|

پیش بازی اینتر-یوونتوس؛ جام حذفی به تورین می رود یا میلان؟!

اینتر و یوونتوس در فینال جام حذفی ایتالیا به مصاف هم می روند.

لینک کوتاه کپی شد

اینتر در شرایطی که بعد از برتری قاطعانه بر میلان همشهری در نیمه‌نهایی فصل جاری جام حذفی ایتالیا رویای دوگانه را در سر می‌پروراند، حالا بر اثر اشتباهات رادو، دروازه ذخیره‌اش در بازی کلیدی فصل مقابل بولونیا، تنها جام کاملا در دسترس خودش را در جدال فینال امشب مقابل یوونتوس جست وجو می‌کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ فینال امشب جام حذفی ایتالیا بین اینتر و یووه در ورزشگاه المیپیکوی رم از ساعت 23:30 امشب به وقت تهران، سومین بازی نهایی بین 2 دشمن دیرینه در این چارچوب است. هر 2 فینال قبلی در سال‌های 1959 و 1965 با برتری یوونتوس به پایان رسید اما با توجه به شرایط این فصل به نظر می‌رسد  نرآتزوری شانس بیش‌تری برای برتری دارد؛ بخصوص این که با از دست دادن امتیاز مقابل بولونیا، حالا سرنوشت قهرمانی در سری آ در دستان میلان است و همشهری در صورت کسب 4 امتیاز از 2 بازی باقی مانده این فصل مقابل آتالانتا و ساسولو برای اولین بار از فصل 2011-2010 نشان اسکودتو را به سینه می‌زند. پس جام حذفی، تنها رقابتی است که سرنوشتش در دستان شاگردان اینزاگی قرار دارد.

چهارمین دربی ایتالیا در فصل جاری 

اینتر و یووه برای چهارمین بار در فصل جاری به مصاف هم می‌روند. در 3 بار قبلی اینتر با یک برد و یک تساوی در 2 بازی رفت و برگشت و یک پیروزی در سوپرجام ایتالیا در موضع قدرت قرار دارد اما حکایت فینال و تک بازی متفاوت است؛ بخصوص وقتی پای یک نبرد حیثیتی از جنس دربی ایتالیا در پیش باشد! یووه در فصل جاری هر چند به اندازه فصل قبل که با نتایج افتضاح به سلطه 9 ساله‌اش در سری آ خاتمه داد، ضعیف نبود اما حتی با تئوریسینی به نام آلگری هم نتوانست از نوسانات فراوان اینتر و میلان استفاده کند و خیلی زود دست از رقابت برای قهرمانی برداشت.اینتر در مقاطع زیادی از فصل بهترین تیم ایتالیا و در صدر سری آ بود اما چند لغزش کلیدی باعث شد برتری مقابل میلان را از دست بدهد.

آن‌ها قبل از دربی دور برگشت با اختلاف در صدر بودند اما شکست از روسونری، چند لغزش دیگر را رقم زد؛ با این حال حتی در چنین شرایطی هم به خاطر نتایج پرنوسان میلان باز هم اینتر سرنوشت را در دست داشت تا این که اشتباهات دروازه‌بان ذخیره‌ای به نام رادو در بازی عقب افتاده کار دست نرآتزوری داد و در فاصله 4 هفته مانده به پایان، میلان با بازی‌های مساوی در صدر جدول جا خوش کرد.

حالا تنها 2 هفته باقی مانده و اینتر از آن جایی که در بازی رودررو مقابل میلان در موضع ضعف قرار دارد، باید ضمن بردن هر 2 بازی باقی مانده، منتظر از دست رفتن حداقل 3 امتیاز از سوی میلان در 2 هفته پایانی باشد. بر این اساس، شاگردان اینزاگی ضمن نیم‌نگاهی به بازی تقریبا آسان هفته سی و هفتم مقابل کالیاری با تمام قدرت راهی فینال الیمپیکو می‌شوند تا یک جام به دست بیاورند و پس از سد کردن راه یووه در فصل قبل سری آ، این بار در جام حذفی مانع افتخارآفرینی دشمن دیرینه شوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی