|

علی شجاعی: جنگ روانی روی پرسپولیس تاثیر ندارد!

علی شجاعی بازیکن پرسپولیس درباره مصدومیت خود، بازی های لیگ برتر و ... صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

علی شجاعی بازیکن پرسپولیس درباره مصدومیت خود، بازی های لیگ برتر و ... صحبت کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ مصاحبه علی شجاعی را می خوانید:

وضعیت مصدومیتت چگونه است؟

در بازی با سپاهان، زمین اراک خیلی سفت بود و بیشتر بچه‌ها مصدوم شدند. یکی دو نفر کمردرد گرفتند، من هم عضله کشاله‌ام گرفت. این گرفتگی در بازی با تراکتور هم بود و موقع استارت‌زدن یا سانتر کردن اذیت می‌شدم. باید MRI بگیرم. امیدوارم مسئله خاصی نباشد. دیروز هم با تیم ریکاوری کردم و توانستم بدوم.

خیلی ها گمان کردند به خاطر مصدومیت تعویض شدی؟

کاری نمی‌شود کرد. اگر وضعیت خطرناک باشد استراحت می‌کنم. همه‌چیز به نتیجه MRI بستگی دارد. اگر شرایط تمرین داشته باشم، کارم را انجام می‌دهم. اگر هم نیاز باشد درمان می‌کنم و دوباره برمی‌گردم.

اگر کشاله دچار گرفتکی شده باشد حساس است و اگر هم بازی کنی و ناحیه مصدومیت فشار وارد شود، مصدومیت تشدید و درمان طولانی خواهد بود. آیا خودت از این موضوع ترسی نداری که آسیب دیدگی ات تشدید شود؟

اول باید MRI بگیرم. من خودم فکر نمی کنم مصدومیت آنچنانی باشد. احتمالا گرفتگی شدیدی باشد که آن هم برطرف می شود ولی برای اینکه خیالم راحت شود، عکس می گیرم. حتی دیروز با تیم ریکاوری کردم و دویدم ولی برای اطمینان چی هست آنجایی که من یک مقدار درد دارم MRI می گیرم حالا ان شاءالله چیزی نباشد. 

3-4 هفته ای فیکس شده بودی و با وجود اینکه در پست دفاع چپ سعید آقایی بازی می کند، یحیی گل محمدی تشخیص داد از تو استفاده کند و تو هم توانسته بودی جواب اعتمادش را بدهی اما اگر آسیب دیدگی ات جدی باشد، بدشانسی بزرگی برایت اتفاق می افتاد.

بله در این شرایط تنها چیزی که می توانست مرا اذیت کند، همین مصدومیت بود. در این هفته ها که به هر حال دارد برایت اتفاق های خوب می افتاد، مصدومیت کارت را خراب می کند. من خودم هم بعداز بازی یک مقدار ترسیده بودم. فکر می کردم اصلا نتوانم تمرین کنم چرا که یک مقدار گرفتگی پایم بیشتر شده بود ولی صبح که از خواب بلند شدم یک مقدار یخ روی پایم گذاشتم و خیلی بهتر شد. ناحیه مصدومم را به دکتر هم نشان دادم گفت به نظرم یک چیزی هست که درد احساس می کنی ولی احتمالا خفیف باشد حالا برای اطمینان یک MRI بگیر. حالا منتظر جوابش بیاید. اگر شرایط اش یک مقدار خطرناک باشد استراحت می کنم اما اگر خفیف باشد و مشکلی ایجاد نکند، تمرین می کنم.

اگر 2-3 هفته را به دلیل مصدومیت از دست بدهی خیلی بدشانسی بزرگی برایت خواهد بود چراکه باید تلاش کنی تا دوباره جایگاهت را پس بگیری. اینطور نیست؟

بله دقیقا همین است. ولی من هم اگر نتوانم کار کنم، قطعا ادامه نمی دهم اگر شرایط تمرین را داشته باشم تمرین و بازی می کنم. حالا فوتبالیست شاید یک جاهایی دوست داشته باشد بازی کند اما مصدومیت طوری است که وقتی اتفاق می افتاد کارایی ات را می گیرد اگر واقعا کارایی من را بگیرد استراحت و درمان می کنم تا دوباره به میادین برگردم ولی اگر اذیتم نکند قطعا تمریناتم را انجام می دهم تا در شرایط بازی باشم. حالا در کل اگر کشیدگی یا پارگی باشد معمولا بعد از بازی باید شدید ترین نوع درد را داشته باشید ولی من خدا را شکر بعداز بازی بهتر شدم. فکر نمی کنم چیز خاصی باشد. 

به نظر 2-3 باز یگذشته پرسپولیس خیلی پرفشار بود چراکه هم تو و هم سید جلال حسینی مصدوم شدید. درست است؟

بله بالاخره بازی ها 3-4 روز یکبار است. ولی به هر حال نزدیک بودن بازی ها به هم و مهم تر اینکه کیفیت برخی زمین ها متاسفانه به خاطر اینکه آن شرایط ایده آل را ندارد تاثیر می گذارد. خود من دلیل اصلی که این گرفتگی که برایم به وجود آمد، زمین اراک بود. من قبل از آن هیچ نوع مشکلی نداشتم. بعداز بازی با سپاهان این گرفتگی برای من پیش آمد برای خیلی از بازیکنانمان کمر درد به وجود آمد. بازیکنانی مثل سیامک نعمتی و کمال کامیابی نیا کمر درد گرفتند و این زمین نامناسب که در برخی از ورزشگاه ها داریم این خودش خیلی به این کار کمک می کند که مصدومیت به وجود بیاید. برای اینکه فشار روی بازیکن بیشتر می شود. بازیکنانی که در هفته دو بار بازی می کنند دیگر حداقل باید جایی که بازی می کنید شرایط خوبی داشته باشد. متاسفانه برخی زمین ها مناسب نیست و لطمه اش را بازیکنان می بینند.

تراکتور با اینکه چند هفته بود عملکرد قابل دفاعی نداشت اما مقابل شما خیلی خوب بازی کرد نظر خودت چیست؟

به نظر من هر تیمی که جلوی پرسولیس، بهترین عملکردش را انجام می دهد. فکر می کنم همه تیم ها این شرایط را مقابل پرسپولیس دارند. به هرحال پرسپولیس تیم بزرگی است و چندین سال است قهرمان می شود و همه با انگیزه برابرش بازی می کنند. تراکتور هم همین طور بود؛ دقایقی حتی ما را تحت فشار گذاشت ولی ما این بردهای پشت سرهمی که داریم کسب می کنیم خیلی به شخصیت ما کمک می کند. این پنجمین برد ما بعد از جام حذفی بود و این روند خوبی است. ما پارسال هم 7-8 برد پشت سر هم آوردیم که توانست خیلی به ما در ادامه لیگ کمک کند و این بردهای پشت سر هم خیلی به ما کمک می کند امیدوارم که ادامه دار باشد.

الان چند هفته ای است رقابت بین استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی نیم فصل داغ شده است خودت چقدر به این موضوع فکر می کنی و آیا به نظرت می توانید در این دو هفته استقلال را جا بگذارید و قهرمان نیم فصل شوید؟

ما از لحاظ امتیاز گیری خوب ظاهر شدیم حالا اوایل یک مقدار مشکل داشتیم ولی هر چه زمان گذشت بهتر شدیم و حالا من در مورد رای که قرار است در مورد بازی های گل گهر صادر شود در جریان نیستم ولی امتیازاتی که ما گرفتیم اگر بازی های گل گهر سه برصفر نمی شد ما الان صدر جدول بودیم . حالا با توجه به اینکه قرار است دوباره استیناف رای را صادر کند فکر می کنم تاثیری در جدول داشته باشد. قطعا بعداز آن رای هم رقابت است فکر می کنم یکی - دو امتیاز تغییر کند. به خاطر همین فکر می کنم امسال نسبت به سال های قبل رقابت خیلی فشرده تر است حتی خود سپاهان تیم باشخصیتی است و فکر می کنم هم جلوی ما هم جلوی استقلال خوب بازی کرد اما نتوانست نتیجه بگیرد. در کل امسال پرسپولیس، استقلال و سپاهان یک رقابت سخت تری نسبت به سال های پیش دارند با وجود اینکه به تیم های دیگر خوب لیگ مثل مس رفسنجان، فولاد و تیم های دیگری که در بالای جدول خوب می جنگند، اما به نظر من پرسپولیس، استقلال و سپاهان یک جورهایی خودشان را از بقیه تیم ها جدا کرده اند. امسال تا حد امکان باید امتیازات ممکن را به خصوص در بازی های خانگی جمع کنیم. متاسفانه ما چند امتیاز را در بازی های خانگی از دست دادیم. بازی هایی که سه امتیازرا باید می گرفتیم یک امتیاز گرفتیم حالا در نیمه فصل دوم طعبیتا امتیاز گیری اصلا راحت نیست. این دو - سه بازی باقی مانده تا نیم فصل هم باید امتیازات کامل را کسب کنیم. چراکه امتیازات خیلی نزدیک به هم است. استقلال و سپاهان شرایط خوبی دارند و معمولا هر بازی با برد زمین را ترک می کنند در این وضعیت امکان دارد با یک امتیاز از دست دادن، از کورس قهرمانی عقب بمانیم. 

مثل اکثر پرسپولیسی ها این رای که در مورد تیم گل گهر اعلام شد را عادلانه نمی دانی؟

طعبیی است. حالا یک رای صادر شده و همه درباره اش صحبت کردند و نیاز نیست من زیاد درباره اش حرف بزنم. امیدوارم آن چیزی که حق و قانون می گوید و برای همه یکسان است اتفاق بیفتد و عدالت رعایت شود حتی اگر یک موقع هایی به ضرر ما شود. تفاوتی هم ندارد گل گهر باشد یا حتی سپاهان و استقلال، من باز هم همین حرف را می زدم. با همه این شرایط ما الان یک امتیاز با صدر جدول فاصله داریم. اما قانون باید اجرا شود.

در صحبت هایت مدعی بودی استقلال و سپاهان در کنار پرسپولیس مدعیان قهرمانی هستند از این دو رقیب کدام را مدعی جدی تر برای خودتان می دانید؟

من فکر می کنم لیگ ما مثل پارسال قهرمانی در لحظه اخر اتفاق می افتد و سپاهان و استقلال تا هفته پایانی مدعی خواهند بود و با ما می جنگند. ما هم حق هیچ گونه اشتباهی نداریم و نباید امتیازی از دست بدهیم . امسال رقیب های بیشتری داریم پارسال فقط سپاهان بود. با هر نوع مشکلی که داریم برای هواداران و کسانی که جان شان را برای پرسپولیس داده اند، وظیفه مان است که بجنگیم. اعتراضی نداریم و فقط باید بجنگیم.

این بیاینه نویسی های استقلال و پرسپولیس علیه هم بسیاری از اهالی فوتبال را ناراحت کرده و شکل جالبی ندارد، نظر خودت در این باره چیست؟

بله من خودم هم این قضیه را نمی پسندم ولی به نظر من در زمین هر کی که توانایی اش بالاتر است و هر کی که حق اش است، نتیجه می گیرد. همانطورکه قبل از خیلی از مسابقات ما خیلی مسائل اتفاق افتاد و می خواستند تمرکز ما را برهم بزنند ولی باز هم نتیجه خودمان را گرفتیم. قهرمانی ها باید در زمین مشخص شود. نباید بیانیه نویسی باب شود و باید در زمین حرف زد. خدا را شکر بازیکنان و تیم ما اصلا به این مسائل فکر هم نمی کنند. ما حتی به رای استیناف هم فکر نمی کنیم که قرار است چه شود اگر قرار بود تمرکزمان روی این مساول باشد خیلی امتیاز از دست می دادیم. دیروز هم سید جلال حسینی در مصاحبه اش گفت ما اصلا به رای استیناف فکر نمی کنیم تمام توان مان را در زمین می گذاریم و اگر انجا بتوانیم سه امتیازها را بگیریم دیگر همه چیز مشخص می شود الان هم با این وضعیت ما یک امتیاز با صدر فاصله داریم. این رمز تمام اتفاقاتی که برای تیم ما می افتاد فقط و فقط تمرکزی است که در زمین برای بردن می گذاریم. به جنگ های روانی فکر نمی کنیم. شاید این مسائل روی سپاهان یا تیم های دیگر تاثیر گذاشته باشد حتی گل گهر یکی دو هفته افت داشت ولی برای پرسپولیس اینطور نیست.

در مورد بازی با پدیده چه صحبتی داری؟

پدیده تیمی است که خیلی خوب امتیاز جمع نکرده ولی بازی با اینطور تیم ها سخت تر است چرا که معمولا تیم هایی که هدف شان کسب یک امتیاز است، قطعا کار را سخت می کنند. یک موقع تیم ها می آیند برای سه امتیاز این جا شرایط تفاوت دارد ولی وقتی تیمی برای گرفتن یک امتیاز تلاش می کند یک مقدرا کار سخت می شود و پدیده را نباید دست کم بگیریم چرا که چیزی برای از دست دادن ندارند. بازی مهمی داریم. 

پست اصلی ات هافبک راست است ولی دفاع چپ بازی می کنی؟

من در این چند سال در هر دو پست بازی کردم و در هر دو پست احساس راحتی دارم و برایم فرقی نمی کند چه دفاع چپ چه هافبک چپ بازی کنم .چراکه از رده های پایه تیم های ملی و باشگاهی در هر دو پست بازی کرده ام. وظایف هر دو پست را می دانم. حالا من در نساجی زیاد هافبک چپ بازی کرده بودم یک مقدار عادت کرده بودم ولی در نساجی هم دفاع چپ هم بازی کرده بودم. در جفت پست ها مشکلی ندارم.

در مورد بحث استفاده برخی افراد و تیم ها از جادوگر چه صحبتی داری؟ تا حالا برخوردی داشتی یا پیشنهادی به تو شده است؟

حقیقتا نه برای من اتفاق نیفتاده و حالا من فکر می کنم درباره اش صحبت نکنیم خیلی بهتر باشد. همیشه صحبت هایی در مورد وجود جادوگر در فوتبال مان مطرح می شود ولی آنهایی که مسئولیت دارند، باید دنبال این معضل بروند و ببینند وجود دارد یا نه؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی