|

دوئل جذاب فرهاد و یحیی؛ تقابل جوان ترها

یحیی گل‌محمدی در چهار تقابل با فرهاد مجیدی یک برد به دست آورده و فرهاد در این بازی به دنبال تساوی با همتای قرمزش است.

لینک کوتاه کپی شد

فارغ از تمام جذابیت‌های دربی یکی از هیجانات این بازی سنتی در چند بازی اخیر تقابل دو مربی جوان سرخابی‌ها بوده است. دوئل یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی که هر کدام در زمان بازیگری در حد و اندازه خود بازیکنان محبوب تیم‌هایشان بودند، در لباس مربیگری هیجان ویژه‌ای دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، جوانی دو مربی که قطعا جسارت و ریسک را به دربی پایتخت اضافه خواهد کرد، در کنار نمایش‌های این دو بازیکن با پیراهن تیم‌های حاضر در میدان که هنوز به دست فراموشی سپرده نشده از دلایل این جذابیت بیشتر است.

دو تساوی جذاب

این جذابیت در همان دو دربی اول خود را نشان داد. دو دیداری که اگرچه در طول 90 دقیقه برنده نداشت اما در آن‌ها 8 گل به ثمررسید که فراتر از استانداردهای دربی‌های قبلی بود. فرهاد مجیدی البته دستاورد بیشتری از تساوی در بازی دوم داشت و با شکست دادن پرسپولیس در ضربات پنالتی توانست برنده بازی بعد از پایان 120 دقیقه باشد و تیمش را راهی فینال جام‌حذفی کند.

دوری یحیی و فرهاد

در بین این دو دربی و دربی بعد یحیی یک دوئل با محمود فکری داشت که آن هم به تساوی 2-2 رسید. در این بازی یک گل در ابتدا و یک گل در انتها یک امتیاز را به آبی‌ها هدیه داد و این در حالی بود که در طول بازی کفه ترازو به نفع سرخپوشان سنگینی می‌کرد. تیمی که به تازگی از فینال لیگ قهرمانان آسیا بازگشته بود و فوتبالی در حد خودش را ارائه داد.

اولین برد برای یحیی

برتری یحیی گل‌محمدی در بازی قبلی لیگ برتر و شناخت بیشتر او از فرهاد باعث شد تا با بازگشت مجیدی به نیمکت استقلال اولین دربی از آن قرمزها شود و یحیی اولین برد دربی را مقابل فرهاد مجیدی به دست آورد. عیسی آل‌کثیر با یک گل خودش و تیمش را به چند هدف رساند و شروع شیرینی بعد از بازگشت از محرومیت تلخش داشت. در این بازی نیمه اول را می‌توان به نام فرهاد مجیدی نوشت و حتی اگر شاید داور با او مهربان‌تر بود، می‌توانست برنده به رختکن برود اما یحیی کار را در نیمه مربیان تمام کرد تا تنها برد دربی در 90 دقیقه بازی را به نام خودش ثبت کند.

فرهاد، متخصص حذفی

دو مربی برای چهارمین بار باز هم در جام‌حذفی به هم رسیدند. جامی که گویا تخصص فرهاد مجیدی در آن بیش از همتای قرمزش است. باخت استقلال در دربی قبل و ترس یحیی گل‌محمدی از حذف مجدد باعث شد تا دربی 96 در 120 دقیقه کیفیت خاصی نداشته باشد و اولین صفر- صفر این دو مربی رقم بخورد. گویا هر دو تیم به رفتن به پنالتی و دخالت شانس و اقبال در تعیین برنده راضی بودند. در نهایت باز هم استقلال برنده این دوئل شد و به مرحله بعدی جام‌حذفی رفت تا تاریخ برای دو مربی تکرار شود. 

در کارنامه یحیی و فرهاد اگر ضیافت پنالتی‌ها را کنار بگذاریم، باید بگوییم یحیی گل‌محمدی نسبت به رقیب استقلالی‌اش کارنامه بهتری داشته است. او از 4 دربی که مقابل مجیدی قرار گرفته یک برد و سه تساوی را به دست آورده است. وقتی پای پنالتی به میان بیاید اما ورق به نفع مجیدی برمی‌گردد. از سه تساوی به دست آمده در دو بازی، این شاگردان فرهاد مجیدی بودند که در ضربات پنالتی برتری را از آن خود کردند. جام‌حذفی تخصص فرهاد مجیدی و شاگردانش است و یحیی تسلط بیشتری به لیگ دارد. باید دید که دو مربی در دربی 97 این قاعده را برهم می‌زنند یا براساس قانون قبلی عمل می‌کنند. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها