|

عالیشاه یا پهلوان؛ فقط یک گزینه!

از بین امید عالیشاه و احسان پهلوان یک نفر باید در ترکیب اصلی پرسپولیس مقابل استقلال بازی کند

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس در صورت حضور عالیشاه در میدان در خط میانی شاهد یک تغییر خواهد بود.

 به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ در غیاب امید عالیشاه، یحیی گل محمدی کم کم به ترکیب مورد نظر خود در خط میانی دست پیدا کرده بود. وحید امیری و مهدی ترابی به عنوان وینگر - مهاجم پا به میدان گذشاته و هرکدام به تناوب و به دفعات فراوان بین خط حمله و خط هافبک جا عوض می کردند و در کنار مهاجم تیم قرار می گرفتند و احسان پهلوان نیز با حضور دائم در تمام مناطق زمین جای خالی آنها را پر می کرد. به گونه ای که پهلوان به جز پر کردن فضای خالی پست امیری و ترابی حتی گاهی در خط حمله دیده می شود و گاهی نیز به دو هافبک دفاعی تیمش یاری می رساند.

حال امید عالیشاه با رفع مصدومیت به میادین برگشته و از آن جایی که قرار نیست شماره 2 سرخ ها جای ترابی یا امیری را بگیرد یا به عنوان هافبک دفاعی بازی کند، احتمالا باید شاهد جا به جایی او با احسان پهلوان باشیم.

فراموش نکنیم که بازی با دو هافبک دفاعی باب میل یحیی است و او امکان ندارد در بازی بزرگی همچون دربی، از یک هافبک دفاعی بهره ببرد. از این رو از بین سرلک، کامیابی نیا، اسدی و شریفی دو نفر به عنوان دو هافبک دفاعی پرسپولیس بازی می کنند. وحید امیری بال راست خواهد بود و مهدی ترابی بال چپ. دو بالی که همواره یکی از آن ها به خط حمله می رود تا با تنها مهاجم تیم زوج سازی کند و جای خالی شان باید توسط عالیشاه یا پهلوان پر شود. از این رو باید دید یحیی این پست حساس را به چه کسی خواهد سپرد. پهلوان احیا شده این روزها یا عالیشاه تازه رها یافته از مصدومیت و البته بدون شکست مقابل استقلال؟

البته که گروه اندکی از تحلیل گران معتقدند بردن وحید امیری به پشت دفاع چپ بهترین تصمیمی است که یحیی می تواند اتخاذ کند. امیری نه تنها با حضور در پست دفاع چپ خیال تیم را از بابت تاکتیک های دفاعی در این پست راحت می کند بلکه با توجه به امادگی فوق العاد اش با مهدی ترابی منطقه چپ پرسپولیس را به همان مطقه فوق العاده خطرناک فصل قبل تبدیل خواهد کرد که می توانست خط دفاعی هر تیمی را در ایران و حتی آسیا به هم بریزد. در این صورت یک عنصر دونده دیگر همچون عالیشاه به ترکیب اضافه می شود تا در کنار احسان پهلوان با دوندگی فراوان در مرکز میدان و سرکشی به مهاجمان و مدافعان، هم روی دروازه استقلال خطر ساز شوند و هم منافذ خط دفاعی تیم را پوشش دهند.

از این رو باید منتظر بود و دید تدبیر یحیی برای دربی چیست و او آیا امیری را به خط دفاع برمیگرداند یا خیر.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی