|

فرمول یحیی برای خط دفاعی پرسپولیس

خط دفاعی پرسپولیس در فصل جاری عملکرد فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم فوتبال پرسپولیس تا پایان هفته ششم لیگ برتر با ۱۴ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد و در این بین با تنها دریافت ۲ گل و ثبت ۴ کلین‌شیت بهترین خط دفاع لیگ را به نام خودش ثبت کرده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از میدان نیوز؛ این در شرایطی است که منهای علیرضا بیرانوند، از چهار عنصر دفاعی فصل جاری پرسپولیس، ۳ بازیکن جدید هستند و البته به جز یک مورد، تغییری در نفرات خط دفاعی این تیم در ۶ هفته ابتدایی ایجاد نشده است.

این در شرایطی است که پرسپولیس تا هفته ششم فصل گذشته ۵ گل دریافت کرده بود و شش مرتبه هم در خط دفاعی این تیم (منهای دروازه‌بان) تغییرات ایجاد شده بود. در فصل گذشته پرسپولیس در ۶ هفته ابتدایی به ترتیب مقابل فولاد، نساجی، آلومینیوم، گل‌گهر و مس رفسنجان یک گل دریافت کرد و فقط در هفته ششم مقابل صنعت نفت کلین‌شیت کرد، اما امسال دو گل مقابل هوادار و نفت مسجدسلیمان در هفته‌های پنجم و ششم دریافت کرده است.

نکته جالب‌تر، اما تغییرات کم خط دفاعی امسال پرسپولیس نسبت به فصل گذشته است. پرسپولیس مدل امسال فقط یک تغییر در نفرات خط دفاعی داشته و مرتضی پورعلی‌گنجی به جای فرشاد فرجی از هفته چهارم وارد ترکیب پرسپولیس شد. این در شرایطی است که ترکیب خط دفاعی پرسپولیس در فصل گذشته تا هفته ششم، شش مرتبه عوض شده بود. این نشان می‌دهد عدم تغییرات زیاد در ترکیب خط دفاعی پرسپولیس مهمترین عامل در گل نخوردن این تیم و عملکرد خوب دفاعی شاگردان یحیی گل‌محمدی نسبت به فصل گذشته است.در زیر می‌توانید ریز تغییرات ترکیب خط دفاعی پرسپولیس در فصل جاری و فصل گذشته را ببینید:

 

عکس/ چرا پرسپولیس کم گل می‌خورد؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها