|

10+1 نکته که باید پیش از بازی پرسپولیس– فجرسپاسی بدانید

پرسپولیس در هفته پایانی لیگ به مصاف فجرسپاسی می رود.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس پس از لغزش هفته گذشته مقابل پدیده و بعد از اینکه در روزهای اخیر به دلیل استعفای سرپرست باشگاه وضعیت ملتهبی را پشت سر گذاشته، در هفته پایانی نیم فصل اول به دیدار فجرسپاسی می‌رود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ این مسابقه روز پنجشنبه 23 دی ماه از ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. به بهانه این جدال، 11 نکته مهم این بازی مرور شده است.

1- پرسپولیس با 29 امتیاز در رتبه دوم جدول است و تنها با پیروزی می‌تواند به صدرنشینی خوش‌بین باشد. پرسپولیس با از دست دادن امتیاز در این مسابقه خطر سقوط به رده سوم را دارد. 

2- فجرسپاسی با 12 امتیاز چهاردهم است. نماینده شیراز در این دیدار می‌تواند تا رتبه دوازدهم صعود کند و با شکست در این مسابقه ممکن است به جایگاه پانزدهم سقوط کند.

3- پرسپولیس در 6 بازی آخر خود به 4 پیروزی و 2 تساوی دست یافته است. فجرسپاسی در 6 هفته گذشته بردی نداشته و یک هفته در میان به تساوی رسیده و مغلوب شده است. این تیم در صورتیکه این روند را حفظ کند در این هفته شکست خواهد خورد.

4- پرسپولیس بدون در نظر گرفتن آرای کمیته انضباطی با 20 گل زده بیشترین گل زده را در این فصل دارد. بر اساس آمار «متریکا» پرسپولیس در زمینه مالکیت توپ، نرخ تبدیل شوت به گل، تعداد پاس در هر بازی، دقت پاس و دریبل موفق جزو 3 تیم برتر لیگ است. فجر هم در شوت، شوت در چارچوب و دقت شوت بدترین تیم لیگ است.

5- پرسپولیس با 17 امتیاز بهترین تیم جدول بازی‌های خانگی است. این تیم تنها تیم این فصل است که در تمام بازی‌هایی که میزبان بوده گلزنی کرده است. شاگردان یحیی گل‌محمدی در 23 بازی قبلی خانگی شکستی نداشته‌اند. فجرسپاسی هم خارج از خانه ضعیف نشان داده است. این تیم در 4 بازی آخر خارج از خانه گل نزده و 3 مسابقه آخر مغلوب شده است.

6- فجرسپاسی پس از 7 فصل دوری از لیگ برتر به این رقابت‌ها بازگشت. این تیم در 24 مسابقه با پرسپولیس در لیگ برتر، به 6 پیروزی، 8 تساوی و 10 شکست دست یافته است. فجرسپاسی همیشه مقابل تیم‌های بزرگ حریف قدرتمندی نشان داده و در این فصل اولین تیمی بود که استقلال را متوقف کرد. فجرسپاسی با زدن 31 گل به پرسپولیس به هیچ تیمی در لیگ برتر بیشتر از این گل نزده است. یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در 4 تقابل با فجرسپاسی به 3 پیروزی و یک تساوی دست یافته است.

7- علی انصاریان و بهمن طهماسبی با 4 گل بهترین گلزنان تاریخ تقابل پرسپولیس و فجرسپاسی هستند. در ترکیب دو تیم بازیکنی سابقه گلزنی در این بازی را ندارد. تنها جلال حسینی و امید عالیشاه دو کاپیتان پرسپولیس هستند که قبلاً تجربه بازی در این مسابقه را داشته‌اند.

8- امید عالیشاه با نمره 21/7 بهترین بازیکن پرسپولیس و سومین بازیکن برتر لیگ است. ایمان صادقی هم با نمره 6.89 این رتبه را در فجرسپاسی دارد. در پرسپولیس مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر با 4 گل بهترین گلزن هستند. در فجرسپاسی هم حسین مهربان با 2 گل تنها بازیکنی است که بیش از یک گل به ثمر رسانده است.

9- ایمان صادقی دروازه‌بان فجرسپاسی سابقه بازی در پرسپولیس را دارد. حسین مهربان، شهرام گودرزی، علی نبی‌زاده و محمد قنبری بازیکنان فجر هستند که در تیم‌های مختلف زیر نظر گل‌محمدی بازی کرده‌اند.

10- لیست غایبان پرسپولیس، هر هفته شلوغ‌تر از هفته قبل می‌شود. پس از 2 بازیکن تاجیک، حامد پاکدل، محمد شریفی، امید عالیشاه و علی شجاعی، نام عیسی آل‌کثیر هم به فهرست بازیکنانی که شرایط بازی را ندارند اضافه شد. این بازیکن با مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی، ادامه فصل را از دست داد. دست کلانتری هم روی نیمکت فجر چندان باز نیست. رضا آقابابایی، سیروان قربانی و حمید نعمتی به دلیل آسیب‌دیدگی در این بازی غایب خواهند بود.

11- مرتضی منصوریان قاضی این مسابقه خواهد بود. این داور با 5 قضاوت در این فصل، یکی از پرکارترین داوران این فصل بوده و بازی فجرسپاسی و استقلال را سوت زده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها