|

هفت نکته جذاب از بازی نفت مسجدسلیمان- پرسپولیس؛ اشتباه ممنوع!

پرسپولیس پس از شکست ناباورانه مقابل صنعت نفت در هفته گذشته، میهمان تیم ماقبل آخر جدول یعنی نفت مسجدسلیمان است.

لینک کوتاه کپی شد

این بازی آخرین مسابقه سرخپوشان قبل از دیدار حساس دربی است که روز جمعه ۲۰ اسفند از ساعت ۱۸ در مسجدسلیمان برگزار خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ به بهانه این تقابل نکات مهم این بازی مرور شده است.

1-  پرسپولیس با ۴۵ امتیاز تیم دوم جدول است. برد یا باخت این تیم تاثیری در رتبه پرسپولیس در جدول رده‌بندی نخواهد داشت.

2- پرسپولیس در ۶ بازی آخر خود به ۴ پیروزی، یک تساوی و یک شکست دست یافته است. نفت مسجدسلیمان هم با ۴ شکست و ۲ تساوی پا به این دیدار خواهد گذاشت. این تیم در ۱۰ بازی اخیر خود به پیروزی نرسیده و ضعیف‌ترین تیم نیم‌فصل دوم است. نفت مسجدسلیمان در این فصل در ۱۴ بازی در گلزنی ناکام بوده و از این نظر بدترین آمار را دارد.

3- این بازی جدال بهترین و بدترین خط حمله لیگ است. پرسپولیس با ۳۱ گل زده بهترین آمار را دارد و نفت مسجدسلیمان با 8 گل زده کمتر از هر تیم دیگری گلزنی کرده است. بر اساس آمار «متریکا»، پرسپولیس در نرخ تبدیل شوت به گل بهترین تیم لیگ است و در مالکیت توپ، تعداد پاس، دقت پاس و دریبل موفق در جایگاه دوم است. نفت مسجدسلیمان هم در نرخ تبدیل شوت به گل بدترین تیم لیگ است و در شوت، شوت در چارچوب، مالکیت توپ و پاس یکی از ۳ تیم ضعیف این فصل است.

4- پرسپولیس تا لیگ نوزدهم موفق به پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان نشده بود ولی این تیم در ۴ تقابل آخر با این نماینده استان خوزستان به ۳ پیروزی دست یافته است. نفت مسجدسلیمان مقابل پرسپولیس ۴ کلین‌شیت داشته که بهترین آمار این تیم برابر تیم‌های لیگ برتری است.

5- سرمربی نفت مسجدسلیمان محمود فکری است. این مربی هنور موفق به پیروزی با تیمش در این فصل نشده و با متوسط ۰.۳۳ امتیاز در هر بازی ضعیف‌ترین مربی لیگ است. محمود فکری در هر ۳ مصافی که با پرسپولیس در لیگ برتر داشته، به تساوی رسیده است. یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس هیچ وقت مغلوب نفت مسجدسلیمان نشده است. نفت مسجدسلیمان با ۶ شکست برابر پرسپولیس به مربی‌ای بیشتر از این نباخته است.

6- مهدی عبدی و علی علیپور با ۲ گل بهترین گلزنان تقابل دو تیم در لیگ برتر هستند و عبدی می‌تواند در این مسابقه آمار خود را بهتر کند. وحید امیری، مهدی ترابی و امید عالیشاه بازیکنان دیگری هستند که سابقه گلزنی در این بازی را دارند.

7- امید عالیشاه با نمره ۷.۲۱ بهترین بازیکن پرسپولیس و پنجمین بازیکن برتر فصل است. مجتبی لطفی در نفت مسجدسلیمان با نمره ۶.۸۰ این عنوان را در اختیار دارد. مهدی عبدی با ۷ گل بهترین گلزن پرسپولیس است. عماد میرجوان که بهترین گلزن نفت مسجدسلیمان در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود، با ۳ گل زده در این فصل هم بهترین آمار گلزنی را در این تیم دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها