس کافی بودند. پرسپولیس 2 هفته پیاپی، از حریفش عقب افتاده و این نمی‌تواند خبر خوبی برای گل‌محمدی باشد.

امیدواری رقبا

پرسپولیس در 3 بازی ابتدایی فصل روبروی ذوب آهن، فولاد و آلومینیوم اراک قرار گرفت. بر اساس آمار متریکا، هیچکدام از حریفان پرسپولیس نتوانستند امید گل بیشتر از 0.5 مقابل آن‌ها داشته باشند. از هفته چهارم، اوضاع تغییر کرد و فقط نفت مسجدسلیمان، امید گل بالایی مقابل سرخپوشان به دست نیاورد. صنعت نفت امید گل 1.13 را داشت، امید گل هوادار 0.77 بود و این هفته، تراکتور با امید گل 1.77 بهترین آمار را بین حریفان پرسپولیس ثبت کرد. موضوعی که نشان می‌دهد بالا رفتن آمار گل‌های خورده سرخپوشان، اتفاقی نبوده است. پرسپولیسی‌ها نسبت به هفته‌های ابتدایی، موقعیت‌های بیشتری به حریف می‌دهند و برای رسیدن به قهرمانی، باید بتوانند سد محکم دفاعی‌شان را بازسازی کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها