|

لیورپول – آرسنال امروز پنجشنبه 23 دی؛ دور برگشت نیمه‌نهایی جام‌اتحادیه انگلیس

در دیداری حساس از مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ه ای جام‌ اتحادیه انگلیس، لیورپول و آرسنال امشب به دیدار هم خواهند رفت.

لینک کوتاه کپی شد

امشب از ساعت ۲۳:۱۵ در ورزشگاه آنفیلد، لیورپول در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام‌اتحادیه انگلیس میزبان آرسنال خواهد بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ توپچی‌ها پس از سال‌ها جام می‌خواهند و لیورپول هم پس از سال‌ها به فکر قهرمانی در جام‌اتحادیه است. قرار بود هفته گذشته دیدار رفت در لندن برگزار شود که به دلیل کرونایی شدن لیورپولی‌ها و تعطیل شدن کمپ تمرینی‌شان آن دیدار به تعویق افتاد و حالا دیدار برگشت پیش از دیدار رفت برگزار خواهد شد!

آرسنال؛ آماده و سر به هوا!

توپچی‌ها با میکل آرتتا سرانجام به فرمی که مطلوب هواداران بوده نزدیک شده. توپچی‌های لندن که با آرتتا ۲ جام هم گرفته‌اند، شروعی ناامیدکننده داشتن، ولی الان تیمی جذاب و جوان هستند. آرسنال می‌تواند روی قهرمانی در مسابقات حذفی (جام اتحادیه یا جام حذفی) حساب کند، ولی خامیِ جوان‌های این تیم شمال‌لندنی شاید دردسرساز شود. در دیدار مقابل منچسترسیتی با وجود عملکرد خوب، به راحتی یک برد را با باخت عوض کردند.

لیورپول؛ ژانویه و آفریقا!

دوباره ژانویه رسید و دردسرهای یورگن کلوپ شروع شد. خودش که کرونا گرفته بود و بسیاری از بازیکنانش را به‌دلیل مصدومیت، کرونا و حضور در آفریقا در اختیار داشت، اما حالا کمی شرایط بهتر شده. کلوپ که همیشه مسابقات حذفی را جدی نگرفته، این مرتبه مجبور است از خیلی از بازیکنان جوان و نیمکت‌نشین استفاده کند. با این حال امیدوارند یک مرتبه دیگر آرسنال را کنار بزنند و فینالیست جام‌حذفی شوند. حسرت لیورپول برای قهرمانی در این تورنمنت یک دهه شده.

آخرین جدال

بیستم نوامبر ۲۰۲۱ در دیدار رفت این فصل لیگ برتر انگلیس، لیورپول ۴-۰ آرسنال را برد. مانه، ژوتا، صلاح و فیرمینو گل‌های لیورپول را زدند.

آمار بازی

۱۷۰) ۹۲ برد برای آرسنال، ۸۱ برد برای لیورپول و ۶۱ تساوی در ۲۳۳ دیدار بین این دو تیم ثبت شده است.

۸) با وجود این که لیورپول از سال ۲۰۱۲ به بعد قهرمان جام‌اتحادیه نشده، ولی در این تورنمنت با ۸ قهرمانی پرافتخارترین است. البته منچسترسیتی به قرمزها رسیده، ولی نایب‌قهرمانی‌های لیورپول بیشتر است.

۲) آرسنال در جام‌اتحادیه انگلیس فقط ۲ قهرمانی داشته. آخرین قهرمانی‌شان به سال ۱۹۹۳ برمی‌گردد و آخرین حضورشان در فینال هم سال ۲۰۱۸ بوده است.

۵) در ۵ دیدار آخر دو تیم، آرسنال در جریان بازی موفق به شکست لیورپول نشده است. لیورپول ۳ برد داشته و ۲ بازی مساوی شده. یکی از تساوی‌ها در جام‌خیریه بود که آرسنال برد و قهرمان شد.

۱۰) آخرین دیدار دو تیم در جام‌اتحادیه شگفت‌انگیز بود. سی‌ام اکتبر ۲۰۱۹ در ماراتنی از گل، لیورپول بعد از تساوی ۵-۵ در ۱۲۰ دقیقه، آرسنال را در ضربات‌پنالتی شکست داد و حذف کرد.

مصدومان و محرومان

پیرامریک اوبامیانگ، محمد الننی، نیکولاس په‌په و توماس پارتی برای حضور در جام ملت‌های آفریقا در اردوی تیم ملی کشورشان هستند. تاکهیرو تومیاسو و امیل اسمیت‌راو هم مصدوم هستند، ولی احتمالاً می‌توانند در ترکیب آرسنال قرار بگیرند.  محمد صلاح، نبی کیتا و سادیو مانه هم برای شرکت در جام ملت‌های آفریقا فعلاً در کنار لیورپول حضور ندارند. ناتانیل فیلیپس، هاروی الیوت و تیاگو آلکانتارا هم مصدومان لیورپول هستند. ترنت الکساندر آرنولد و آلیسون بکر هم هنوز با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

ترکیب احتمالی دو تیم

آرسنال: لنو، تومیاسو، وایت، گابریل، تیرنی، اودگارد، ژاکا، ساکا، اسمیت‌راو، مارتینلی و لاکازت

لیورپول: کِلِهِر، میلنر، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، جونز، چمبرلین، ژوتا و فیرمینو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها