|

جناح راست خطرناک استقلال؛ خیال فرهاد با وریا و یامگا راحتِ راحت!

حضور هم‌زمان وریا غفوری وکوین یامگا در ترکیب استقلال در دو بازی آخر تاثیر زیادی بر افزایش قدرت هجومی این تیم داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

کوین یامگا بعد از مصدومیت وریا غفوری به خوبی توانست جای خالی کاپیتان آبی‌ها را پرکند. او در این پست آنقدر خوب کار کرد که در این هفته‌ها همه از او به عنوان جانشین مناسب وریا نام بردند. این بازیکن فرانسوی اما در اندک دقایقی که در پستی جلوتر از پیستون راست بازی کرد، نشان داد که به شدت بازیکن تواناتر و خطرناک‌تری است. مصدومیت غفوری مانع از این شد که این دو بازیکن زمان زیادی را همزمان در ترکیب حضور داشته باشند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، حضور همزمان آن‌ها هم در هفته‌های ابتدایی بود که کوین یامگا هنوز در ترکیب استقلال جا نیفتاده بود. در دو بازی پایانی آمدن وریا غفوری به بازی باعث شد تا یامگا یک خط جلوتر برود و به فاز هجومی اضافه شود و همین انتقال باعث درخشش بیشتر این بازیکن شد. او در دو بازی مقابل مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان در نیمه دوم پست خود را به وریا غفوری تحویل داده و جلوتر رفت. در کمتر از 40 دقیقه در بازی مقابل مس رفسنجان یک پاس عالی از او برای رودی ژستد در آستانه دروازه یک پنالتی را برای استقلالی‌ها رقم زد. در بازی با نفت مسجدسلیمان هم یک گل و یک پاس گل حاصل این انتقال بود تا او در کمتر از 90 دقیقه در پست هجومی بسیار تاثیرگذار ظاهر شود.

فرهاد مجیدی اولویتش در فصل نقل وانتقالات جذب یک مدافع راست است. این تفکر نشان می‌دهد که او هم به خوبی می‌داند حضور یامگا در نزدیکی محوطه جریمه حریف تا چه حد می‌تواند به سود تیمش باشد. او برای نیم‌فصل دوم که تیمش کار سخت‌تری دارد می‌خواهد خیالش از دفاع راست راحت شود تا بتواند از یامگا در پست‌های دیگر استفاده کند. حضور این بازیکن یک خط جلوتر و هماهنگی بالایش با ژستد می‌تواند زنگ خطر را برای حریفان آبی در نیم‌فصل دوم به صدا دربیاورد. یامگا در تیم‌های قبلی‌اش به عنوان مدافع راست بازی کرده و حالا حضورش در استقلال نشان می دهد که شاید مربیان قبلی در مورد او اشتباه کرده‌اند!

شماره 11 استقلال به دلیل سرعت بالایش و قدرت حفظ توپ خوبی که دارد و توانایی بالا در عبور از مدافعان روبرویش دقیقا مهره‌ای است برای یک سوم دفاعی رقبا. حضور وریا غفوری و یا یک مدافع راست دیگر و یامگا در نیم‌فصل دوم در جناح راست یعنی تکرار داستان همیشگی جناح راست طلایی  آبی‌ها. البته با این تفاوت که آنها این فصل هم با حضور جعفر سلمانی و اضافه شدن ابوالفضل جلالی در چپ هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها