|

شروع جنگ در فوتبال اروپا؛ هدف جام‌جهانی 2022 قطر!

مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به روزهای پایانی خود رسیده و در اروپا نیز شاهد رقابت‌هایی جذاب بر سر کسب سه سهمیه باقی‌مانده خواهیم بود.

لینک کوتاه کپی شد

مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به روزهای پایانی و حساس خود رسیده است و در قاره اروپا نیز شاهد رقابت‌هایی جذاب بر سر کسب سه سهمیه باقی‌مانده خواهیم بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از پارس فوتبال؛ تا به اینجا از قاره سبز صعود تیم‌های صربستان، اسپانیا، سوئیس، فرانسه، بلژیک، دانمارک، هلند، کرواسی، انگلیس و آلمان به جام جهانی قطعی شده و ۱۱ تیم برای سه سهمیه باقی‌مانده باید با یکدیگر در سه گروه رقابت داشته باشند.

در گروه یک تیم‌های ولز و اتریش در یک سو قرار دارند و اسکاتلند و اوکراین نیز در طرف دیگر ماجرا هستند. برنده این ۲ دیدار باید بازی نهایی را به انجام برساند تا در نهایت یک تیم از این گروه بلیت قطر را اوکی کند.

 از ساعت ۰۰:۱۵ دقیقه بامداد جمعه ولز باید در خانه خود از اتریش پذیرایی کند. هر ۲ تیم مدتهاست رنگ جام جهانی را ندیده‌اند و امتیاز میزبانی ولز می‌تواند شانس آنها را نسبت به رقیب‌شان بیشتر کند. بازی تیم‌های اسکاتلند و اوکراین نیز به دلیل درگیر بودن اوکراین با جنگ به خردادماه موکول شده است. به همین دلیل تیم صعود کننده از این گروه به جام جهانی در همان زمان مشخص می‌شود و آن تیم باید در سید چهارم حضور داشته باشد. گفتنی است بازی نهایی این گروه هم به میزبانی ولز برگزار خواهد شد.

در گروه دوم روسیه به حکم فیفا از مسابقات کنار گذاشته شد تا لهستان به صورت مستقیم به فینال این گروه راه پیدا کند. دیگر بازی اما باید در ورزشگاه فرندزآره‌نا بین سوئد و میهمانش جمهوری چک به انجام برسد. سوئدی‌ها برای حضوری دوباره باید از سد تیمی بگذرند که در یورو با حضور پاتریک شیک درخشیدند و تا یک چهارم نهایی پیش رفتند. دیدار نهایی این گروه به میزبانی لهستان برگزار خواهد شد.

اما گروه سوم. حساس‌ترین گروه که در آن ۲ غول بزرگ فوتبال اروپا حضور دارند. ایتالیا باید از ساعتت ۰۰:۱۵ دقیقه بامداد جمعه در خانه به مصاف مقدونیه شمالی برود و پرتغال در همان زمان میزبان ترکیه است. برنده این ۲ مسابقه در شهر پورتو باید برگزارکننده دیدار نهایی باشند.

 بدون تردید حداقل یکی از بین قهرمان یورو ۲۰۱۶ و فاتح یورو ۲۰۲۰ در جام جهانی ۲۰۲۲ حاضر نخواهند بود. باید دید در نهایت چه اتفاقی برای این گروه رخ می‌دهد. آیا ایتالیا برای اولین بار در تاریخ ۲ جام جهانی متوالی را از دست خواهد داد یا جام جهانی ۲۰۱۸ تبدیل به آخرین جام جهانی دوران بازیگری کریستیانو رونالدو می‌شود.

۲ دیدار نهایی پلی‌آف اروپا بامداد دهم فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی