|

نفر به نفر با بازیکنان دربی 97؛ یکی از یکی بدتر!

در دیدار استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر هیچ بازیکنی نمره بالای هفت کسب نکرد.

لینک کوتاه کپی شد

در یکی از حوصله‌سربرترین دربی‌های تاریخ، دو تیم از زدن شوت در چارچوب عاجز بودند تا هر گاه صحبت از دربی کم‌کیفیت شد، یاد و خاطره دربی 97 زنده شود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از متریکا؛ در این بازی هیچ بازیکنی نمره بالای هفت را دریافت نکرد. حتی تعویضی‌ها هم گره‌ای از بازی باز نکردند؛ دو تعویضی پرسپولیس مجموعا دو لمس توپ داشتند و سه تعویضی استقلال هم کمکی برای زیباتر شدن بازی نکردند.

دروازه‌بان‌ها: حسینی کم‌کارتر از لک

در مسابقه‌ای که شوت در چارچوبی نداشت، دو دروازه‌بان کم‌کارترین نفرات مسابقه بودند. حسینی شوتی به دروازه‌اش نرسید و مهاری نداشت. تنها شوتی که به دروازه لک رسید هم ضربه فرشاد فرجی از روی نقطه کرنر استقلال بود که لک جلوی یک گل به خودی را گرفت. حسینی پنج خروج موفق داشت و شش پاس بلند سالم بیشتری نسبت به لک داد. اما در مجموع این پاس‌های سالم لک بود که بیشتر از هم‌تای استقلالی‌اش بود. حامد لک نمره 6.99 و حسین حسینی 6.79 را کسب کردند.

مدافعان کناری: راست بهتر از چپ

دفاع راست هر دو تیم عملکرد بهتری از دفاع چپ داشت. محمد دانشگر با 59 لمس توپ، فعال‌ترین بازیکن استقلال بود. او یک تکل موفق داشت و یک مرتبه هم دریبل خورد. دانشگر با پنج دفع توپ، در این فاکتور هم سومین بازیکن برتر استقلال در دربی بود. در آن سمت دفاع راست پرسپولیس هم با نمره برابر با دانشگر (6.91)، بیشترین پاس کلیدی را در این مسابقه داد. در مسابقه‌ای که مجموعا 9 پاس کلیدی داشت، دو خلق موقعیت سهم مهدی شیری بود. 

هیچ کدام از دفاع‌های چپ دو تیم، انتظارات را برآورده نکردند. سلمانی و آقایی پاس‌کلیدی ندادند. سلمانی 6 دوئل از 16 نبردش و آقایی چهار دوئل از پنج نبردش را پیروز شدند. هیچ یک شوتی هم نزدند و سلمانی نمره 6.57 و آقایی 6.63 را کسب کرد.

مدافعان میانی: فعال‌ترین بازیکنان دربی

در حالی که بیشترین لمس توپ بین بازیکنان استقلال عدد 59 بود، فرشاد فرجی تنها بازیکن زمین بود که لمس توپش سه رقمی شد. فرجی بیشتر از همه بازیکنان داخل زمین پاس سالم (72) داد و دومین عملکرد دفاعی را داشت. او با این عملکرد، نمره 6.92 را کسب کرد. بیشترین عملکرد دفاعی را در این دربی سیاوش یزدانی داشت. یزدانی به تنهایی 11 مرتبه خطر را از دروازه استقلال دفع کرد و نمره 6.82 را از متریکا دریافت کرد. زوج او یعنی محمدحسین مرادمند هم در هر هفت نوبتی که به هوا پرید، ضربه سر اول را زد. او یک مرتبه دریبل خورد و دو خطا کرد تا نمره 6.87 را کسب کند. در بین چهار مدافع میانی، بالاترین نمره را هم علی نعمتی کسب کرد. بازیکنی که یکی از شوت‌های دربی سهم او بود. نعمتی اصلا خطا نکرد، هشت مرتبه با پاس‌های بلند سالم، بازیسازی را از عقب زمین پرسپولیس شروع کرد و 8 مرتبه هم مالکیت توپ را به نفع بازیکنان پرسپولیس برگرداند. نعمتی در این بازی نمره 6.96 را دریافت کرد.

هافبک‌های کناری: شوت‌های کم دقت

در پرسپولیس وحید امیری (نمره 6.88) بهتر از مهدی ترابی (نمره 6.75) بود و در استقلال کوین یامگا (نمره 6.67) آمار بهتری از امیرحسین حسین‌زاده (نمره 6.60) داشت. در دیداری که استقلال پنج شوت و پرسپولیس شش شوت زدند، وحید امیری به تنهایی چهار شوت زد. البته شوت‌های او هم دقت کافی نداشتند و گره‌ای را باز نکردند. امیری سومین بازیکن برتر زمین در دوئل‌های یک مقابل یک هم بود. در سمت مقابل یامگا شوتی نزد، اما یک مرتبه با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت. امیرحسین حسین‌زاده 21 ساله هم در تلاش بود که کم‌ریسک بازی کند و همه 11 پاسش سالم به مقصد رسید. حسین‌زاده که شوتی نزد، در هشت دوئل از 11 نبردش هم شکست خورد تا نمره خوبی دریافت نکند. مهدی ترابی یکی از شش بازیکنی بود که در این دربی شوت زد. او مشترک با مهدی شیری، بیشترین خلق موقعیت این بازی را داشت و دو پاس‌کلیدی داد. 

هافبک‌های میانی: جنگ‌جوهای ناموفق

در این بازی فرهاد مجیدی برای دومین بازی متوالی آرایش 3-3-4 را امتحان کرد. مجیدی از روزبه چشمی در راس عقب، و مهدی مهدی‌پور و رضا آذری روی دو دست او بازی گرفت. آذری بدشانس بود که تماشایی‌ترین پاسش را داور بازی آفساید اعلام کرد. آذری یک پاس‌کلیدی دیگر هم داد. او در 67 دقیقه‌ای که بازی کرد، فقط در چهار نبرد شرکت داشت که در سه تا از این دوئل‌ها هم شکست خورد تا پایین‌ترین نمره مسابقه (6.47) را کسب کند. چشمی بعد از دانشگر و یزدانی، سومین بازیکن برتر استقلال در این دربی بود. چشمی 20 پاس داد که به جز دو پاس، مابقی سالم به مقصد رسید. او با بازی‌خوانی بالا، چهار مرتبه هم پاس بازیکنان پرسپولیس را در میانه راه قطع کرد. نفر اول ضربه ایستگاهی‌های استقلال یعنی مهدی مهدی‌پور هم یک مرتبه با پاس‌کلیدی، فرصت را برای شوت‌زنی هم‌تیمی‌هایش فراهم کرد. او خودش هم یک مرتبه شانس گلزنی را با شوت امتحان کرد. مهدی‌پور فقط دو عملکرد دفاعی داشت و نمره 6.73 را از دریافت کرد.

در آرایش 2-4-4 پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی از کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک به عنوان دو هافبک میانی بازی گرفت. سرلک با رساندن 94 درصد از پاس‌ها به بازیکن خودی، بالاترین دقت پاس را بین بازیکنان پرسپولیس و دومین دقت پاس را بین همه بازیکنان درون زمین داشت. کمال هم بیشتر وظیفه جنگ‌های فیزیکی میانه زمین را داشت. او جزو سه بازیکن برتر پرسپولیس در عملکردهای دفاعی بود. کامیابی‌نیا برای اینکه آمار دریبل نخوردنش در این بازی را حفظ کند، چهار مرتبه با خطا بازیکنان استقلال را متوقف کرد. کامیابی‌نیا نمره 6.68 و سرلک 6.88 را دریافت کردند.

مهاجم‌ها: نقش اول این افتضاح!

هیچ کدام از سه مهاجم دربی شوت در چارچوبی نزدند. رودی ژستد سه شوت زد که هیچ کدام برای پرسپولیس خطری به همراه نداشت. او در 27 نبرد شرکت کرد که در بیش از نیمی از این نبردها شکست خورد. عیسی آل‌کثیر در 78 دقیقه و امید عالیشاه در 90 دقیقه‌ای که بازی کردند هم هیچ شوتی نزدند و در مجموع یک پاس‌کلیدی دادند که سهم آل‌کثیر بود. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها